Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 87 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-04 00:18 | |
![]() | ungefär som lagen om vissa forumskribenters gränslösa dumhet | |
| corlini | 2012-07-04 00:22 | |
![]() | precis Res, lika givet som lagen om att yttra sig fast man inte har något att tillföra. du blev ju attraherad av debatten till den grad att du var tvungen att yttra ett fullständigt menslöst inlägg enbart pågrund av corlinis och måns tankegångar. hur gick det till? attraktionslagen finns ju inte. | |
| Måns_E | 2012-07-04 00:22 | |
![]() | Om han/hon säljer en bok så har ju knappast någon dröm gått i uppfyllelse? Men det kan ju tänkas att jag gillar just den boken och köper den ändå. Ditt resonemang haltar betänkligt. Tycker du att mitt resonemang haltar? Jag tror fortfarande att du inte har förstått vad LOA är. Det kan hända att det beror på att jag hela tiden sänder ut dessa tankar, att jag verkligen inte tror att du har förstått vad LOA handlar om, men jag betvivlar den saken skarpt :) Det är inte så mycket att tvista om, det finns ingen naturlag som säger att universum samarbetar och belönar dig eller bestraffar dig efter dina tankar. Men det är ingen hemlighet att man ofta kommer långt med en positiv grundinställning till saker och ting. Det är jättebra att ha mål att arbeta för och sträva mot. Men man får inte en ny bil bara för att man sitter hemma och positivt tänker på att man vill ha en ny bil. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-04 00:24 | |
![]() | Debatten? | |
| corlini | 2012-07-04 00:25 | |
![]() | du tror alltså inte författaren hade en dröm om att få bli publicerad eller leva på att skriva i början på sin karriär? du köpte ju boken och hjälpte drömmen och det enbart pga författarens tanke. nä, men man får en ny bil fortare om man tänker på att man verkligen vill ha den eftersom man då börjar agera och skaffa förutsättningarna till att köpa den. utan den tanken hade den nödvändiga moroten för det agerandet inte tagit form. | |
| Måns_E | 2012-07-04 00:29 | |
![]() | Jag har faktiskt inte en aning om olika författares bevekelsegrunder för att skriva, det är nog ganska olika, men visst många vill säkert kunna leva på det och många av dom drömmer säkert om att bli rika på kuppen. Men det har fortfarande inte med LOA att göra. Du menar att man fortare kan få en bil, om man sätter upp det som ett mål och arbetar för det. Ja visst, men det handlar inte LOA om. LOA handlar om att du med TANKENS KRAFT kan TÄNKA DIG TILL materiella ting mm. Det är fortfarande något helt annat än att lägga undan pengar och äta rotmos i ett år, eller att ta ett lån på banken. Det är ju det som du inte verkar begripa. | |
| le-lou | 2012-07-04 07:32 | |
![]() | jisses corlini. Skärp dig nu, du sitter ju och upprepar det typ alla i tråden är helt överens om, hur tanke leder till handling, det är typ det enda som gör det. Men det finns inget universum som "känner" din tanke, det är du som tänker och du som handlar. Punkt slut. I nästa stycke så vägrar du ändå ge upp tanken på LOA som du helt uppenbarligen inte förstår dig på. Du av alla människor här ute, ska du verkligen sitta och predika new age flummeri, enkelt att jämföra med allt annat som säljer i våra dagar, Terry Evans & co, jultomten, tarotkort, ring Silvia 19:99 så berättar hon vad stjärnorna ser. Humor. | |
| corlini | 2012-07-04 07:39 | |
