Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 57 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Rhotheta | 2016-01-03 15:17 | |
![]() | Locomondo. Bara förolämpningar, inga argument. Kanske något annat forum passar dig bättre. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-03 15:19 | |
![]() | Allt eftersom tiden går så blir det bara fler och fler som visste hur det skulle bli och hur man borde ha gjort. Terrorhotet och flyktingproblematiken har i alla fall fått mig att inse att pressen inte är särskilt bra på att räta ut några frågetecken, utan jag är benägen att påstå att de förr kröker dem. Jag sätter mitt förtroende till att vår regering har tillgång till den bästa expertis som finns i landet och väljer därför inte att kritisera dem. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-01-03 15:27 | |
![]() | Rhotheta, Vi tycks mest debattera verklighetsbilder snarare än åsikter här. Detta är vad myndigheterna och kommunerna säger. Personligen stärker det min övertygelse om att det är en byråkratisk kris. | |
Lågintensiv | 2016-01-03 15:29 | |
![]() | Totravel, lite väl mycket raljant osaklighet från ditt håll på sista tiden. Scrolla tillbaka så ser du vad jag menar. Locomondo är jag van vid, men jag har gott hopp om att hans KomVux-kurs skall göra folk av honom. Den har trots allt lärt honom att opinion är dåligt och empati är bra. Nästa steg blir att tillämpa det.:) | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-03 15:32 | |
![]() | Lågintensiv, Jag har väl blivit smittad av Janne12. | |
Rhotheta | 2016-01-03 15:32 | |
![]() | Definiera byråkratisk. www.dn.se/nyheter/sv...-p a-gatan/ www.aftonbladet.se/l...83 427@omni | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-03 15:34 | |
![]() | Lågintensiv, Och för ordnings skull. Det är kanske inte lämpligt att vara raljant och osaklig när man talar om för någon att han har varit lite väl osaklig och raljant. | |
Bitte - Administratör | 2016-01-03 15:35 | |
![]() | Nu räcker det men länkade hit och dit i seriöst är det menat att diskutera Bitte | |
janne121212 | 2016-01-03 15:36 | |
![]() | Den operativa chefen på MV Ribbenvikl säger följande i programmet. "Hade vi fortsatt att haft 10000 människor i veckan som sökte skydd hos oss hade vi alltså inte klarat av bostadssituationen" Hade regeringen alltså inte gjort något, och inte kyrkan i Malmö upplåtit sina lokaler, hade situationen varit helt utan kontroll. Nu är det ju många av oss som påpekar att den verkliga krisen kommer så småningom när avvisningar ska verkställas, bostäder byggas, jobb skapas, skolor startas (förmodligen utan behöriga lärare), folk samsas med sina gamla fiender i bostadsområdena. Vi hr ännu sett något av omfattningen på den kris som kommer att drabba oss dom närmaste 10-20 åren. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-03 15:39 | |
![]() | liminal, +1 | |
janne121212 | 2016-01-03 15:44 | |
![]() | Och vad gäller den brottsliga biten har vi redan nu stora problem med dom ensamkommande, framförallt marockanska, barnen. På detta område står samhället helt handfallet, utan möjligheter att ta hand om dom, avvisa dom eller döma dom till relevanta straff. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-01-03 15:50 | |
![]() | Bitte, du får stänga tråden i så fall, för jag tänker åtminstone inte sluta att länka till det jag finner underlättar diskussionen. | |
Lågintensiv | 2016-01-03 16:04 | |
![]() | Totravel, jo, det är just vad det är. Lämpligt. | |
Rhotheta | 2016-01-03 16:24 | |
![]() | Bitte. Jag har läst igenom forumreglerna och finner inga invändningar mot relevanta länkar. Rena rama åsikter som man inte kan underbygga med referenser förväntar jag mig under snack, men inte under seriöst. Okynneslänkande är så klart inte önskvärt, men en länk kan vara effektiv för mig som läsare. Jag kan snabbt få en överblick om inlägget är relevant och vid behov läsa närmare. Om länken inte närmast är retorisk. brukar jag även bifoga ett citat ut texten som hjälp. Jag hoppas att detta är acceptabel ordning och uppskattar länkar från övriga. Ingen tvingar mig att läsa dem. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-03 16:26 | |
![]() | Lågintensiv, Mot mig ja, men inte mot Locomondo. | |
Lågintensiv | 2016-01-03 16:33 | |
![]() | Totravel, Locomondo är ständigt osaklig. Du noterade kanske inte att han skrev till någon att hen visat att den saknar empati (som om det vore ett argument)? Jag noterade det. | |
Måns_E | 2016-01-03 16:51 | |
![]() | Jo att fokusera på att bygga bostäder nu vore bra. Tyvärr så tror jag att mp kommer att bli ett hinder för regeringen Löfven även på den punkten. | |
Lågintensiv | 2016-01-03 16:55 | |
![]() | Bitte kanske menade "tänkande"? | |
Lågintensiv | 2016-01-03 16:56 | |
![]() | Varför tror du det, Måns? Jag säger inte att det inte är så, undrar bara hur du tänker. | |
Måns_E | 2016-01-03 16:59 | |
![]() | MP-politiker är de som oftast ute i kommuner och landsting försöker förhindra och förhala olika byggprojekt. | |