Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 90 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2012-06-06 18:12 | |
![]() | Men om det verkligen fungerade hur skulle det gå med spel statistiken? Skulle alla matcher bli oavgjorda om alla som spelade verkligen ville vinna och tänkte jätte positivt och intensivt? | |
| Aquila1 | 2012-06-06 18:19 | |
![]() | Ja | |
| Sote | 2012-06-06 18:46 | |
![]() | Spännande- lite som filmen Bruce den allsmaktige när Han gör alla bönhörda och alla vinner på lotto ....főr alla som tippar och spelar vill väl ändå verkligen vinna då är det få.så.att.vinnarna liksom bara ville liiiite mer än alla andra? | |
| Sote | 2012-06-06 18:48 | |
![]() | Ursäkta om mina inlägg ser konstiga ut men jag o min mobil är.inte helt överens...... | |
| Pandina | 2012-06-06 19:12 | |
![]() | Varför måste saker och ting vara så himla logiska och försvarbara bara för att det ska vara ok att tro på dem? Mytologi är minsann kulturkopplat och "intressant". Men när det kommer till att stärka människors självförtroende så är det patetiskt, inskränkt, humbug och elände. Eller låt mig gissa. Ni sitter och läser vetenskaplig forskning från år 896 och skrattar högt åt deras okunnighet för att ni är så himla mycket smartare? | |
| corlini | 2012-06-06 19:28 | |
![]() | LOA?! ligger det verkligen inget i att positivt tänkande leder till positivt agerande och därför skapar mera positiva händelser, detta kan väl visst tolkas som att positivt tänk drar till sig positivt resultat? (om man nu även gör något åt saken med vill säga) att kreativt tänkande skapar? att negativa tankebanor skapar destruktivitet i individens liv? att sorg i sinnet drar till sig negativ inställning och avighet? att lättja i vardagen drar till sig skratt ofta? att självömkan gör en till ett offer och sätter en i en destruktiv sits? att kärlek attraherar kärlek och drar till sig kärlek? att ursäkter och undanflykter leder till negativa trender och därför drar till sig stangering eller destruktivitet? att vänlighet attraherar vänlighet? att avig inställning attraherar avigt bemötande? det man själv utstrålar och de signaler man själv ger är det man får åter av omgivningen? om jag är glad och pigg drar jag till mig fler glada människor och vi får energi? om jag är butter och trött drar jag till mig ensamhet eller en annan butter och trött individ? lagen om attraktion, logik. inget nytt här inte. skiter i om det går att bevisa i ett labb för jag tycker det funkar i vardagen. abraham lincon sade redan på 1850 talet: de flesta är så lyckliga som de bestämmer sig för att vara. jag tycker det stämmer bra även om han stal det av en gammal grek. jag kan inte bevisa att humlan kan flyga men nog fan gör den det. jag kan inte i teorin visa att ett djur som myran som saknar biceps ändå kan lyfta hundrafalt sin egen vikt, men jag ser den ofta göra det. sen får man väl bortse från en del mer eller mindre galna jänkare som spårar ur och skenar iväg. det är deras sätt. synd eftersom de sabbar ett enkelt och riktigt budskap. | |
| limpan__2 | 2012-06-06 19:34 | |
![]() | Men du har inte förstått LOA, det är det som vi hakat upp oss på. Att tankens kraft är stor är inget att ifrågasätta men LOA stipulerar att du med tankens kraft och universums hjälp kan påverka atomerna. Du kan inte tänka dig frisk från cancer (som LOA), däremot kan du må bättre med hjälp av positiva tankar. Och att bevisa att humlan flyger är inte svårt, det är bara visa en humla som flyger... | |
| corlini | 2012-06-06 19:41 | |
![]() | du har fastnat på en enda detalj (cancer) som en enda person sade och därför är allt båg? kan du bevisa motsatsen i praktiken, utan att hänvisa till en teori i ett labb? om du går omkring i åratal och tycker synd om dig själv, intalar dig själv att du är svag och värdelös. hur mår du då sen? har du energi? eller har du rubbat din inre fysik och sänkt din energinivå, påverkat utsöndringen av endorfiner, hormoner osv? om du tänker positivt och agerar, vinner du energi då? ditt tänkande ledde till ditt agerande och ditt agerande gav din fysik signaler att producera eller inte producera. ok? är du med så långt? på vilket sätt var det inte du som gjorde detta via din egen tanke? | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-06-06 19:41 | |
![]() | håller med corlini: ) | |
| corlini | 2012-06-06 19:42 | |
![]() | det där med humlan ja, det funkar. men det tror du bara för jag tror dig inte förän du presenterar precis hur och styrker det med flera oberoende underlag. fram till dess flyger den inte. inte enl detta forums inställning. | |
| Aquila1 | 2012-06-06 19:55 | |
![]() | =) | |
| limpan__2 | 2012-06-06 20:03 | |
