Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 88 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| xMatrix | 2012-06-04 21:54 | |
![]() | Det fanns inte på min karta....så att säga. Jag VISSTE att jag skulle få åka, hur ???? men jag visste rakt igenom hela mig så bara visste jag. Jag önskar jag kunde ha denna visshet varje dag, men så är jag dock bara en människa med bra och dåliga dagar. Ibland klarar jag helt enkelt inte att vara sk positiv och framåttänkande, men jag återkommer alltid till det...förr eller senare...är som en drivkraft...' Jag ska läsa strax | |
| le-lou | 2012-06-04 22:01 | |
![]() | Så här. Man får inget om man inte anstränger sig på något sätt, eller? Det kommer inget maffigt jobberbjudande knackande på dörren direkt. Såvida man inte heter Oprah Winfrey. Men ......man får inte heller alltid det man vill ha även om man anstränger sig, eller hur? Sånt är livet. En salig mix av alla möjliga delar. Universums kraft och LOA har inte ett skit med det att göra, sen kan anhängarna bortförklara önskningar som INTE slår in med att "universum ansåg att jag inte var redo"... hur mkt de vill. | |
| xMatrix | 2012-06-04 22:01 | |
![]() | Jag kan förstå recentionen eftersom jag faktiskt håller med att själva boken är skriven i ett format som inte alltid går hem...jag har läst denna, men jag köper inte boken med hull och hår, utan väljer godbiarna som passar just mig. Jag är faktiskt ett Chopra fan, men även han tycker jag har "spårat" ur lite....kan bero på att jag inte hänger med längre...Men fortfarande jag tycker det är helt fascinerande. Kvantumfysiken är superspännande tycker jag, särskilt inom mitt yrke. Nu har man ju konstaterat att cellerna har minne tex....inte bara hjärncellerna utan de olika organcellerna, tex magen har eget minne, muskelcellerna ett annat osv... | |
| xMatrix | 2012-06-04 22:07 | |
![]() | Det är så fascinerande varför vissa patienter dör och andra överlever....har funderat mycket kring just detta, tex de som inte är så sjuka dör plötsligt och de som "borde" dött blir friska....Ser mycket jävlar anamma i de som överlever, de tänker på att komma hem, de tänker att de ska blir friska, de gör något inifrån som ingen kan förklara...vad besitter de för hemlighet ? Har de bara tur? Alla lyckas inte, men alla har inte samma driv. | |
| Måns_E | 2012-06-04 22:14 | |
![]() | Visst är biokemi, cellbiologi och kvantmekanik intressant. Dock så är det ju bra om man har kunskap inom dessa områden innan man börjar dra förhastade slutsatser om vad det innebär, och hur det hänger ihop. Där står ju vetenskapen och de paranormala lärorna väldigt långt från varandra. Om påstådda saker inte går att bevisa i upprepade experiment så är i a f jag ytterst tveksam innan jag tar det som någon direkt relevant kunskap. | |
| Gunilla _ | 2012-06-04 22:15 | |
![]() | Ungefär som religion, ungefär som tvångstankar; när det funkar är det pga det, när det inte fungerar så finns det en uppsjö av bortförklaringar... | |
| Aquila1 | 2012-06-04 22:15 | |
![]() | Jag har följt en anhörig in i det sista, om det berodde på att han inte hade något jävlar anamma som inte överlevde då vet inte jag........... Blir ledsen när jag läser att man kan tänka sig frisk, tror inte att det är så enkelt. Vem fan vill dö 32 år gammal, småbarnsförälder och förälskad. Han ville baske mig leva varje sekund, levde också nio månader längre än vad läkarna sa och det gjorde han på ren jävlar anamma. | |
| Aquila1 | 2012-06-04 22:16 | |
![]() | Precis Gunilla! | |
| limpan__2 | 2012-06-04 22:19 | |
![]() | Nja, man kanske inte kan tänka sig frisk men univesrums atomer ställer gärna upp med ett halvår vid brittiska universitet. Man kan ju inte begära allt av en universiell lag... | |
| Aquila1 | 2012-06-04 22:20 | |
