Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 32 |
Inloggade | 67 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
micro113 | 2016-01-05 03:14 | |
![]() | Framsiderubrik Aftonbladet: Ehsan, 15: ”Vad ska jag göra nu?” – Jag ville till Europa för att plugga, jag vill ha en framtid. www.aftonbladet.se/n...20 40320.ab Någon kanske borde berätta för honom att Tyskland som han kommer ifrån för att han trodde Sverige var bättre - och Danmark som han befinner sig i, faktiskt tillhör det är Europa ... *suck* | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-05 07:13 | |
![]() | Du är alltså irriterad på att han vill ta sig till Sverige för att han ser Sverige som ett bra land att bo i? Är det korrekt uppfattat? Stör det dig mer att han heter Ehsan än om han hade hetat John och kommit från Kentucky? | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-05 07:13 | |
![]() | Du är alltså irriterad på att han vill ta sig till Sverige för att han ser Sverige som ett bra land att bo i? Är det korrekt uppfattat? Stör det dig mer att han heter Ehsan än om han hade hetat John och kommit från Kentucky? | |
micro113 | 2016-01-05 08:26 | |
![]() | Locomondo Jag vet att det är svårt för dig att greppa - Jag är irriterad på framställningen i media .. snyft snyft.. Att han befann sig i Europa redan när han var i Tyskland utgår jag ifrån att han redan visste -- gjorde han inte det så kanske vi skall vara tacksamma över att det inte är vi som skall betala undervisningen .. Du irriterar mig också med dina konstiga slutsatser hela tiden .. Du kanske borde chilla ner och försök landa. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-05 08:34 | |
![]() | micro. För mig är dina slutsatser jävligt konstiga. Oavsett vad media vill visa så är det väl sant? Du kanske har andra uppgifter om den här grabben? Har du inte det så kanske du skulle vara tyst. Du försöker framställa honom som om han inte skulle vara värd att tycka synd om pga att media visar bilden av honom och hans situation. Det är väl medias uppgift att visa även sånt som är sorgligt? För mig var det sorgligt att läsa. Du fokuserar på skit. | |
micro113 | 2016-01-05 08:40 | |
![]() | Nora1 Nej - något är inte sant bara för att media vill visa det på ett visst sätt .. Det framgår av artikeln - om du orkar läsa den - att han befunnit sig i Tyskland och därifrån bestämde sig för att resa vidare till Sverige, och stoppades på gränsen i Danmark.. Alltså var han inte "på väg" till Europa - utan hade befunnit sig ett tag i Europa .. Nej, jag tycker inte synd om honom - han är i säkerhet i Danmark och var i säkerhet i Tyskland.. Varför skulle jag sitta och "tycka synd om" honom? Och nej - jag anser inte att det är "skit" att påtala vinklade mediabilder .. Tvärtom - du själv tycks svälja dem med hull och hår, vilket visar att de styr opinion och åsikter.. Kampen om flyktingpolitiken pågår i media - det är verkligheten, inte de axplock som media väljer ut och vinklar. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-05 08:41 | |
![]() | Micro: Det var ett märkligt sätt att formulera dig på om det var media du var irriterad på eftersom du fokuserar helt på Ehsan och nämner inte "media" alls i ditt inlägg. Borde vi andra gissa eller veta vad du egentligen menar när du inte nämner det? | |
micro113 | 2016-01-05 08:45 | |
![]() | Locomondo Nej, det var inte ett dugg märkligt .. inte om du provar att läsa vad jag skriver. Jag poängterar särskilt att det är rubriksättningen i Aftonbladet jag lyfter - och att de felaktigt kör en snyftare om att han "som ville till Europa" nu stoppats ... i Europa då - även om Aftonbladet väljer att bortse från det. Jag tycker att du (i synnerhet) borde lära dig att kommentera det som diskuteras i inläggen istället för att sitta och klistra tankar, åsikter och etiketter på andra .. Fast jag gissar att dina argument inte räcker så långt om du skall avhålla dig från personomdömen och försöka diskutera kring sak istället .. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-05 08:48 | |
![]() | micro. (Jag uppfattade ditt inlägg precis som Loco.) Så du menar att alla länkar som du lägger ut oavbrutet inte är vinklade men att just det här är vinklat? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-05 08:52 | |
![]() | micro. Om någonting är vinklat så skulle jag vilja påstå att dina inlägg just nu är väldigt vinklade. | |
micro113 | 2016-01-05 08:53 | |
![]() | Nora1 Självklart gjorde du det .. jag hade inte väntat mig annat. Vad är vinklat med att konstatera att han redan befann sig Europa? Och det land han stoppades i också tillhör Europa? Aftonbladet retoriken går inte hem. | |
mz_lzrd | 2016-01-05 08:55 | |
![]() | Usch men läs inte Aftonbladet, det är så deprimerande, man blir så arg. Det är en vedervärdig mix av folkuppfostringspamflett och tacky sensationsblaska. Jag har tagit bort AB från mina favoriter och undviker att klicka på AB-länkar. Min mammas man läser Aftonbladet. Han tyckte att vi skulle skänka bort min brorsdotters gamla nallar och dockor till ensamkommande barn nu i julas. Ja, det är sant! Och han är ändå en man med gedigen universitetsexamen. | |
micro113 | 2016-01-05 09:00 | |
![]() | mz_lzrd Jag tycker ni borde ha hakat på idén. Jag är övertygad om att det skulle ha tagits emot med stor tacksamhet bland de unga män som tagit sig på egen hand genom Europa .. Nallar och dockor har de nog saknat på vägen :) | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-05 09:07 | |
![]() | micro. Är det underförstått att det bara är unga män som kommer hit eller har du läst att det är så på Avpixlat? | |
Rhotheta | 2016-01-05 09:07 | |
![]() | Jag uppfattade micro som hon menade. Att hon skulle vara irriterad på Ehsan för hans agerande är fullständigt befängt. Han agerar naturligtvis utifrån de incitament han uppfattar. Precis som alla människor. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-05 09:14 | |
![]() | Oväntat Narcissus.... | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-05 09:19 | |
![]() | "– Jag ville till Europa för att plugga, jag vill ha en framtid." Sverige ligger i Europa och dit var han på väg för där har han vänner. Obs att han skrev "ville". Vad är problemet? | |
mz_lzrd | 2016-01-05 09:21 | |
![]() | Det var en nyhet i julas att en kvinna på Gotland samlade in julklappar till ensamkommande barn på ett hem för ensamkommande barn, och gotlänningarna var väldigt givmilda - det var bara det att klapparna de skänkte var lämpliga för barn, inte för unga män. Så de passade inte. Kvinnan som gjorde insamlingen sade att det hade varit bättre med t ex hygienprodukter. Jag orkar inte leta fram artikeln nu, men den var inte ur Avpixlat. Det var väldigt rart av gotlänningarna, men de hade missat lära sig vad ordet barn betyder på Newspeak. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-05 09:24 | |
![]() | Mz_lxrd. Och? Vad ska vi lära oss av detta? | |
micro113 | 2016-01-05 09:24 | |
![]() | Nora1 Han har inte stoppats från Europa - utan från Sverige - han befinner sig i Europa .. Svårt att greppa? Problemet är vinklingen i artikeln. En snyftare som alltför många sväljer med hull och hår ... Och du .. bara för att glädja dig extra .. Han har inte flytt från något krig heller.. han ville till Europa för att studera och skapa sig en framtid - inte ens flyktingskäl alltså ;) | |