Spelrum
| Giraffen | 52 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 91 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2012-06-06 09:55 | |
![]() | Öh visdom? Vadå för visdom? | |
| Måns_E | 2012-06-06 09:57 | |
![]() | Och så var det det där med frågorna som jag ställde ett par sidor tillbaka. Nu har du ju t o m sovit på saken, så då kanske det är dags att svara? | |
| le-lou | 2012-06-06 09:58 | |
![]() | "le-lou Jag väljer med glädje att vara löjlig i dina ögon, samtidigt som jag väljer att inte vara en manipulerad slav under en religion som dödar den som inte lyder, och att inte vara en okritisk läsare av politiskt färgad dynga spridd media." Det där kunde jag ha skrivit till dig ju, okritisk är ju exakt det du uppvisar - inte särskilt akademiskt. Det är ju precis sånt man lär sig : att syna saker kritiskt, så jag vet inte vilken examen du ståtar med faktiskt. Humor. | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-06 10:01 | |
![]() | Jag är numera helt övertygad om att MÅns_E, mönjelilja, le-lou, irgitta och några nick till, är samma person. Stilen är den samma, argumentationen håller samma låga nivå, påståenden upprepas tusen gånger, och andras inlägg läses överhuvudtaget inte. Här har vi ett troll av den värre sorten. | |
| le-lou | 2012-06-06 10:02 | |
![]() | *host* Jag är akademiker x 2. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-06-06 10:03 | |
![]() | Helt fel. Måns E och le-lou och jag har haft olika åsikter i andra trådar. Så vi är tre olika personer. irgitta tror jag också är en helt egen individ. | |
| Måns_E | 2012-06-06 10:04 | |
![]() | Det var ju lite upplyftande att du faktiskt inte startade ett nytt konto idag. Ett litet pluspoäng för det. Du är nog även i den övertygelsen helt ensam skulle jag tro :) Kan du vänligen låta bli och slingra dig och svara på mina frågor istället? Det borde väl inte vara så svårt? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-06-06 10:08 | |
![]() | Förresten har vi olika stilar. Och jag läser andras inlägg. Så det så. | |
| Måns_E | 2012-06-06 10:10 | |
![]() | Det är väl inte så svårt att se vilka inlägg som är lika varandra. Lite väl mycket trolltendenser nu. Men men, det kan ju vara lite småkul att diskutera med ett troll också. | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-06 10:34 | |
![]() | Inskränkta människor tror sig veta allt. Inskränkta människor tror att majoriteten alltid har rätt. Inskränkta människor tror att vetenskap är detsamma som absolut sanning. Inskränkta människor tror att visdom lärs ut på universitet. Inskränkta människor har inga respekt för människor med "avvikande" åsikter. Och sådan är du, Måns_E/mönjelilja/le-lou/ irgitta med flera nick. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-06-06 10:39 | |
![]() | Jag tar inte åt mig eftersom jag inte är inskränkt. Det får stå för dig om du tolkar mina inlägg som att jag är inskränkt. Det säger mer om dig än om mig. Du kanske skulle försöka vara lite mer öppen för andra människors åsikter istället för att tro att just din åsikt är rätt? Det verkar som om du projicerar dina egna fel på andra. | |
| Måns_E | 2012-06-06 10:51 | |
![]() | Sluta trolla och börja svara på frågor :) | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-06 11:00 | |
![]() | Oj, elake Måns försöker leka psykolog också :) Hur vore det om lille Måns inledde med att göra en analys av sig själv? Nej, visst, nej. Det går ju inte. I sin egen lilla fantasivärld är ju elake Måns perfekt. Han vet allt, är aldrig fördomsfull, och har lärt dig allt han kan genom sin omfattande forskning inom världens alla akademiska discipliner. Wow, vilken snubbe! När kommer nästa överraskning, elake Måns? Du kan bergis trolla också? Du är säkert rikare än Kamprad, starkare än Schwarzenegger, smartare än Bill Gates och visare än Gandhi? | |
| Måns_E | 2012-06-06 11:03 | |
![]() | Sluta trolla börja svara på frågor. | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-06 11:10 | |
![]() | Hur många av dina 5696 inlägg innehåller orden "börja svara på frågor"? Hälften? Det luktar trollspammning lång väg. | |
| Måns_E | 2012-06-06 11:15 | |
![]() | Sluta trolla, börja svara på frågor | |
| Måns_E | 2012-06-06 11:18 | |
![]() | Här återkommer frågorna. "Men du kanske kan berätta om kvinnorna som brändes på häxbål har sig själva att skylla? Eller om ett hus i ens ägo brinner ner utan att man själv har tuttat på, då kanske man bara har tänkt lite för negativt?" Sluta trolla och börja svara. | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-06 11:29 | |
![]() | Spamming pågår. | |
| irgitta | 2012-06-06 11:51 | |
![]() | Att bli kallad inskränkt är ju inte annat än skrattretande när det kommer från en person som på intet sätt har kontakt med verkligheten. Vad jag och andra här är ute efter är ju enkla svar på enkla frågor, frågor som har upprepats till förbannelse i tråden. Vi är alla överens på många områden; det är bättre att vara positiv än negativ, i somt drar man på sig olycka genom egen försorg mm. Men just frågan kring lagbundenheten i LOA och att förespråkaren för detta vägrar att förstå att individen i grunden är ett resultat av så mycket mer än sina egna tankar, att vi påverkas av yttre omständigheter från vår första dag i livet, att dessa präglar oss på ett sätt som internaliseras i vårt existentiella jag, att vi inte väljer var vi föds, eller när vi föds, av vilka föräldrar som i sin tur ger oss vår unika genuppsättning med olika dispositioner. Skulle kunna hålla på länge men tror ni fattar grejen. Allt dettta är sånt vi inte kan tanka oss bort i från. Det är faktum. Och en lag som bara gäller människor födda i den rika västvärlden, av föräldrar utan disposition för t.ex. psykisk ohälsa, vilket i sina tur ger en sårbarhet till avkomman, med bra ekonomi och sunda värderingar är ingen lag. Det är ett önsketänkande. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-06-06 12:01 | |
![]() | Är det inte dags att flytta denna tråd till snack, eller kanske bara fimpa den. | |