Spelrum
Giraffen51
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade90
Mobilspel
Pågående19 561

Forumkategorier

Användare Inlägg  
limpan__22012-06-14 07:40
Antal inlägg: 2847

Det är fascinerande att de som förspråkar LOA inte ens inser att det gäller alla, alltid. Kan en använda sig av tankens kraft för att bli fri från cancer kan alla det. Kan en få ett pennskrin från Cartier kan alla få det. Allt handlar om främst om tankens kraft, mindre om eget agerande eller förutsättningar.

Sote2012-06-14 08:14
Antal inlägg: 3557

Collins-gäller det även för barn som får cancer menar du?Eller är det en åldersgräns för när LOA börjar fungera?

gnagelram - Ej medlem längre2012-06-14 08:24
Antal inlägg: 1646

"nu råkar jag anse att sjukdom, död, olyckor drabbar oss alla och att det hör till livet. det kan vara både orättvist, tragiskt, förbannat och kullkastande. men vad gör man sen?"

Hur kan något "drabba" en om man har valt det själv. Varför är det "orättvist" när man har orsakat det själv? Hur kan något vara "kullkastande" när allt sker pga ens egen plan och tänkande - då är ju dessa händelser en del av ens egen plan.

mz_lzrd2012-06-14 08:25
Antal inlägg: 2498

Man väljer inte sina tankar. Jag tror att negativa, sorgliga tankar är en följd av depression. Man blir deprimerad och ångestfylld, sedan försöker hjärnan hitta orsaker till det man känner.

Jag är drabbad av en slags PTSD som gör att scener ur det förflutna hela tiden spelas upp i mitt huvud, med åtföljande känslor. Det finns ingen möjlighet för mig att välja bort de här tankarna. Det enda jag kan göra är att försöka att inte fästa så stort avseende vid dem, inte låta dem hindra mig alltför mycket. Hade jag kunnat stoppa min hjärnas ständiga upprepande av hemskheter ur det förgångna, då hade jag gjort det. Men jag förmår inte det och det beror inte på att jag är lat eller dum i huvudet.

Jag undrar varför inte Corlini bara kan vara ödmjukt tacksam över att hon inte tillhör dem som drabbats av depressionssjukdom, istället för att hävda att hon på något vis själv har valt sin hjärnan vindlingar, synapser, flöde av signalsubstanser. Där känner ju jag att det är Corlini som har ett extremt kontrollbehov, hon har övertygat sig själv om att hon är universums mittpunkt, det nav från villket världsalltet utgår.

Livet är mycket orättvist. Barn får cancer, blir utsatta för sexuella övergrepp, mobbas av sina "kamrater". De förlorar sina familjer i krig och naturkatastrofer. De tvingas växa upp hos missbrukande våldsamma föräldrar. Av sådana upplevelser lär sig barn att ta sig i akt, att inte hoppas för mycket, att inte våga sticka ut nacken för långt för då hugger någon av ens huvud. Och det vi lär som barn, Corlini, oavsett om du tror det eller ej, det sitter kvar.

mz_lzrd2012-06-14 08:26

Usch det blev långt som fn. Förlåt.

mz_lzrd2012-06-14 11:07

Corlini, det är ju allmänt känt att den mänskliga hjärnan försöker hitta mönster i allting. Det är själva grunden för vår intelligens. Men det innebär också att vi har en tendens att se mönster där inga finns. Du kan googla på t ex patternseeking brain, så får du dig kanske till livs en liten dos allmänbildning.

corlini2012-06-14 19:06
Antal inlägg: 3172

gnagel... det ena utesluter inte det andra. hur mycket du än tänker dig ett bra friskt liv och lever utefter denna tanke så kan du faktiskt inte påverka om en annan för dig okänd person fattar ett beslut att tex köra full och krocka med dig. därför blir det ganska orealistiskt att se världen i bara helt svart eller vitt. LOAs funka eller inte funka gäller därför inte allt och kan inte varken bevisas eller motbevisas. tänker du positivt så attraherar du mer positiva saker i livet och får mera energi.
tänker du negativt och skeptisk så blir du även mera negativt bemött.

kort sagt du attraherar det du själv utstrålar och du dras till det du själv tänker. logiskt som tusan, inget att föra 66 sidor smågnabb kring.

men du kan aldrig få andra personer att inte påverka ditt liv via sina val och ageranden.

mz, ditt exempel "att växa upp" dvs förhållanden / omständigheter. visst skapas ibland som du nämner då sår och taskig självkänsla av vår historik.
men likväl skapas även revanschlust, järnvilja att bryta en trend, lust att gå vidare, drivkraft att lyckas, minsann visa dem alla, fan visa att man är bättre än så osv. varför tar du bara med negativa effekter?