![]() | nexage, tarot etc intresserar mig inte. jag ser det som en kombination av gissningar, bondfångeri och båg. men jag utesluter inte ett visst mått av relevans i påståendet att tanken har en "kraft" eftersom tanken ligger till grund för allt vi gör, beslutar och skapar. det är lite att underskatta tankens kraft när man påstår att den bara är en tanke och vi gör allt ändå eller allt sker ändå eller slumpen, omgivningen, ödet styr. vi styr och det gör vi genom tanken. tänk rätt och du lyckas bättre än om du är grinig och negativ. tänker jag att jag idag skall nätverka, göra PR och kontakta en ny sponsor mellan mina träningspass så kommer jag garanterat ha attraherat ett otal personer genom min tankegång. man kan faktiskt formulera det så och gör man det går det tolka in "lagen" om attraktion i det som sker. | |
| le-lou | 2012-07-04 08:16 | |
![]() | Ok, corlini. Ditt sista exempel där, bara för att du tänker att du ska göra PR - så kommer alltså bara din tanke ha attraherat ett otal personer? Menar du på allvar detta eller menar du att pga att du tänker - så agerar du efter tanken - och att DET i sin tur attraherar ett otal personer...tja de som märker av din handling? | |
| le-lou | 2012-07-04 08:19 | |
![]() | Den enda kraft tanken har är att den leder till handling. Utan tanke - ingen handling. LOA menar klart och tydligt att tanken ÄR själva kraften, energin bla bla som skickas ut och träffar andra tankar och attraherar samma typ av tankar, skit samma om du så sitter på en bänk ute i skogen så kan du få saker att ske enbart genom att tänka. Förstår du skillnaden eller envisas du bara för att du startade tråden? | |
| slånbär | 2012-07-04 08:21 | |
![]() | Men jisses corlini-du förstår verkligen inte vad du själv skriver. Det du tuggar om är bara positivt tänkande och ingenting annat-LOA som du från början påstår dig tro på är ju någonting mycket mer omfattande än så. Har du verkligen så svårt att greppa detta? Ingen i tråden säger annat än att ett positivt tänkande är av godo för dom flesta men detta är INTE LOA. Och att det mesta vi gör startar med en tanke är väl heller ingen som resonerar emot-det är ju fysik och biologi inte en naturlag och har ingenting med några krafter i universum som samverkar att göra. Du tillskriver dig själv alldeles för stor vikt om du tror att vi dras till att skriva i den här tråden för att just du skriver i den och det du skriver i ett tidigare inlägg talar ju definitivt emot detta "det finns debattörer här sedan gammalt som i trådar dras till varandras inlägg för att stötta, komplettera argument och utan att veta varför är samstämmiga och som ler-långhalm osv. en debattör ser ett välbekant alias och hoppar in i tråden, dras till den tråden trots att ämnet inte lockade. varför om inte personerna ses, talar, känner varandra privat?" Om du nar noterat det så är det få som skriver här för att dom är samstämmiga med dig-tvärtom-dom flesta argumenterar emot dig. Den enda som gör att man kollar när man ser att du har skrivit är att man undrar vad för ytterligare märkligt påstående du nu har kommit med-inte för att man håller med dig för det är det ytterst få som gör. | |
| uffew | 2012-07-04 08:44 | |
![]() | men corlini, varför ska du göra PR? om jag förstått dig rätt så skickas en tanke ut i universum. Denna tanke matchas med en annan tanke som en annan person skickat ut. Så om jag vill sälja en bil behöver jag alltså inte sätta ut en annons om detta utan jag låter min tanke sväva iväg och då kommer den hitta en matchande tanke nånstans i universum. På denna universala mötesplats finns bara positiva tankar. Negativa tankar hamnar? Eller behöver jag sätta ut en annons och sen skicka iväg den positiva tanken? Hjälp mig att reda ut detta Undra om detta kan bli ett filmmanus? Ingen skräckfilm dock eftersom det är positiva tankar. | |
| mishizaki | 2012-07-04 09:11 | |
