Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 90 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| xMatrix | 2012-06-09 13:39 | |
![]() | Ja det har jag nog. Sen är det en definitionsfråga vad som klassas som sekt? Är Jehovas en sekt? Min vän blev Jehovas plötsligt, hennes val inte mitt. Hon verkar lycklig att spendera sin tid med att värva nya medlemmar men mig kan hon inte värva då jag väljer att inte gå med. Hoppas det var svar på din fråga Jesus | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-06-09 13:58 | |
![]() | Jehovas är väl kanske i mildaste laget när jag nämner sekter. Visst har dom sektliknande inslag, iallafall för den oförstående utomstående, men det var inte dom jag menade. Tänk självmordssekten som satt och väntade på den där hale bopp kometen (heavens gate?). | |
| xMatrix | 2012-06-09 14:11 | |
![]() | Jag är ingen anhängare av sekter där hårda regler måste följas etc, Det strider mot min syn av den fria viljan, dock borde medlemmarna valt att gå med från början? Men nej inget jag stödjer alls. | |
| MrAtomic | 2012-06-09 15:12 | |
![]() | Jag såg just ett TV program (outsiders) och det handlade om människor som tror på alla möjliga underliga saker som tex en kvinna som tror att hon i ett tidigare liv var en hertiginna. Hon går omkring och kallar sig hertiginnan av Uppsala i ett köpcentrum och helar folk. Det var också ett par som mäter auror och har kontinuerliga kontakter med utomjordingar. Mannen hjälper människor att plocka bort osynliga utomjordiska implantat han håller dem mellan fingrarna (uppenbarligen osynliga och utan motstånd för fingrarna) och säger att det är en mycket teknisk anordning. Mycket handlar om speciella förmågor som personer har och alla verkar tror som galningar på de det gör, trots att egentligen allt motsäger det de tror på. Liknar rätt mycket Secretanhängaren som väljer att blunda för allt som motsäger fantasin att man kan styra allt med lagen om attraktion. | |
| keforia | 2012-06-09 15:15 | |
![]() | vad jag inte kan förstá är hur alla som inte tror pá LoA har rätt att kalla dom som tror pá det för alla möjliga fula saker. Vem har gett er den rätten att döma sá hárt? | |
| xMatrix | 2012-06-09 15:31 | |
![]() | Bra sagt keforia, jag förstår inte heller... | |
| keforia | 2012-06-09 15:34 | |
![]() | Tänk om jag skulle börja rabbla upp alla andra kosmiska lagar....... | |
| xMatrix | 2012-06-09 15:44 | |
![]() | Gör det | |
| keforia | 2012-06-09 15:54 | |
![]() | attraktionslagen känner vi ju redan till! här kommer nágra andra! Lagen om gudomlig ordning Allting sker i rätt tid och på rätt plats. Gräm dig inte över det som inte blev gjort eller blev fel. Det var inte meningen att det skulle ske nu eller på det viset som du hade tänkt. Om det var meningen så får du nya chanser. Universum påminner oss gång på gång tills vi gör det vi ska, det som är bäst för oss. Universum har ett stort tålamod och känner fullständigt tillit till oss som skapande varelser. Vi behöver lära oss som skapande varelser. Vi behöver lära oss att återgälda denna stora generositet och förtröstan som universum hyser gentemot oss genom att göra detsamma tillbaka. Motståndslagen Vad du än hatar eller försöker motstå drar du till dig. Du blir det du motstår. Har du fördomar mot invandrare eller homosexuella t.ex kan du vara ganska säker på att du i detta liv får du uppleva deras eller liknande problem på mycket nära håll för att själv erfara dem. På en Högre Jag nivå väljer du detta. De människor och situationer du hatar eller på ett annat sätt motstår kommer du att dra till dig tills du inte längre har några negativa känslor om det. Tacksamhetslagen. Ju mer tacksamma vi är desto mer får vi att vara tacksamma över. Bumerangeffekten Det du ger ut kommer tillbaka mångfaldigat med ränta både det som är gott och det som är ont. Lagen om valfrihet Människan har en fri vilja (freedom of choice) även om hon inte tror det. Hon har alltid valmöjligheter. Därmed har hon ett ansvar för allt som sker henne i livet, vilka alla är resultat av hennes tidigare val. Därmed kan hon aldrig skylla på andra. Lagen om orsak och verkan (Karmalagen) Som man sår får man skörda. Som man bäddar får man ligga. Allting leder alltid till något annat och kommer alltid tillbaka till sin ursprungskälla, till den som tänkte tanken, uttryckte ordet eller utförde handlingen. Man får skörda det man sått. | |
