Spelrum
| Giraffen | 54 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 89 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2012-06-03 22:29 | |
![]() | Ja undrar hur det blir då? Om alla positivt tänkande samlas på en och samma tävling? Bara en kan ju vinna och hur mycket betydde då alla andras positiva tankar? | |
| Pandina | 2012-06-03 22:32 | |
![]() | De tänker "bättre lycka nästa gång :)" eller "detta kanske inte riktigt är min grej :) finns säkert annat jag är bra på!" | |
| Sote | 2012-06-03 22:43 | |
![]() | Men så kan man väl inte tänka-det är ju inte positivt. Fast det påminner faktiskt en del om vanlig religion där man kan synda och få förlåtelse gång på gång. Här är det då bara att tänka positivt och misslyckas och prova nåt annat istället-bara man är jävligt glad då? Har du sett dom som blir tvåa i stora mästerskap? Champions league tex eller fotbolls VM ? Dom tänkte nog positivt så det knakade men en andraplats är inte värd ett piss i deras ögon. Är man på topp så är det bara vinst som räknas allt annat går bort. Handlade det bara om att dom som vann tänkte lite bättre då eller? | |
| Pandina | 2012-06-03 23:16 | |
![]() | Sote, the secret är ett sätt att tänka på och om du inte tycker om det så behöver du faktiskt inte göra det. Tycker bara det är dumt att fördöma människor som tror på det. De gör det inte för att dumma ner andra, utan för att stärka sig själv. Det är mycket lättare att tro på en lag om den är "universell". | |
| Fortitude | 2012-06-03 23:33 | |
![]() | Det sorgliga är att vi inte litar på vår inre känsla utan ska ha bevis på att något funkar. Jag vet av egen erfarenhet hur tankar påverkar mitt sätt att se och vara. Fokus borde väl sättas på ATT det funkar med lagen om attraktion och inte VARFÖR det funkar. Om jag ser ner på mig själv så får jag heller inte så mycket mer av någon annan heller. Allt utgår från mig själv. | |
| MrAtomic | 2012-06-04 01:14 | |
![]() | Fast jag tycker att en stor av de inlägg jag har läst har varit just att "dumma ner andra". Vad är syftet att kalla andra förlorare, klena, svaga osv, som inte följer det elitistiska premisser man satt upp för livet. Det liknar filosofin som pappan i filmen "little miss sunshine" använder sig av med winners and losers. Positivt tänkande är bra men så är andra saker i livet, nyfikenhet, intellektuell stimulans, empati, vemod osv. Även sorg är bra, även om det inte känns så, det är en naturlig del av livet och ett sätt att bearbeta förluster. Jag skulle vara betydligt mer intresserad i en lära som handlar om att bejaka alla aspekter av livet än en. Även om samhället till stor del är sekulariserat och relativt få är religiösa finns det religiösa tänkandet kvar och man söker andra heltäckande svar att leva sina liv efter. Generallösningar som skall appliceras på allt. Sen är det väl klart att det skall kunna kritiseras när någon startar en tråd om the secret. Jag tycker att det är konstigt att använda resonemanget om personlig tro för jag har sällan läst en tråd där någon skriver så mycket om svaga, klena, förlorare om andra. | |
| Sote | 2012-06-04 06:00 | |
![]() | Mr atomic- spot on! märkligt att ts undrar vad andra tycker och sedan blir dom som gillar den har synen stötta när man ifrågasätter och kritiserar. | |
| limpan__2 | 2012-06-04 08:01 | |
![]() | Pandina, lustig jämförelse du gör med religion. De universiella religionerna framhävdar ju att om man bara tror kommer man bli frälst/odödlig/tillfreds med livet eller vad de nu lovar. Men de lovar detta till alla! Detta blir ju något helt annat än vad du säger att LOA är som bara fungerar om man är tillräckligt lyckligt lottad från början. Är det en lag fungerar den för alla, alltid. | |
| Flygstolle | 2012-06-04 08:42 | |
