Spelrum
| Giraffen | 54 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 87 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MissTeacher1 | 2012-06-25 12:07 | |
![]() | Men oj....insåg just att min inlägg ovan inte lät speciellt optimistiskt. Vad kommer jag nu att dra till mig för nya hemskheter eftersom jag inte lyckades utstråla positiv energi och dra till mig bra saker i livet? | |
| le-lou | 2012-06-25 12:26 | |
![]() | :( MissTeacher, all styrka till dig i den där skiten du går igenom just nu. Var förbannad och less, det har du all rätt till, det är då fan inte ditt fel i alla fall. | |
| jellyflower | 2012-06-25 12:36 | |
![]() | Miss Teacher, strunta i loa-dumheterna, de innebär bara självplågeri och det är ju verkligen inget som förbättrar hälsan eller humöret. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-25 13:49 | |
![]() | loa är fan kränkande i Miss Teachers fall helt sjukt kränkande | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-06-25 15:20 | |
![]() | Ja, man kan bli förbenad på loa, Martinus och annat trams :( Vad bra ttiittii, att ni körde ut dem från sjukhuset. En stor kram till MissTeacher! | |
| Sote | 2012-06-25 15:54 | |
![]() | Undrar just vad corlini säger till miss teater om dom möts? Kan man om man har den synen på LOA svälja sina åsikter och rota fram lite äkta empati eller är man så övertygad om att det ät rätt att man börjar argumentera för detta trors allt. Har dessa människor som tror på detta trams någon respekt för andra eller klampar dom bara på Med självbelåten min? Jag bara undrar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-25 22:34 | |
![]() | undrar om inte Loa är en gren ut ur Martinus | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-06-26 19:44 | |
![]() | Börjar man affirmera och styra med tanken blir man chockad över hur saker rör på sig i den riktning man arbetar för. | |
| corlini | 2012-06-26 20:11 | |
![]() | enl många har det faktiskt inte med tanken att göra. enl många har tanken ingen kraft, jag vill påstå att tanken är det som ligger till grund för vår "kraft" att förändra, skapa och utveckla. och gör den det så besitter den en kraft även om den inte är av en sådan fysisk art att den går att mäta. | |
| irgitta | 2012-06-26 22:49 | |
![]() | MaaDMaxx, tack för att du delar med dig! Tror det är jätteviktigt att precis den vinkeln blir tydligt och klart framförd här. Håller med dig till 100%. | |
| ANDERStG | 2012-06-30 10:40 | |
![]() | "Oprah Winfrey har talat en del om detta. Hon hävdar ett det funkar. Det bevisas nämligen av att hon önskade sig ett exklusivt pennställ från Cartier och gissa om det inte plötsligt bara dagar senare stod ett exklusivt pennställ från - just det, Cartier!!! på hennes skrivbord [...] Hon hade inte själv köpt det. [...] Detta torde ju övertyga även den mest skeptiske." Jag är övertygad! ... Om någon tror på det och blir hjälpt så kör hårt. För majoriteten är det väl mest en simplistisk eller rent av förolämpande filosofi. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-06-30 16:59 | |
![]() | Jag vet att det är jävligt provocerande att tro på det här. Nu vet jag inget om Loa med det stämmer att saker och ting börjar arbeta för dig om du tänker mot det hela tiden. Det handlar inte om att vara positiv utan om att saker manifesteras. Och nej, jag tror inte att man kan tänka sig ur auschwitz. Men nära nog. | |
| Måns_E | 2012-06-30 17:14 | |
![]() | Snarare så börjar du väl själv arbeta för att uppnå något om du har ett mål? Fast det är ju där LOA-tramset skiljer sig åt. Där "samarbetar universum" om du "tänker positivt på rätt sätt". Det har alltså inget med vad du företar dig i övrigt. Alltså ren mumbo jumbo, något som aldrig har eller kommer att gå att säkerhetsställa i ett experiment. Jag tror att i princip alla håller med om att det i många, om inte de flesta situationer, är bra att tänka positivt och tro på sig själv. Men inte har det med någon mystisk kraft att göra. Det är ju det som är trams. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-06-30 17:22 | |
![]() | Fast nej, jag tror att mer börjar arbeta för att manifestera det du tänker mot. Det är så jag upplever det. Och set behöver inte vara positivt. Det du visualiserar manifesteras. | |
| corlini | 2012-07-01 06:42 | |
![]() | Måns, det är ingen mystisk kraft. lagen om attraktion är en ganska enkel sak, du attraherar det du tänker. dvs är din tankebana positiv, utåtagerande, skapande, uppmuntrande så drar du till dig agerande, kreativa människor och du får saker att hända. tänker du bitert, negativt, avigt, skeptiskt så lär du inte attrahera samma grupp. alltså skapar tanken en utstrålning och en dragningskraft hos individen. även om denna inte är mätbar i fysisk bemärkelse. det är tanken som ligger till grund för vad du tar för dig, kroppen gör det fysiska arbetet. du säger det själv här ovan och det är inte det minsta märkligt. | |
| nyckelpigan_ | 2012-07-01 09:19 | |
![]() | Undra vad TS sände ut då hon skrev denna tråden? | |
| le-lou | 2012-07-01 14:23 | |
![]() | som flera redan tidigt konstaterat - ts = corlini predikar inte LOA, utan hederligt vanligt positivt tänk. Jag undrar då åter igen corlini, varför du snackar om nåt du inte alls har grepp om? Varför beskriver du inte Lagen om attraktion istället för att hitta på en egen version av den där du tar vissa bitar men inte alla? Skit i att skriva om LOA för det du beskriver är inte LOA. | |
| nyckelpigan_ | 2012-07-01 14:30 | |
![]() | Vad är egentligen LOA då le-lou? | |
| Måns_E | 2012-07-01 14:41 | |
![]() | Precis, om man hävdar att något är en naturlag, vilket LOA går ut på, så följer ganska givet en hel del konsekvenser av det. Över 1000 inlägg i den här tråden, där de flesta verkar vara överens om att det är bra att vara positiv, har fortfarande inte kunnat belägga att några atomer verkligen skulle "attrahera" varandra med utgångspunkt HUR man tänker. | |
| le-lou | 2012-07-01 14:44 | |
![]() | nyckelpigan - LOA förespeåkar att universum har ett gemensamt medvetande. Låter det flummigt? Det är det. Det är bara att läsa bakåt i tråden där folk går igenom eländet. Alternativt googla. | |