Spelrum
| Giraffen | 54 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 87 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2012-06-07 13:55 | |
![]() | Vilken slump att även NoWayJose pratar om jantelagen :) Som du dessutom inte heller verkar veta vad det är för något? Har det något med visdomen att göra, som man tydligen inte kan studera sig till eller bevisa? | |
| Måns_E | 2012-06-07 13:58 | |
![]() | Jag undrar också vilket ämne NoWayJose har en magisterexamen inom. | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-07 14:21 | |
![]() | Att argumentera med Måns och alla hans 27 andra nick, är verkligen att kasta pärlor för svin. Att du inte ens vet vad visdom är, är patetiskt. Första träffen när man googlar ger detta: "Visdom eller vishet är ett ord som har en djupare innebörd än till exempel kunskap, förstånd/intelligens samt erfarenhet. Förutom att besitta dessa tre egenskaper ska man även ha förmågan att kunna kombinera dessa så att de beslut man fattar blir de bästa möjliga ur alla aspekter." Fattar du? DJUPARE INNEBÖRD ÄN KUNSKAP? Nej, du fattar inte. Din hårddisk är full, och kan inte ta emot mer. Dags att rensa den från all smörja, och börja om på nytt. | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-07 14:26 | |
![]() | What Is Wisdom? Experts Define It www.medicalnewstoday...18 8170.php | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-06-07 14:31 | |
![]() | vilken positivitet du utstrålar jossan. | |
| Måns_E | 2012-06-07 14:34 | |
![]() | Nåja, för min del så kan man inte riktigt extrahera kunskap ur visdom. Och det är även svårt att extrahera vetenskap från kunskap. Liksom det är svårt att ta något på allvar där ingenting går att belägga överhuvudtaget. Det verkar vare sig vist, klokt eller intelligent. Men visst för all del, rent filosofiskt så kan man ju definiera visdom på lite olika sätt. Förresten, Jag klarar mig fortfarande bra med ett nick. Jag förstår att det är svårt att förstå för någon som startar nya nick mer eller mindre varje dag för att komma som en hejarklack till sina egna inlägg, men så är det. Du har förresten fortfarande inte svarat på några frågor va? Dags att låsa den här tramstråden? | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-07 14:35 | |
![]() | Vi har ett gäng professorer i Sverige, exempelvis Mattias Gardell, Torbjörn Tännsjö och Jan Hjärpe, som trots sina kunskaper inom respektive område, är helt omdömeslösa och hjärntvättade av extremistiska, politiska idéer. Här kan man se en klar distinktion mellan å ena sidan akademisk kunskap, och å andra sidan visdom. Kunskap och visdom är alltså inte samma sak. Och därför kan inte heller en kunskapsslav förstå LOA. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-06-07 14:38 | |
![]() | jossan är det kunskap eller visdom som gjort dig så fördomsfull? | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-07 14:42 | |
![]() | Måns En helt seriös fråga: lider du av Aspergers syndrom? Du uppvisar tydliga tecken på det. | |
| Måns_E | 2012-06-07 14:50 | |
![]() | Ett helt seriöst svar, nej inte vad jag vet, och du är den första som ö h t kommer med antydningar åt det hållet. Har jag förövrigt sagt att kunskap och visdom är samma sak? Varför slingrar du dig hela tiden och vägrar att svara på raka frågor? | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-07 14:55 | |
![]() | Läs på om Aspergers. Det är bara ett vänligt råd. Jag vet att du tror att du är perfekt och inte lider av någonting, men jag ser dina mönster tydligt. | |
| Måns_E | 2012-06-07 14:59 | |
![]() | Jag tror absolut inte att jag är perfekt. Jag ber dig bara svara på några enkla raka frågor. Istället så fjantar du runt och skriver om allt möjligt fånigt dravel. Nu så har istället din "debatteknik" börjat gå ut på att det nog är något fel på alla andra :) Ett nytt lustigt grepp nu är att ställa hobbydiagnoser på mig (som du mig veterligen aldrig har träffat). Tycker du själv att du är så mycket att ta på allvar? | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-07 15:10 | |
![]() | "Jag ber dig bara svara på några enkla raka frågor." Mmm, för 100:e gången. Har det slagit dig att jag kanske skiter i dina frågor? Eller finns inte det alternativet i din värld? Har det slagit dig att det är rätt vrickat att tjata om samma sak 100 gånger i samma tråd? | |
| Måns_E | 2012-06-07 15:14 | |
![]() | Det är rätt vrickat att konsekvent vägra att svara på frågor i en debatt om man vill diskutera någonting. Ja, om man inte vill uppfattas som lite korkad och bortgjord. Jag har förstått att du skiter i de frågor som du tycker är lite obekväma. Jag förstår däremot inte vad det är som du diskuterar i den här tråden. Jag tror inte att jag är ensam om det. | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-07 15:21 | |
![]() | Det är klokt att välja vilka frågor man besvarar, men helt vrickat att upprepa dem 100 gånger, trots att man aldrig får nåt svar. Det kanske funkar med tjat hemma hos din morsa där du förmodligen bor, men det funkar inte med mig. Det är dags att för dig att växa upp, om nu din diagnos inte förhindrar det, och inse att det finns massor för dig att lära av andra, och att tjat inte leder någonvart. | |
| Måns_E | 2012-06-07 15:27 | |
![]() | Det är ju fler än mig som du konsekvent vägrar att svara på. Och nej, det är inte klokt att selektera ut frågor på det sättet som du gör, det inger snarare att du faktiskt inte alls har tänkt igenom något, och inte alls står särskilt stark i din övertygelse att LOA fungerar. Men visst om man vill verka oreflekterad och naiv så är det kanske en bra strategi. Eller också så är det bara så att vissa är så stolta så att de helt enkelt inte kan erkänna att de kanske tänkte lite fel? Eller så är du bara ett troll, vilket även det verkar fullständigt logiskt. (Jag bor inte hemma hos min morsa, även om jag lite lustigt nog är där just nu då jag har några dagars semester) | |
| NoWayJose - Ej medlem längre | 2012-06-07 15:35 | |
![]() | Ok, du är slav. Du kan inte välja. Jag är fri, och kan välja. Och nu väljer jag att skita i dig. | |
| Måns_E | 2012-06-07 15:38 | |
![]() | ha ha :) | |
| y not | 2012-06-07 15:39 | |
![]() | Oj det här verkar vara kul tråd. NoWayJose blir jag genast nyfiken på. Var och när fick du din psikiatriutbildning? Och var det specialämne diagnosställning via anonyma forumdiskussioner. Verkligen ett spännande ämne. Är det vad lagen om attraktion handlar om? Att du attraherar de du ställer diagnos på? | |
| keforia | 2012-06-07 18:03 | |
![]() | Jag tycker det är synd att tráden blivit sá aggresiv här mot slutet,och synd är det att man blir kallad för knäpp o knasig om man nu verkligen tror pá och praktiserar LOA. Jag tycker inte att vetenkapliga människor är knäppa. Har inte nästan alla människor har en tro pá nágot/nágon? Om det är spirituellt eller vetenskap spelar väl ingen roll. Det som funkar bäst för varje enskild individ är väl bra? Jag tycker t.ex väldigt mycket om Buddism och är stort fan av Dalai Lama. Han har sagt nágot som jag tycker väldigt mycket om och det har tycker jag ocksá att göra med LOA. Här kommer citatet! dalailama.com/messag...co mpassion Vad tycker ni? | |