![]() | Nej, det är ju sant, tänkte inte på det. | |
| xMatrix | 2012-06-04 22:26 | |
![]() | Jag pratar om det jag har sett och märkt hos kritiskt sjuka människor. Visst är det hemskt att någon ska få dö så ung och förstår du blir ledsen...men du ser själv överlevde nio månader längre..helt fantastiskt. Jag har haft hand om många människor och sett många mirakulöst tillfriskna....och tvärtom. Jag har tom sett patietner som vill vara sjuka för att de får vinst av detta... Min poäng är bara att tanken faktiskt påverkar kroppen....sen att klara av att tänka sig frisk är en eloge till de som klarar detta. Jag beklagar din vän Aq | |
| xMatrix | 2012-06-04 22:34 | |
![]() | Härligt Måns, lust, frenesi och ett handlande har enorm betydelse....SEn om det är LOA eller något annat är egentligen oväsentligt | |
| le-lou | 2012-06-04 22:36 | |
![]() | måste bara påpeka att begreppet "cellminne" blir liiiite annorlunda förklarat om du talar med en forskare eller om du talar med typ Deepak Chopra.... | |
| limpan__2 | 2012-06-04 22:38 | |
![]() | Nä, det är väl inte oväsentligt om det är LOA eller inte om det är just de lagens existens som diskuteras? | |
| le-lou | 2012-06-04 22:38 | |
![]() | xMatrix - du menar på fullaste allvar att en ung människa som inte vill något annat än att leva, kan själv påverka utgången av en dödlig sjukdom? | |
| xMatrix | 2012-06-04 22:40 | |
![]() | Jag tror att Chopra är en forskare? Har han i alla fall alltid varit och är dessutom en vanlig utbildad doktor i västvärlden. Sen har han alltid varit före sin tid och de böcker där han hänvisar till cellminne har några år på nacken, men dessa tankar börjar nu genomsyra sjukvården.. | |
| Måns_E | 2012-06-04 22:43 | |
![]() | Fast jag tycker inte att det är oväsentligt. Att man ofta kommer långt med en positiv inställning och att man faktiskt tar tag i saker är ju inget nytt i sig. Det har jag heller aldrig motsatt mig. Ett gott självförtroende och att man utstrålar äkta säkerhet är även det något som man har väldigt stor nytta av om man vill övertyga andra. Inget konstigt med det. Det är just det där med LOA att om man tänker sig lycka så får man lycka, och om man tänker fel tankar så blir man bestraffad med olycka som jag sätter mig emot. Och när man börjar dra det till atomnivå och att universum samarbetar då ringer precis alla varningsklockor. Det är just då det blir så besvärligt med exempelvis häxbål o d. Det är ju faktiskt så att alla yttre omständigheter kan man inte behärska och råda över. Hur mycket man än önskade det. | |
| le-lou | 2012-06-04 22:45 | |
![]() | chopra är theeee master av alternativ medicin. Alternativ - han mixar hej vilt flum med vetenskap. | |
| le-lou | 2012-06-04 22:47 | |
![]() | xmatrix - kan du förklara hur du uppfattar "cellminne" ? alltså vad menar du med det? bara en bifråga, jag bir nyfiken. Pluggar själv kognitionspsykologi. | |
| xMatrix | 2012-06-04 22:47 | |
![]() | Måns: Det är just den "kunskapen" som är the secret....den du inte kan bevisa, den ingen kan bevisa, men den man själv känner att man besitter. Människan har alltid tjafsat om vad som är rätt, vad är sanningen. I modern tid gör man det i vetenskapens namn som om vetenskapen vore någon allsmäktig Gud... Jag ifrågasätter allt jag läser, både vetenskap och sk New age och det ligger en sanning i båda.....tom religionen har "sanningar"....tycker bara det blir så fyrkantigt att alltid kräva bevis på allt. Visst ibland behövs det, men som sagt forskarna lyckas ibland men ibland inte. I min branch forskas/tjafsas det ff om vilka vätskor man ska ge...kolloider versus vanlig Ringer...ingen har bevisat vilket som funkar bäst trots otaliga studier som hävdar att det ena är bättre än det andra... Bara en tanke | |