![]() | det finns en dimension i läror som LOA som inte bara kan skrattas åt. Det finns en tjusning i att utöva makt över andra människor, att känna att andra lyssnar på en, att de följer ens tankar. Och för andra då även att våga underordna sig och följa en spännande ledares tankar, och inte vara säker på vart de hamnar. Jag tror att många inom New agerörelser drivs av detta omedvetet eller medvetet men att man använder flumteorier för att kamouflera de egentliga motiv som man styrs av. Och, (detta har jag dock inga belägg för), anar jag att fler kvinnor dras till detta i genusordningens anda. I New age verkar genushierarkin inte vara så cementerad och svårföränderlig som i samhället i övrigt och friheten i New age lockar. | |
| boffertomte | 2012-07-04 09:18 | |
![]() | Jag attraherades hit igen för att kolla om diskussionen kommit någon vart, men det har det ju inte. Varje handling börjar i hjärnan hos någon, men det är inte nödvändigtvis en medveten tanke. Om jag snyter mig så börjar det oftast med känslan av att jag är något snorig och behöver snyta mig. Men om jag bara tänker på snytning så lär jag ju förbli snorig, jag måste ta fram en näsduk och Just Do It innan någon förändring i snorstatus sker. Likadant med sponsorer, om jag tänker att jag minsann ska skaffa mig ett par sponsorer, kommer de springande hit då? Näppeligen. Resonemanget håller fortfarande inte. | |
| le-lou | 2012-07-06 20:26 | |
![]() | var är corlini? hon har lite frågor att svara på. | |
| Sote | 2012-07-06 23:07 | |
![]() | Corlini har nog tänkt bort den här tråden. På hennes betalda så syns den helt enkelt inte längre. För det kan ju inte vara så att hon inte vet vad hon ska säga längre då hon målat in sig i ett hörn. | |
| Sote | 2012-07-06 23:33 | |
![]() | Betasida skulle det stå inte betalda...... | |
| corlini | 2012-07-07 13:10 | |
![]() | mischizaki, nu är du väl ute och cyklar??!! vaddå ledare??? anhängare osv.. fattar inte vad du pratar om, att tänka på ett visst sätt eller att tro tanken har en enorm kraft över våra liv och vår omgivning och det som händer oss har väl absolut ingenting med ledare, anhängare, sektskap osv att göra? boffertomte, kul att du attraherades hit pga andras tankar, speciellt kul eftersom de flesta hittade hit av slump och inte för att några personers tankegång väckte deras attraktion. det där med LOAs finnas eller icke hänger helt på ordval och tolkningar. jo du boffertomte. de där sponsorerna de blev glada av en som inte ser motgångar, som inte ser hinder och som tänkte att det här ska fan bli kul och funka. rätt tanke väckte deras attraktion och öppnade för dialogen. med fel tankeinställning hade det första spontana intrycket inte varit detsamma och avtalet gått i stöpet. men nu är jag påG :) sote, jag är inte ens i närheten av hörnet. jag rör mig fritt på planen medans andra står sura i hörnen och tycker jag är knäpp. vem har roligast och mår bäst då? livet går inte ut på att förneka, se hinder, vara skeptisk, avig, butter, tvär, reserverad, se hinder, tänka på sin historik och bakrund, tänka på sjukdom, skada, motgång, bortgång, rädsla att misslyckas, ursäkter osv osv osv. ingen jävel tackar en efteråt för att man var en grå restrektiv massa med 7-16 jobb, husvagn, radhus och 4 veckors semester och inte stake nog att leva livet fullt ut. livet går ut på att uppleva, vara glad, utvecklas och göra det man drömt om. finns inte ett skäl i världen att inte göra det förutom de hinder man satt upp själv genom egna val i livet. | |
| boffertomte | 2012-07-07 13:27 | |
![]() | Corlini: Jag attraherades inte hit av andras tankar. Jag attraherades hit av andras faktiska inlägg som medförde att tråden puffades och syntes i listen på förstasidan. Om ingen hade skrivit i tråden utan bara TÄNKT på den så hade det inte blivit någon tråd och därmed hade jag icke dykt upp i den heller. Du gör logiska kullerbyttor i nästan varje mening. Du verkar inte förstå det själv. | |
| le-lou | 2012-07-07 13:39 | |
![]() | hjälp, corlini! Kan du inte svara på mina frågor? :) | |