Spelrum
Giraffen | 40 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 66 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kovikstippen | 2015-11-17 12:11 | |
![]() | Hoppsan marmotte. SD & IS har definitivt fler likheter än olikheter. Arbetssätt, rekrytering, mål, struktur osv osv. Vari ligger det avskyvärda? Att reflektera över två olika hemskheter och jämföra deras metoder? Varför är SD mordbränder av assylboenden så mycket bättre än IS bombningar? Varför är SD lögner och förvridna sanningar bättre än IS lögner och förvridna sanningar? Varför är SD förföljelse av oliktänkande bättre än IS förföljelse av oliktänkande? SD låtsas som om samhällsekonomin är en kaka. Ju fler som delar ju mindre förvar och en. En i sanning idiotisk tanke (kineserna borde knappt få något smör alls). I verkligheten växer ekonomin när befolkningen växer. Just nu får t.ex. massa människor jobb med att lotsa invandrarna fel. Det är bara illvilliga propaganda att påstå att ekonomin är en bestämd mängd tillgångar. | |
Rhotheta | 2015-11-17 12:27 | |
![]() | "Varför är SD mordbränder av assylboenden så mycket bättre än IS bombningar?" Den blir tvådelad. 1.SD har inte bränt någonting. Några människor har tänt på tomma boenden. Huruvida de är med i något parti eller om de över huvud taget röstar vet ingen. Nationaldemokraterna eller Svenskarnas parti, eller varför inte Revolutionära fronten eller AFA är mycket troligare i den mån man skall leta organisation. 2. Ingen människa kommer till skada. Det kan som sagt vara förvirrande. Vi får ta det i omgångar. "Varför är SD förföljelse av oliktänkande bättre än IS förföljelse av oliktänkande?" Åter: En elakhet på facebook är mindre dödlig än att bli dränkt med bensin och påtänd som en fackla. Samma eller olika? Du får höra av dig när du behöver mer hjälp med lika eller olika. | |
kovikstippen | 2015-11-17 12:47 | |
![]() | Rotheta IS är ingen medlemsklubb. Har man vissa åsikter och utför vissa handlingar anses man stödja IS. Till skillnad mot SD vill IS "ta på sig" allt dom kan. Det gynnar deras sak för tillfället. Många sk IS-attentat har säkerligen utförts av random idiot. Precis som mordbränningar och diverse skjutningar utförs av random idiot här. Men grunden till båda avskyvärda handlingarna är IS respektive SD propaganda. Att så split och skapa rädsla för en diffus fara. Ditt förlöjligande av förföljelse på internet får stå för dig. Jag har själv anhöriga som utsatts och för dom var skillnaden mot att dödas av akademisk natur. | |
Rhotheta | 2015-11-17 12:57 | |
![]() | Tro mig, en Ak-47-pipa i munnen skingrar alla akademiska tvivel. | |
ingson | 2015-11-17 13:09 | |
![]() | IS elaka? Det finns elaka folkpartister också! | |
marmotte | 2015-11-17 13:19 | |
![]() | Totravel, ett lands välfärd beror på hur många som kan och är villiga att betala skatt. Inte på hur många som försörjs med skattepengar. Det är ju dumheter att påstå att en stor befolkning skulle generera välfärd med automatik. Bangladesh har 16 gånger större befolkning än Sverige. Är välfärden i Bangladesh 16 gånger högre än här? Challe B, Pol Pot lät massmörda intellektuella, ett bevis för att man var intellektuell var att man bar glasögon. Om SD är nazister så är Jonas Sjöstedt fullt jämförbar med kommunistiska mördarregimers ledare. Men bara om man vill göra såna jämförelser, alltså. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-17 13:23 | |
![]() | Haha, challe B :-) +1 | |
kovikstippen | 2015-11-17 13:24 | |
![]() | Vem har sagt att folk inte ska arbeta? | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-17 13:33 | |
![]() | "Pol Pot lät massmörda intellektuella, ett bevis för att man var intellektuell var att man bar glasögon. Om SD är nazister så är Jonas Sjöstedt fullt jämförbar med kommunistiska mördarregimers ledare. Men bara om man vill göra såna jämförelser, alltså" Say whaaat? | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-17 13:34 | |
![]() | "Say whaaat?" Är det inte enklare om du skriver vad du själv menar i stället? Vad menar du? | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-17 13:35 | |
![]() | Jag menade: Say whaaat? | |
Rhotheta | 2015-11-17 13:37 | |
![]() | Ett tema som återkommer i en mängd olika konspirationsteorier och annat svammel är motivet: "För att X vill ha makt" Jag vet inte en enda organisation på planeten som primärt drivs av det motivet. Makt är ett medel. Inte ett mål. Om den formuleringen dyker upp i ditt huvud skall du kasta hela det tankeprojektet i papperskorgen. Du har då gjort en totalt felaktig analys. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-17 13:38 | |
![]() | MickelRav, här är en lite mer ingående förklaring: www.urbandictionary....m= say+what | |
marmotte | 2015-11-17 13:39 | |
![]() | Ja, Mollee. Det gjordes ett absurt jämställande av IS och SD, därpå följde ett jämställande av SD med nazisterna. Och då drog jag till med ett absurt jämställande jag också. Om det är Pol Pots härjningar du "say whaaat" över, så kan du googla the killing fields t ex. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-17 13:41 | |
![]() | Nä, det var ditt absurda uttalande. | |
kovikstippen | 2015-11-17 13:46 | |
![]() | Jag anser du har fel rotheta. Väldigt många genom historien har sökt makt för maktens skull (varför vill S regera? Dom har ju ingen politik). Jag kan nämna ett antal organisationer som jag anser drivas av makthungriga snarare än förändringslust. För väldigt många grupperingar är makt viktigare än inflytande. Jakten på makt sker på samma sätt för SD & IS. Arbetsmetoder liknar varandra. Retoriken är av samma typ. Bilden av att den andra är hemsk är lika. SD kan inte överleva utan IS - eller vise versa. Jag hoppas båda försvinner. Först då kan vi skapa ett samhälle för alla. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-17 13:46 | |
![]() | Tja, du har ju ett sätt att vilja förminska andra. JO, JAG BEGRIPER VAD DITT UTTTRYCK BETYDER. FRÅGAN VAR VAD DU MENAR MED DET? VAD ÄR DET DU REAGERAR PÅ. Hördes det nu? | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-17 13:50 | |
![]() | MickelRav, har du inte släppt det jag skrev till dig i paristråden än? Jag bad faktiskt om ursäkt. Jag har redan svarat, till den person vars inlägg jag reagerade på. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-17 13:51 | |
![]() | Du gillar att tjafsa eller? | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-17 13:52 | |
![]() | Paristråden? Ja, den minns jag iofs. Men vad har den med det här att göra? Nej, jag undrade helt enkelt bara vad du reagerade på. Vad du tyckte var märkligt. Och det gjorde jag för att det inte framgick. | |