Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 90 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| irgitta | 2012-06-04 20:50 | |
![]() | Skulle inte förvåna mig ett dugg! Var ÄR hon? | |
| Måns_E | 2012-06-04 20:50 | |
![]() | Vill du vara snäll och förklara hur man skall tolka in LOA i samband med de kvinnor som blev uppeldade på bål istället? Det skulle vara kul att få höra hur det går ihop med LOA. Det blir lite mer diskussion om vi har något att diskutera s a s. | |
| slånbär | 2012-06-04 20:57 | |
![]() | Men Måns- dom här personerna vill bara prata om det dom själva vill annars känner dom sig kanske negativa och då kanske det går illa för dom. | |
| Måns_E | 2012-06-04 20:59 | |
![]() | Jag försöker ju vara positiv, eftersom jag nyfiket vill veta. Det kan väl aldrig vara negativt att sprida kunskap slånbär? | |
| xMatrix | 2012-06-04 21:05 | |
![]() | Ok Måns, jag har inte satt dessa 2 företeelser i samband, det verkar du ha gjort? Det är svårt att ha en diskussion när jag inte riktigt ser din ståndpunkt annat än att ifrågasätta allt .. Vad har du själv för åsikter andra än att bara klanka ner och vara spydig? Mår du bra av detta förhållningssätt? | |
| Måns_E | 2012-06-04 21:12 | |
![]() | Jag försökte applicera LOA, som enligt utsago skall vara en naturlag. Då kan jag tycka att det verkar konstigt att man bara applicerar den när det passar en själv. Dessutom när den uttryckligen säger att även dåligt tänkande drar till sig olycka. Visst jag är kritisk, men bemöt mig med argument istället, som vilar på din tes så kanske vi kan få igång en diskussion. Jag kan dock inte lova att jag kommer att hålla med dig då jag tycker att LOA verkar funka rätt så dåligt som någon slags universell naturlag. Men försök att övertyga mig istället för att välja bort att svara när det blir lite komplicerat. Är det för mycket begärt? | |
| le-lou | 2012-06-04 21:15 | |
![]() | "Därtill behövs det insikt om att det inte finns några absoluta sanningar och att allt inte kommer i svart eller vitt. " Nej men LOA-anhängare påstår just detta. Det är svart eller vitt, slump och tur är sånt som inte existerar eftersom LOA påverkar ALLT. Läste länken till forumet, bara att kalla det för en "lag" är helt åt pipan. En lag är ingen lag såvida ett fenomen inte uppför sig på ett visst sätt i en given situation. Att tänka positivt är däremot ett mentalt verktyg men stannar där. Du påverkar inte universum genom att gå runt och vara glad. Sedan pratas det ist senare i tråden om att LOA inte gäller alla? Förstår inte. Hur kan en mäktig LAG enbart gälla västländer tex? Ur länken: " Detta innebär att vi kan skapa våra egna sjukdomar. Om vi genom våra handlingar och tankar tömmer oss själva på energi, kommer det i första läget att påverka våra chakran. " Chakra.... Chakra är ett religiöst begrepp för det första och här sitter hon och diskuterar en LAG i samma veva. Detta är verkligen helt absurt faktiskt. Detta är vår tids new age, och som vanligt syftar det i slutändan till att tjäna stora pengar på människors sökande efter kontroll. "Jag TAR kontroll över mitt eget öde" - säg hur många böcker och föreläsningar som sprids i detta ämne? Och alla vi medelsvenssons lyssnar andäktigt och bestämmer sig för att "ja nu jädrars serrni, nu ska jag minsann slå mig fri jantelagens bojor och mitt liv börjar NU!! Yes, andlig revolution! Och snälla....sluta för en gångs skull i tråden här att blanda in LOA med positivt tänkande , känns som flygaren och några till gör detta om och om igen och beskyller oss andra för att inte hålla med. Det är inte den fulla bilden av LOA alls. Håller ni inte med om att skulden till olycka ligger hos den egna individen så tror inte ni heller på LOA. Då kan vi övergå till att prata positivt tänk ist. Mer verklighetsbaserat på alla sätt. | |
| le-lou | 2012-06-04 21:21 | |
![]() | ur filmen tex: En positiv tanke är 100 ggr mer kraftfull än en negativ tanke. Energimässigt alltså. Är det bara min bullshitklocka som ringer? | |
| limpan__2 | 2012-06-04 21:25 | |
![]() | Nä min med, i och för sig gjorde den det 30 forumsidor tillbaka. | |
| le-lou | 2012-06-04 21:37 | |
![]() | Ur länken igen, en kommentar där som förklarar hur anhängarna väljer att se på det. Tycker det säger det mesta. Personen i fråga har alltså inte fått det hon/han önskar sig, och har ägnat veckor åt att dels lyssna på "the secret universal mind meditation" varje eviga kväll, och dels åt att sitta själv och intensivt tänka på det hon/han vill ha. Inget händer. Universum svarar inte. Förklaringen på detta lyder: "Jag ger däremot inte upp. Jag tvivlar inte heller på kraften utan vet att jag har inte fått de sakerna som jag vill ha för jag är kanske inte redo." | |
| slånbär | 2012-06-04 21:37 | |