![]() | The Law of Attraction är egentligen en väldigt simpel sanning: om du ler mot andra, möts du oftast av ett leende. Går du in i en diskussion med ilska, möts du av ilska. Om du upplever att du kommer att klara en utmaning som du har framför dig, ökar sannolikheten för det markant - och tvärtom. Varför? Jo, därför att du - medvetet eller omedvetet - agerar utifrån din föreställning om hur saker kommer att bli och vilken roll du själv har i sakernas skeende. Därför är LOA inget hokus pokus i grunden. | |
| le-lou | 2012-06-04 08:56 | |
![]() | Man garvar ju nu,.... hur tråden invaderas (nåja överdrift men men) men ändå... av några helt nya betapetanvändare som bara kastar sig in på The Secret och skriver som aldrig förr om hur bra den är. | |
| boffertomte | 2012-06-04 08:56 | |
![]() | Jag ler i stort sett alltid mot alla jag möter, det aktiverar spegelneuroner hos den jag ler emot. Det är inte nån Secret, det är fysiologi. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-06-04 09:00 | |
![]() | flygstolle... så när en positiv människa möter en negativ människa så vinner den med mest tro på LOA makten över situationen och framtiden? | |
| Flygstolle | 2012-06-04 09:08 | |
![]() | Oj, vad folk här triggas lätt av det man skriver. Men det är faktiskt inte mitt fel att ni inte kan läsa. Jag skrev att LOA innehållsmässigt inte är något hokus pokus. Det är bara en ny etikett på en gammal sanning. | |
| Måns_E | 2012-06-04 09:11 | |
![]() | Nu kom det igen, sanning. Det blir inte trovärdigare för att någon kallar det för "sanning". | |
| boffertomte | 2012-06-04 09:18 | |
![]() | Flygis, jag tror vi är tillbaka vid sudda, sudda. Smile and the whole world smiles with you. Don´t worry, be happy. | |
| Flygstolle | 2012-06-04 09:42 | |
![]() | Istället för att reflektera över fenomenet, väljer ett antal personer att raljera över det. Visar det på intelligens? Nej, det visar på frånvaro av förmåga till att ta in det man inte förstår sig på. Och förstår man sig inte på det, så måste det bero på nån annan - inte på ens egen oförmåga. | |
| Måns_E | 2012-06-04 09:48 | |
![]() | Det är väl ingen som har påstått att det inte är någon nackdel att vara positiv och ha en positiv grundinställning? Det är dock ganska långt mellan det och LOA, som ju bara är mumbojumbo. Men visst, man kan ju vara helt övertygad att Xenu existerar också. Det blir dock inte mer "sant" för det. | |
| le-lou | 2012-06-04 09:53 | |
![]() | spegelneuroner for the win! boffertomte har helt rätt, läs om dem och njut av lite fakta för en gångs skull. | |
| slånbär | 2012-06-04 09:53 | |
![]() | Det är väl inte så att man inte förstår det hela bara för att man inte tror på det? Och varför talar en del av er som förespråkar detta om intelligens i sammanhanget? Att sätta sin tilltro till någonting har väl inte på något sätt med intelligens att göra? Det har ju mer med tro, hopp och i värsta fall hjärntvättning att göra. | |
| Flygstolle | 2012-06-04 10:16 | |
![]() | Herregud, det går utför med mänskligheten. Tur för oss alla att det finns människor som vågar ifrågasätta sig själva och vedertagna "sanningar". Det är dessa individer som för mänskligheten vidare. För 200 år sen var det bara "galningar" som trodde att man kunde flyga till månen. Nu vet alla att det är möjligt, med undantag för de konspirationsteoretiker som anser att allt handlar om amerikanskt lurendrejeri. De som har fått Jantelagen intatuerad genom modersmjölken och politisk indoktrinering, sitter helt fast i sina föreställningar. Och några exempel på detta ser vi i inläggen ovan. För övrigt gäller detta: det finns ingen absolut sanning. Inte ens det som kan bevisas vetenskapligt är den absoluta sanningen. Det är en konstruktion av oss människor för att underlätta för vårt medvetande att förstå olika fenomen i vår omvärld. | |