| keforia | 2012-06-09 15:56 | |
![]() | varför är detta sá knäpp för sá mánga? | |
| xMatrix | 2012-06-09 16:03 | |
![]() | Inte för mig, tycker det är både logiskt och vettigt. Men visst är det intressant att vissa stör sig på detta? Tror det har göra med biten att man själv är ansvarif för sitt liv samt att man då inte kan skylla på andra eller på omständigheterNa :-) | |
| keforia | 2012-06-09 16:11 | |
![]() | Ja jag har ocksá funderat pá det och du har nog rätt :) | |
| slånbär | 2012-06-09 17:40 | |
![]() | Javisst är det så. Självklart har ett barn som utsatts főr övergrepp ett val. Eller ett som mobbas så Svårt att det inte orkar leva längre. En del väljer faktiskt att ta Sina liv då dom inte ser någon annan väg. Det är ju också ett val. Många barn och ungdomar ställs inför detta valet. Klart att.dom får skylla sig själva eller hur? Dom gjorde val någonting som tvingade förövarna. Eller? Känns det linte orimligt i era ögon eller är.ni så cyniskt pâ riktigt? Förklara gärna hur det ligger till i just de.har exemplen annars. | |
| slånbär | 2012-06-09 18:07 | |
![]() | Usch-dåligt val jag gjorde där när jag skrev på mobilen-det blir ju alldeles galet. | |
| xMatrix | 2012-06-09 18:09 | |
![]() | Visst är det hemskt när barn / ungdomar tar sina liv. Lika hemskt när de blir utsatta för övergrepp eller mobbning. De tar sitt liv för de ser ingen väg ut, ser inte hur de kan göra annorlunda. Man önskar föräldrar, skolan eller närstående bjuder på bättre alternativ än att ta livet av sig. Och visst är det ett val om än så hemskt. Tänk om dessa unga kunde tala ut och sen göra ett bättre val med hjälp av en förstående vuxen och se det fanns en väg ut,, ex byta skola, anmäla, slå tillbaka eller vilket alternativ som är bättre än att just ta livet av sig. Jag blev själv mobbad när jag var barn...var det mitt fel? Tror inte det, gjorde jag något åt det? JA det gjorde jag...fast på den tiden fick jag höra att jag överdrev, att det inte var så etc.. Ändå blev jag blåslagen, knuffad och sparkad..hmmm. Tycker jag synd om mig själv? NEJ jag valde att ta saken i egna händer och när jag blev tillräckligt mogen förlåta mina plågoandar. Hade jag kunnat se saken ur en annan synvinkel då? Kanske...men då gjorde jag det bästa av situationen med den kunskapen jag hade då som ett litet barn Trots slag, sparkar och gliringar så höll jag inte käften...fortsatte kämpa för de svaga...och det har jag fortsatt med genom att den enskilda människan makt att välja det bästa liv de kan | |
| xMatrix | 2012-06-09 18:12 | |
![]() | ...genom att visa den enskilda människan hennes egna inneboende makt att välja det bästa för sitt egna liv..... Så skulle det stått ovan Tryckte fel på förra | |
| le-lou | 2012-06-09 18:20 | |
![]() | Kosmiska lagar, ja ni. Jag funderar på allvar om ni sitter o driver med oss. Är dravlet på föregående sida " kosmiska lagar" ? Entropi däremot är nåt ni kan googla på, på tal om oordning. | |
| limpan__2 | 2012-06-09 19:02 | |
![]() | Men termodynamiken och dess lagar är ju såna dära där tråkiga vetenskapliga teorier som man kan bevisa eller i alla fall försöker finna bevis för (eller emot). Det är ju jobbigt, det är så mycket enklare att bara gilla något för att det är spännande mystiskt och vid en otroligt kort anblick ser ut att vara rimligt. | |
| MrAtomic | 2012-06-09 19:05 | |
![]() | Den kosmiska lagen låter ju som den är överordnad termodynamiken så hur vi får ihop det här....hmm. | |
| xMatrix | 2012-06-09 19:10 | |
![]() | Det finns väl massor av lagar som kompletterar varandra eller motsäger varandra. Det är väl inte så konstigt. Inte ens forskarna kommer överens om tex hur många stringteorier det finns etc... | |