![]() | Nej precis Måns-men dom vill ju inte. Jag ville också verkligen få ett svar på Le Lous fråga som jag tyckte var riktigt intressant i sammanhanget men se det gick inte alls för sig eftersom det tydligen var en sån fråga som personen valde bort. tråkigt tycker jag för jag var riktigt nyfiken på svaret på just den frågan. | |
| le-lou | 2012-06-04 21:37 | |
![]() | Författaren svarar: "Jag tror det fungerar så här, att man tänker sin önskan och så skickar man iväg den. Den måste kännas äkta och ren från hjärtat, annars fungerar det inte. I och med man har tänkt tanken så tar man till ordet och då bekräftar man sin önskan. Efter detta så börjar man att handla, agera och då först kan Universum leverera ett resultat." | |
| slånbär | 2012-06-04 21:42 | |
![]() | Lite som anden i glaset då. Bara om man tror på det så kommer det att fungera med DÅ jävlar blir det spännande när glaset börjar röra sig. Been there -done that. | |
| Måns_E | 2012-06-04 21:42 | |
![]() | Lustigt att man bara tar bort guden ur religionen, och om man inte blir bönhörd så beror det på alla möjliga ursäkter. Inget nytt under solen alltså. Här är förresten en ganska bra recension på Secretboken: www.aftonbladet.se/k...25 73134.ab | |
| le-lou | 2012-06-04 21:42 | |
![]() | nej nu måste jag snart sluta, men den där länken bjuder på mycket smörja. Jag bara måste. Författaren beskriver hur hon "tänkte" bort cellförändringar på livmoderhalsen. Hur gynekologen erbjöd operation men hon tackade nej, och ett halvår senare var cellerna friska!! Det funkar alltså. "Och det fungerade! Efter ett halvår så fanns där bara normala celler. Jag fick komma på halvårskontroll de första två åren då det fortfarande var normala celler. Än idag är det bara normala celler. Jag är helt övertygad om att jag tänkte bort de dåliga cellerna! Jag blev helt enkelt förbannad på de dåliga cellerna, heligt förbannad. Så jag riktade verkligen all min kraft på att få bort dem. Allting skedde inom mig och det är svårt att förklara hur det skedde." Vilket sunt budskap. Skit i vad läkarna säger, du kan faktiskt tänka bort saker och ting om du verkligen menar det du tänker. Det som inte framgår är att cellförändringar helt på egen hand kan återgå till normalitet utan ingrepp. Kan- men då sker det oavsett hur negativ el positiv du själv är. Suck. | |
| xMatrix | 2012-06-04 21:44 | |
![]() | LOA appliceras vare sig man vill det eller inte, den attraherar det som finns i ens eget medvetande för stunden...är man på topphumör och livet leker så får man en känsla av flyt...är det tvärtom så känns allt som en stor motgång...Känner du ihgen dig? Den går att använda när det passar en själv men det är svårt och kräver massor av träning....handlar om att ändra på ingrodda beteenden som inte längre fyller sin funktion. Ibland lyckas man, ibland inte. Men ibland så bara vet man saker...man känner dessa inom sig genom hela sitt väsen....Tex när jag pluggade till syrra så fick jag på första dagen veta att man kunde bli utbytesstudent. Jag blev eld och lågor och berättade för alla att jag SKULLE åka till Oxford. Sen att det var 100 studenter som också var intresserade avskräckte mig inte. Jag tog då reda på vad som krävdes av mig för att ha en chans att åka och satte sedan i gång att uppfylla det som krävdes och lite till.Det gjorde väldigt många med mig.. Alltså jag hade den bilden i mitt inre att just jag skulle bli utvald och presterade därefter...fick jag åka? Ja och det blev bland det bästa jag gjort....Nu kan du ju plocka detta i molekyler men detta är bara ett exempel på hur LOA fungerat för mig. | |
| Måns_E | 2012-06-04 21:45 | |
![]() | Tidigare nämnde Steven Jobs försökte ju även han att tänka bort sin cancer. Det gick inte så bra. | |
| le-lou | 2012-06-04 21:46 | |
![]() | haha, recensionen är prick på. | |
| le-lou | 2012-06-04 21:48 | |
![]() | xMatrix så att du fick åka, var tack vare LOA? Hur hade du resonerat om du inte fick åka trots allt? Att du inte var redo? (fast du inte förstod det själv?) Ps. Läs Måns länk. | |
| Måns_E | 2012-06-04 21:50 | |
![]() | Jag har väl liknande historier som gäller för mig, om man nu väljer att tolka det så. Och visst det är klart att om man ger sig an något med lust och frenesi så ökar man sina chanser dramatiskt konstigt vore väl annars? Trots det så har jag väldigt svårt att tro att jag fick jobb efter bara ett par dagars arbetslöshet skulle ha med LOA att göra, likaså har jag mycket svårt att tro att den andrahandslägenhet som jag svarade på och som blev min trots tusen sökande skulle ha något med LOA att göra. Snarare så skrev jag ett par välformulerade mejl, hade rätt meriter, var i rätt ålder och fattade beslut snabbt. Det har ju föga med LOA att göra som jag ser det. Jag har dessutom gått igenom en del mindre roliga saker, att jag skulle ha tänkt till mig det tycker jag låter väldigt underligt. Visst kan man försätta sig i en dålig situation p g a sitt handlande. Och visst bör man vara självkritisk. Men det lär ju knappast lösa sig av sig självt för att man sätter sig ner och tänker positiva tankar. | |