Spelrum
Giraffen53
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
36
Inloggade92
Mobilspel
Pågående19 561

Forumkategorier

Användare Inlägg  
xMatrix2012-06-08 13:08
Antal inlägg: 250

Le -Lou.. De människor som lyckats bota sin cancer utan sjukvård eller i samband med har gjort så oerhört mycket mer än 'bara ' tänkt bort sjukdomen. De har oftast gått till botten med orsaken, jobbat med sig själva från djupet, ändrat kosten , mediterar och tänkt läkande tankar. Bla Louise L Hay och Brandon Bays. Det är deras historier hur de har lyckats och jag tycker det är fascinerande.

Loa är mer än bara tänka en gång så sker det. Det kräver en genuin tanke där man önskar med hela sitt väsen och det är svårare än man tror, dock är det möjligt om man lämnar luckan öppen för möjligheten

limpan__22012-06-08 13:10
Antal inlägg: 2847

Men att inte förstå sig på LOA är ju potentiellt livsfarligt. Om teorierna stämmer är det farligt att arbeta med sjuka, svaga, behövande etc. Det är även farligt att vårda sitt sjuka barn eller skröpliga förälder då deras negativa energier kan skada dig själv.

Att någon tycker denna grundprincip är trovärdig finner jag högst anmärkningsvärd.

slånbär2012-06-08 13:20
Antal inlägg: 5539

Ni som tror på LOA- om ert barn blir sjukt går ni inte till läkare för att få hjälp då? Låter ni ert barn tänka sig friskt och hoppas på att det fungerar? På allvar?? För om ni tror på LOA då ska ju det fungera eller hur? Ni som bara talar om positivt tänkande är ju inne på en annan sak och just det är det ju ingen här i tråden som sätter sig emot däremot är det just själva LOA ideerna som ifrågasätts då ingen verkar riktigt ha förstått vad det handlar om.
Jag ställer för tredje gången samma fråga till er som förespråkar LOA- skulle ni ha kurage att gå till barnonkologen på närmaste sjukhur och tala om för barnen, förälsrarna och personalen att det enda dom behöver göra är att tänka sig friska? Tala samtidigt om för föräldrarna att det är deras eget fel att barnen har cancer eftersom dom tänker negativt.
Svar från någon??Inte??

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-06-08 13:20
Antal inlägg: 1169

men jossan, du verkar ju rätt så frustrerad över att ingen förutom dina andra nick förstår dig. VILL du inte att vi ska förstå dig?

och OM du nu vill att vi ska förstå dig, varför gör inte LOA så att vi gör det då?

eller om nu loa ska hjälpa dig, varför gör inte loa så att du får fram några vettiga argument då? Borde inte loa åtminstonde gett DIG, som tror, nån uppenbarelse hur du ska kunna rädda ansiktet?

xMatrix2012-06-08 13:21

Limpan2. Allt hänger på hur man är och vad man tänker om de sjuka / svaga / behövande. Jag jobbar med just dessa och Loa fungerar utmärkt. Inte farligt då jag inte tänker skit om dessa.... Men att välja bort vänner el omständigheter som får en att må dålig folk man litar på men som stjäl ens energi... Det är oxå del av Loa. Att förstå att omgivningens negativa energier inte är ens egna gör att man skyddar sig

xMatrix2012-06-08 13:28

Slånbär. Varför måste det ena utesluta det andra? Klart jag tar mitt barn till doktorn, men jag köper inte allt med hull och hår. Däremot gör jag allt i min makt med att få nya lärdoma. Om du läser på om Loa på djupet, inte bara från thé secret så ser du att det krävs mer av en än bara en tanke. Skulle jag jobba på barnonkologen skulle jag med all min kraft dela med mig av de olika verktyg jag har tillhands i samarbete med sjukvården. Hoppas jag svarat dig

xMatrix2012-06-08 13:33

Slånbär.Cancer är ju ett mycket allvarligt tillstånd. Om enbart vetenskapen skulle fungera så skulle ju ALLA med cancer bli friska? Det blir de ju inte. Har vetenskapen fel då? Nej jag tror att överlevarna ser på ett annat sätt på sin sjukdom även barnen som också är individer

slånbär2012-06-08 13:34

Matrix-du har i allafall svarat till skillnad från vissa andra och det är bra. Jag vet att man inom sjukvårde arbetar med just detta med positivt tänkande och att det i sig är långt ifrån en nyhet. Men det finns en del i tråden som hävdar att man faktiskt kan bli helt fri från cancer om man bara tänker sig frisk och det i sig är ju livsfarligt om det i sin tur innebär att man samtidigt avböjer all medecinsk hjälp. Att däremot genomgå behandling och försöka hålla sig positiv och inställd på att bli frisk bör man ju sträva efter i alla lägen men om man då blir frisk så kan man ju knappast hävda att det var tack vare LOA man blev det eller hur? Jag tror att det är frå "troende" som skulle våga ta den risken att enbart välja tankens kraft om dom ställdes inför en allvarlig sjukdom.

slånbär2012-06-08 13:38

Matrix-hur menar du då? Har dom som inte klarat sig inte velat leva tillräckligt mycket? jag kan ju direkt säga att det är långt ifrån sanningen framförallt när det handlar om barn. När det gäller cancer så är det inte vetenskapen det är fel på utan att det går för långsamt fram i utvecklingen-det kostar helt enkelt för mycket. Om vi jämför cancervården idag med den för trettio år sedan så är överlevnads% betydligt högre och det är knappast tack vara att dom vill leva mer idag utan för att forskningen går framåt. Det kunde dock gå ännu fortare.