är det för att de som inte lyckas skall känna sig ok ändå?
de som inte lyckas kan vara ok de med, men de har valt att använda sin historik på ett negativt sätt och det har blivit ett hinder och en ursäkt.

sjukdom, död och olycka hör till livet, det blir fel av er att blanda in det där barnet med cancer i vart och varannat inlägg. saker händer och det är hur du väljer att hantera det och hur du lägger din livsinställning efteråt som är avgörande för din framtid.

limpan__22012-06-14 20:03

"kort sagt du attraherar det du själv utstrålar och du dras till det du själv tänker."

Precis, de som drabbas av en rattfull person har själv attraherat denna olycka. Det är det LOA implicerar, men jag tvular på att du förstått detta.

Och hur är det med barnen på onkologen, vad har de gjort? Gäller inte lagarna för dem? Man attraherar det man själv utstrålar eller hur var det nu igen? Och alla de som föds handikappade eller i länder med småutvecklingsmöjligheter ? Gäller inte LOA här heller?

corlini2012-06-14 20:22
Antal inlägg: 3172

som sagt, se allt i svart eller vitt. du väljer bort faktumet att du aldrig kan påverka en annan persons beslut, dvs tex rattfylleristen. du plockar med flit ut utvalda lösryckta stycken ur sammanhang, helhet och inlägg beroende på hur de passar dig för att kunna hugga tillbaka.

så då kan du acceptera att ditt sätt att tänka inte kan påverka vilket sorts umgänge, livssyn, framtid eller sinnesstämning eller liv du får.

medans jag lever efter måttot att det du tänker och din sinnesstämning även blir din utstrålning och därmed vad du attraherar.

kan du attrahera något innan du föds? det var en nyhet. vad var din sinnesstämning i livmodern? visste inte att vi hade någon då. livet är fullt med törnar, slump, otur, olyckor osv. inget att hänga upp sig på, gör något åt det eller gör det bästa av det. använd det inte som ursäkt och undanflykt för då får du inte ett skit tillbaka. kort sagt, man attraherar det man tänker och utstrålar.

limpan__22012-06-14 20:34

Du förstår verkligen inte de logiska följderna av ditt resonemang. Om någon på din ridtävling imorgon ramlar av hästen och bryter nacken är det enligt LOA för att denna tänkt negativa tankar och dragit på sig denna olycka. En lag som LOA påstår sig vara gäller alla, alltid!

Och vad är beviset för att vi inte under de senare delarna av tiden i livmodern har en sinnesstämning? Vi har det direkt vi föds och borde väl kunna ha det timmarna innan med? Och varför då inte även dagarna eller några veckor innan?

Det du pratar om är vikten av att se framåt och vara positiv, vilket alla ställer upp på. Varför är det så viktigt för dig att hålla fast vid en tramsteori skapad av några new age flummare som vill tjäna pengar på folk som söker genvägar till lycka?

le-lou2012-06-14 20:43
Antal inlägg: 17500

"som sagt, se allt i svart eller vitt. du väljer bort faktumet att du aldrig kan påverka en annan persons beslut"

Ursäkta? Det är ju det ni säger mest hela tiden. Världen består av människor och människors handlingar, inget händer om inte någon handlar, right? Och enligt er LOA - så attraherar ju ni positivitet från universum och såklart av andra positiva människor. Snacka om att du pratar emot dig själv.

le-lou2012-06-14 20:46
Antal inlägg: 17500

Om jag önskar att bli rik, så är jag så glad jag bara kan - vilket kan påverka en annan människa att ge mig massa pengar och vips blir jag rik.
Om jag inte får fatt en människa som kan ge mig pengarna, så är det för att jag tänkt negativa tankar.
Eller så var det detta med "faktum" att allt inte är svart el vitt.

