Spelrum
| Giraffen | 54 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 89 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2012-06-05 15:14 | |
![]() | gjorde jag inte? Jag tyckte just att jag besvarade den. Du har dock ett tjogtals frågor bakåt i tråden som du har ignorerat. Men det kanske har med din tro, LOA, att göra? | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-05 15:16 | |
![]() | Inmålad i ett hörn, som sagt. | |
| Måns_E | 2012-06-05 15:19 | |
![]() | Angående jordnära så är det betydligt enklare att få in en helt vanlig skapare i ett någorlunda vettigt resonemang. Att hitta på en naturlag som inte går att bevisa, inte går att mäta och som strider mot allt den påstås bygga på (kvantfysik och magnetism bl a) är betydligt vidskepligare. Vi kan ju fråga en random kvantfysiker. De borde ju faktiskt ha lite koll på det här med atomer och så. | |
| Måns_E | 2012-06-05 15:20 | |
![]() | Jag tycker att du mest står utan argument och beklagar dig som vanligt. Inget nytt förvisso. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-06-05 15:25 | |
![]() | kristendomen och islam är from och ödmjuk på det sätt att det inte sätter den egna individen i centrum med all universums skaparkraft vid sina egna fingerspetsar. | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-05 15:28 | |
![]() | Kämpa på, du. Det hjälper inte dig att ta dig ur ditt hörn. | |
| Måns_E | 2012-06-05 15:30 | |
![]() | Så nu är det dags för dig att börja svara på frågor. Mina är ju ganska enkla kräver ett ja eller nej. Om du svarar nej så vill jag gärna veta varför LOA inte gäller just där. Varsågod. | |
| Måns_E | 2012-06-05 15:31 | |
![]() | Vem är det som har målat in sig i ett hörn? Du vågar ju inte ens svara på raka frågor. | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-05 15:37 | |
![]() | "kristendomen och islam är from och ödmjuk på det sätt att det inte sätter den egna individen i centrum med all universums skaparkraft vid sina egna fingerspetsar." Och på vilket sätt är det ödmjukt? Det är din värdering och ingen allmängiltig sanning. Jag anser att individen är viktigare än artificiella kollektiv styrda av religiösa galningar som hjärntvättar sina undersåtar och mördar dem som vägrar låta sig duperas. Vari ligger ödmjukheten i detta? | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-06-05 15:39 | |
![]() | Vart ödmjukheten i dina åsikter ligger? Vet inte riktigt faktiskt, har inte sett till nån ödmjukhet där. | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-05 15:41 | |
![]() | JesusGudsson är du möjligen samma person som Måns_E? Det verkar ju inte vara helt långsökt. | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-05 15:43 | |
![]() | Ni som tycker att självmordsbombare och missionärer är ödmjuka, men tycker att LOA är läskiga grejer, får munhuggas med varandra. Det är slöseri med värdefull energi att tramsa med er. God eftermiddag. | |
| Måns_E | 2012-06-05 15:44 | |
![]() | Nej det är han möjligtvis inte. Tillskilnad från vissa andra så klarar jag mig bra med ett konto. | |
| limpan__2 | 2012-06-05 15:51 | |
![]() | Är det någon som skrivit att självmordsbombare och missionärer är ödmjuka? Trodde det som sas var att LOA-anhängares tänkar liknar de som Livets Ord och Scientologer har och att dessa är mer extrema än vanliga krista och muslimer. | |
| mz_lzrd | 2012-06-05 16:00 | |
![]() | Hihi, visst tog det skruv att jämföra Corlini/Josés LOA-tro med islam? Är man en hillbilly är förstås ordet islam oändligt skrämmande och obegripligt, eftersom alla muslimer ju är skäggprydda mördare med bomber i fickorna =) Å sån e junte Corlini!! Hon är ju en hederlig, vit, etnisk nordeuropé som ba dyrkar Mammon. | |
| Måns_E | 2012-06-05 16:47 | |
![]() | Nej som limpan sa så har inga jämförelser gjorts med självmordsbombare. Och det passade ju bra att smita ifrån frågorna så där lite indignerat. Var det inte någon som gormade om ett hörn och oförskämdhet nyss? Skärpning Silverbjälken/Corlini | |
| le-lou | 2012-06-05 17:13 | |
![]() | maken till ovilja från LOA-personen/folket att svara på frågor - från stötta utbrott som att "jag har inte någon frågespalt här och har inget ansvar att svara" till fördummande "du har målat in dig i ett hörn" (?) är bara lama ursäkter på att slippa svara på folks följdfrågor. Ge dig/er inte in i debatter om du/ni inte vill debattera säger jag. | |
| Måns_E | 2012-06-05 17:19 | |
![]() | Deras positiva kraft verkar visst vara drygt 100 ggr svagare än min och andras skeptiska kraft. Hur skall man annars förklara det med LOA? Eller så kanske silverbjälke/corlini bara lyckas dra till sig jobbiga ifrågasättande typer. Det verkar bli jobbigt för the force det här. | |
| uffew | 2012-06-05 17:42 | |
![]() | Om det nu hade stämt med atomer, neutroner, kraftfält, positivistiska tankar så hade väl diskussionen sväng avsevärt till fördel för LOA-folket. | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-05 17:44 | |
![]() | Men då säger vi det: självmordsbombare och missionärer är ödmjuka, särskilt när de mördar människor med fel åsikter. Och de som tror på LOA är galna för att de inte mördar människor som inte tror på samma sak. Jorden är platt, och kvinnor är utrustade med snoppar. Nöjda nu? | |