carlmartin - Ej medlem längre2012-06-08 13:53
Antal inlägg: 4590

slånbär -

det verkar dumt att inte gå till doktorn om man är sjuk:)

jag tror på LOA.

men det man ska ha klart för sig är att ALLA tankar påverkar. Medvetna som omedvetna. vi tänker många tusen tankar varje dag. att ställa upp det som "bara jag tänker att jag blir frisk så händer det" är ett ytligt sätt att se på saken. om man samtidigt tänker "jag kommer att dö", så tar tankarna ut varandra för att säga det enkelt :)
det är väldigt få människor som tillfullo vet vad som rör sig inom dem.

och, ja, medicin hjälper vare sig man tror på det eller inte, så LOA är inte svaret på allt. och alla kan bli sjuka, oavsett mentalt tillstånd. men det är inte skäl nog att avfärda LOA

vårt psyke och våra tankar spelar stor roll vad gäller vårt välbefinnande.

xMatrix2012-06-08 13:56

Men förr trodde man att cancer var lika med en dödsdom. Då dog man också.... Nu vet många att sjukdomen går att bota och då blir folk botade i större utveckling. Men ingen blir botad utan att tro på det oavsett hur bra läkemedel som finns.
Min fasta övertygelse är att kombinera olika behandlingar, vetenskap med Loa så får man bäst resultat. Inte utesluta den ena....menyn det är min personliga övertygelse :-)

slånbär2012-06-08 14:09

Matrix-förr trodde man att man dog av vanlig lunginflammation också vilket man ju gjorde men så kom man på ett botemedel-det har ju inte att göra med att man nu vet att man överlever detta och att det skulle vara skälet att man glr det. Det är ju tack vare att forskningen går framåt. Vi tror ju idag på att ytterst få överlever en flygkrasch också men ändå flyger vi och hoppas på att planet inte ska krascha. Är det därför planet inte gör det eller för att ingenting gick galet rent tekniskt?

Carl Martin-du har absolut rätt i mycket av det du säger men faktum är att en del hävdar att ENBART tankens kraft kan hela en obotligt sjuk och det i sig kan vara direkt farligt att tro på om man själv tex får cancer. Eller?

limpan__22012-06-08 14:10

Ni blandar konstant ihop vikten av att ha positiva tankar och att tro på det man göra med en mumbojumbo teori som går under namnet Law of Attraction.

Ingen påstår att det är dåligt att ha positiva tankar eller att det är viktigt att tro på det man gör. Men det är inte det LOA handlar om, har ni inte ens koll på vad ni propagerar för?

Aquila12012-06-08 14:13
Antal inlägg: 2463

lawofattraction.ifokus.se /

Här kan man läsa svensk text om LOA

limpan__22012-06-08 14:20

Från sidan Aquila1 länkar till:

"Men är det verkligen jag som har attraherat till mig den där otrevliga personen? eller att bilen inte startar? eller att jag kommer försent till bussen eller jobbet?

Ja, så är det faktiskt. Du kanske inte direkt har tänkt tanken "jag vill möta en otrevlig person" eller "hoppas att bilen inte startar", men någonstans på vägen så har en negativ tanke eller känsla medvetet eller omedvetet faktiskt sänts ut och enligt Law of Attraction också manifesterats därefter. Det viktigaste för dig är alltså att kunna fokusera på det du vill."

Instämmer ni förespråkare i att det är våra tankar som orsakar bilens ofta elektriska eller mekaniska fel? Det är inte så att guppet på infarten fick kontakten att lossna helt utan obevisbara energiers inverkan?

Aquila12012-06-08 14:21
Antal inlägg: 2463

^^

xMatrix2012-06-08 14:38

Visst är det lustigt när teknologi inte funkar...har hänt mig massa ggr Tex jag brukar trycka på en knapp så att ventilatorn startar... Har gjort många hundratals ggr men just idag vill inte eländet starta. Jag försöker några ggr till och det funkar ej. Så ber jag en kollega trycka på samma knapp och vips går maskinen igång.... Nu för tiden garvar jag åt eländet men sammanfaller alltid med att jag inte är på topp?????

xMatrix2012-06-08 14:41

Carlmartin. Bra inlägg bara en tanke... Medicin fungerar inte alltid. Ibland tror man att de har vatten i sprutorna när de inte har förväntad effekt....ibland tömmer man läkemedelsrummet på allt o lite till och patienten har ff superont...

limpan__22012-06-08 14:47

xMatrix, ja det är väl så att "en negativ tanke eller känsla medvetet eller omedvetet faktiskt sänts ut och enligt Law of Attraction också manifesterats därefter" om medicinen in fungerar som det var tänkt?

Ergo, folk som lider har sig själv att skylla vilket för oss tillbaka till slånbärs uppmaning. Kliv in på barnonkologen och förklara att det är de omedvetna negativa tankarna som ligger bakom sjukdomen. Om de bara köper boken för 199kr och tar till sig tanken kan de bli friska!

xMatrix2012-06-08 14:57

Snararare kanske det är rädsla för smärtan? Du skulle kunna sälja boken :-) Jag håller dock inte med om ordvalet att folk har sig själva att skylla. Kanske är det så i det förflutna men jag är mer intresserad av nu. Hur kan jag hjälpa någon nu? Vad behöver människan nu? Inte min sak att döma. Om någon rökt sig till lungcancer vill inte den personen bli dömd från mig men kanske istället få hjälp att överkomma sin rädsla och kunna påverka tankarna som kan leda till tillfrisknande

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?