Hehe. Ärligt talat corlini, du har verkligen snurrat till det för dig. Jag tror faktiskt inte att du ens vet vad LOA innebär, läs om boken så kanske du ändrar åsikt och kan återgå till att enbart prata positivt tänk istället för LOA.
Det är nämligen ganska skilda saker, det ena är psykologi och det andra är newage-flum. Vad tror du på egentligen?

Minta2012-06-14 20:49
Antal inlägg: 20042

corlini, är det inte just därför genustänk finns, för att vi behandlar människor olika, inte för att vi är olika.

Minta2012-06-14 20:53
Antal inlägg: 20042

Oj, inlägget ska vara i tråden Genustänk.

irgitta2012-06-14 20:58
Antal inlägg: 189

Corlini fortsätter att förutsätta att alla skulle må så bra och bli så lycklig om de bara valde att blunda för verkligheten och vandra runt som lobotomerade fånar och kämpar för att utstråla positiv energi...

Människor påverkas av allt runt omkring dem. I grunden har det med överlevnad att göra. En människas kropp och psyke säger ifrån när pressen blir för tung, och det är så det ska vara! Det är som en varningsklocka som man måste ta på allvar. Men enligt bland annat Corlini ska vi alla strunta i detta och tralla vidare.

OMG!

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-06-14 21:45
Antal inlägg: 1169

hur många har inte köpt en lott eller lämnat in en rad och bara varit såååå säkra på att dom ska vinna, och sen inte vunnit?

Nån gång ibland kan det slå in. Men det kan man inte använda som argument för att det alltid skulle göra det för alla som innerligt trodde på det, för i så fall skulle inte spelmarknaden och odds-sättningen se ut som den gör idag.

Beteendet som Corlini m.fl uppvisar är nog ganska lätt att tjäna pengar på för övrigt, jag tror det finns mer seriös forskning på det än på LOA.

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-06-14 21:57

köp min aura tvätt, man monterar den direkt på duschmunstycket eller badkarskranen och den gör din aura skinande ren och harmonisk. OBS! Detta är MORGONDAGENS forskning så dom där tråkiga "seriösa vetenskapsmännen" ser tyvärr inte denna upptäckt som något som kan backas av någon som helst vetenskap. Bakåtsträvare, säger vi och tar en auradusch och sköljer bort all negativitet.

Fungerar toppen som ett komplement till LOA, då det kan vara svårt att ibland skaka av sig negativa tankar. Auradusch 2015 tvättar bort dom!

19 200 kr plus moms

Kom ihåg. Ifrågasätt inte trovärdigheten av mitt företag.
Det är negativt.

mz_lzrd2012-06-14 22:14

Här i mitt kvarter fanns en sån där auratvätterska. Man kunde få en snabbrengöring av sin aura för 75 buck. Man kunde också bli kristallhealad för en rätt billig peng.

Mycket annat erbjöds också, så som kontakt med avlidna närståendes andar, ens totemdjur och genomgång av vad man har levt för liv före detta.

2 år ca fanns det stället här. Men sedan förstörde Jesus G alltihop iom att han lanserade sin Auradusch 2015. Då gick förstås botten ur marknaden för såna här små gemytliga kvartersmedium.

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-06-14 22:24

Dom drog det på sig, jag hade bara fetare LOA än dom helt enkelt.

mz_lzrd2012-06-14 22:32

Corlini: "är det för att de som inte lyckas skall känna sig ok ändå?
de som inte lyckas kan vara ok de med, men de har valt att använda sin historik på ett negativt sätt och det har blivit ett hinder och en ursäkt."

För vissa kan det vara att lyckas bara att orka överleva. Du borde försöka låta bli att underkänna andra människors svårigheter och livserfarenheter. Det finns de som får sin revanschlusta slagen ur sig. Man kan trasa sönder allt det som skulle ha blivit självkänsla, man kan få ett barn att hata sig själv och ta på sig skulden för en hel familjs miserabla tillvaro.

Du har klarat dig bra, men du är inte tacksam över allt du har och allt du kommer att kunna skaffa dig. Du är så uppblåst och så girig att du måste inbilla dig, och försöka inbilla alla andra, att du helt på egen hand har skapat dig själv och dina förutsättningar. Hur storhetsvansinnig kan man bli?

Man väljer inte sina tankar och känslor. De är mycket snabbare än ens medvetna vilja.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?