![]() | Har du inte själv sätt att den flyger? Och jag förstår inte varför du försvarar LOA, du har helt rätt i att man mår bättre av att tänka positivt och att det har andra positiva effekter i livet. Men en lag som är universiell måste gälla för alla, alltid. Ungefär som temodynamikens lagar. Och LOA stipulerar att man kan bota cancer med positivt tänkande. Håller du inte med om det tror du inte på LOA. Men du kan likväl behålla din positiva syn på tankens kraft och jag tänker inte argumentera emot. | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-06 20:03 | |
![]() | Ska jag starta en ny tråd eller bara mata Måns och de andra trollen med lite mer att triggas igång på? Äh, jag är generös. Jag kör det här: The purpose of Access is to create a world of consciousness and oneness. Consciousness includes everything and judges nothing. It is our target to get you to the point where you receive from Access the awareness of everything, with no judgment of anything. If you have no judgment of anything, then you get to look at everything for what it is, not for what you want it to be, not for what it ought to be, but just for what it is. Consciousness is the ability to be present in your life in every moment, without judgment of you or anyone else. It is the ability to receive everything, reject nothing, and create everything you desire in life - greater than what you currently have, and more than what you can imagine.Access Consciousness What if you were willing to nurture and care for you? What if you would open the doors to being everything you have decided it is not possible to be? What would it take for you to realize how crucial you are to the possibilities of the world? www.accessconsciousn...ac cess.asp | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-07 07:25 | |
![]() | aha så det är därför jag vinner alla matcher för att jag alltid är så possitiv,viste väl att det var någe skumt;) | |
| boffertomte | 2012-06-07 07:56 | |
![]() | Att tro att ens egna tankar styr universum måtte väl vara den ultimata formen av hybris? Jag tycker det tyder på ett ofantligt och krampaktigt kontrollbehov. Men så stor och allsmäktig är självklart ingen människa. Vi är små. Vi är många gånger maktlösa. Vad vi kan göra är att hoppas och kämpa på. Fö är det numera helt klarlagt hur humlor kan flyga. Vad man däremot inte riktigt har rett ut ännu är till vilken nytta (överlevnadsmässig nytta, dvs.) människor och andra däggdjur gäspar. Och ändock gör de det! | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2012-06-07 08:01 | |
![]() | Alla kroppsliga funktioner gör inte "nytta" - en del är bara bieffekter av andra "nyttigheter". | |
| boffertomte | 2012-06-07 08:13 | |
![]() | Vad är gäspningar bieffekten av? För inte så enormt länge sedan trodde man att tex blindtarmen och fibula och en del muskler kring skulderbladen inte var till någon nytta, det var sånt man kunde plocka bort. Entusiastiska, men för patienten ödesdigra, kirurgiska experiment utfördes. Men bara för att man inte ser någon omedelbar nytta så betyder det inte att det inte finns någon sådan. Det är bl a sånt som komplicerar människans förmåga att kontrollera hela sin tillvaro. Att det är väldigt svårt att göra rätt val när man inte har alla fakta, och vi har i princip aldrig alla fakta. Ännu svårare blir det förstås när den lilla fakta som faktisk är verifierbar skrotas till fördel för vidskepelse, "magkänsla" och önsketänkande. | |
| le-lou | 2012-06-07 08:42 | |
![]() | minns ni länken som corlini har i sitt första inlägg här i tråden och som hon alltså tror stenhårt på men sen inte kan förklara/vill kännas vid riktigt..... när tråden fortlöper? Det blir mer snack om positivt tänk istället för att faktiskt ta itu med all rappakalja som står där: "Hemligheten är ”lagen om hur allt attraheras”(LOA – The Law of Attraction). Vi är liksom magneter, lika attraherar lika, du blir och attraherar det du tänker. Tankar skickar ut en magnetisk energi, varje tanke har sin egen. De som pratar mest om sjukdom har sjukdom, de som pratar mest om rikedom har det etc. Allt i ditt liv har du attraherat själv, acceptera detta. Att affirmera en tanke är 100 gånger starkare än en negativ tanke." (Says who?) Just den här meningen gillar jag särskilt mkt : "Du kan ändra en känsla med en gång genom att tänka på något roligt, sjunga en sång eller komma ihåg en lycklig händelse." Så när man blir ledsen över att någon gått bort tex, så kan man ju sätta igång och trudilutta på en sång av nåt slag, så försvinner sorgen. en annan blivande klassiker är: "Du kan hela dig själv genom att tänka dig själv frisk" www.hexis.se/hemligheten. htm | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2012-06-07 09:33 | |
![]() | boffertomte: Jag vet inte om gäspningar är "nyttiga" eller "bieffekter". Det jag menade var bara att det inte är självklart att det finns någon given nytta i sig själv med varje detalj. Vad är "nyttan" med att många män tappar (delar av) håret t ex? | |
| keforia | 2012-06-07 10:24 | |
![]() | Faktum är att man kan "tänka" sig frisk frán cancer. Läs boken Resan frán Brandon Bays. Men sá enkelt är klart inte allt. eller? | |