Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 29 |
Inloggade | 71 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kovikstippen | 2015-11-17 08:12 | |
![]() | Att tänka kritiskt går åt båda hållen. Staten och media har inte alltid fel. Övriga tyckare (t.ex. SD & IS) har inte alltid rätt. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-11-17 08:18 | |
![]() | Jag var lite sen att skicka mitt inlägg. Kovik hann med några fler inlägg efter mitt svar. Jag vet inte om man ska kalla folk här idioter, det räcker kanske med att tänka det. | |
kovikstippen | 2015-11-17 08:27 | |
![]() | Jag anser du har fel där Nora. Om massan håller tyst blir det som att hålla med. Om massan tänker tyst blir man en "möjliggörare". Då lämnas hela mediefältet fritt och det blir bara idioter som uttrycker sig. Till slut verkar det som om alla tycker som idioterna. Vi vanliga måste sluta hålla tyst. Vi måste stå upp för mänskliga värden och mänskliga behov. Vi måste ta strid och visa idioternas fula tryne och hemska uppsåt i all sin äcklighet. Det finns ingen annan än vi vanliga människor som kan ta den fighten. På nätet, i fikarummet, på festen och överallt. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-17 08:32 | |
![]() | Att länka till en mobbingsida på FB säger en mer om den som länkar än den som blir mobbad på sidan, tycker jag. Ta fram skämskudden och lägg dig under en filt och fundera på vad du håller på med. Så jävla svagt av någon som tidigare har klagat på diskussionsklimatet här på Betapet. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-17 08:33 | |
![]() | Ja du nora, dig har ju många av oss sett till leda här - hur du lyckas läsa in gud vet allt - överallt. Så när du skriver att JAG skulle ha svårt att skilja på sak och person - ja, du får ursäkta, men då skrattar jag högt. Det här kallas humor. Det är humor. Humor har ofta en elak udd. Humor bygger på överdrifter av egenskaper och på igenkänning. Det är alltså inte så att man primärt skrattar åt just den här felsägningen hos Löfven; man skrattar åt att han gjort en slät figur igen. Kanske krävs en viss begåvning för att inse det och saknas den så kan jag förstå att man tar det på blodigt allvar. Och gör man det, i sin tur, förstår jag att man kan tycka att det är osmakligt eller dylikt. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-11-17 08:43 | |
![]() | MickelRav. Nu skrev jag ju att jag bortsåg ifrån inlägget ang Löfven? ???? Vad läste du in där? | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-17 08:54 | |
![]() | Jag tar den här också för att visa vad jag menar. Den ståndaktige Löfven! www.facebook.com/pol...mp ;theater | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-11-17 09:01 | |
![]() | Countdown till trådlåsning.. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-17 09:02 | |
![]() | Ja, ramble, på sätt och vis skulle det inte förvåna mig. Humor verkar förbjudet här. :) | |
ingson | 2015-11-17 09:20 | |
![]() | MuxjelRav inte NixjelRav | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-11-17 10:07 | |
![]() | Mickel, tror du förstår vad jag menar. | |
kovikstippen | 2015-11-17 10:10 | |
![]() | Att skapa/underbygga terror och rädsla kan aldrig klassas som humor, Mickelrav.. Märk väl vad som händer nu........ När jag börjarde ifrågasätta idioterna börjar dom be om trådstängning. Aldrig ser man samma krav när dom länkar den ena lögnen/smörjan efter den andra. Så gott folk - stå upp mot SD & IS. Visa att vi andra är många. Ifrågasätt och förespråka mänsklighet och humanism. Låt inte idioterna ta makten över medierna. Protestera vilt. Säg emot. Gör uppror. Ett samhälle kan inte byggas på terror och rädsla. Vare sig det gäller mordbränder eller själmordsbomber. SD & IS är av samma skrot och korn och bör utrotas. | |
Rhotheta | 2015-11-17 10:13 | |
![]() | Kovik. Är du rädd för SD? | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-11-17 10:15 | |
![]() | Jag har inte "bett om trådstängning" kovik. Konstaterade bara enligt tidigare erfarenheter att det troligen var countdown. En viss skillnad. Tack för att du per automatik sorterar in mig i facket "idioter". Trots att jag inte ens deltagit i diskussionen, endast följt den. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-11-17 10:18 | |
![]() | Men det stora intresset verkar ändå vara att få tillfälle att hacka på varandra. :) | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-17 10:24 | |
![]() | Hur var det nu, Mickelräv, med mobbingsidan? Är det också humor eller är det ett exempel på en genomgående trend i samhället och framförallt hos den politiska vänstern att de minsann har åsikter om saker och ting men inte betalar någon skatt? Är det ett debattinlägg i den riktningen eller tycker du att det är seriös forskning som visar på denna trenden? I annat fall kan jag inte se det på något annat vis än att du hänger ut en stackars kille och mobbar honom genom att dela den länken på ett publikt forum. Är inte det olagligt? | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-17 10:25 | |
![]() | "Att skapa/underbygga terror och rädsla kan aldrig klassas som humor, Mickelrav.. " Okej....var i de jätteroliga klippen med Stefan Löfven "skapas och underbyggs" det "terror och rädsla"? Äh, du ÄR ju ett troll! | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-17 10:27 | |
![]() | Till totravel (vi gör ett nytt försök): Som du vet diskuterar jag med de flesta men inte med dig. Over and out för jag vet inte vilken gång i ordningen. | |
Rhotheta | 2015-11-17 10:41 | |
![]() | Kovik. Är du rädd för SD? | |
kovikstippen | 2015-11-17 10:49 | |
![]() | Nej., men jag är rädd för det samhälle SD vill skapa | |