Spelrum
Giraffen51
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade90
Mobilspel
Pågående19 561

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sote2012-07-07 16:41
Antal inlägg: 3557

Klart hon inte kan för hon förstår ju inte själv vad det är hon pratar om. Talar emot sig själv precis hela tiden.
Helt ärligt corlini- satte du dig ner och tänkte på att du ville ha sponsorer och vips så blev du kontaktad av dom eller tänkte du tanken , tog själv första kontakten och på den vägen är det? För det sistnämnda har ingenting alls med LOA att göra utan är precis så som vi alla gör när vi behöver få nånting gjort. Att vara positiv är ju en grundförutsättning när man är ute efter tex sponsorer eller jobb det vet ju varenda människa och är knappast någon hemlighet.
För övrigt så får du nog röra dig fritt på planen helt enkelt för att ingen annan orkar spela med dig längre....en somskapar egna regler funkar inte bra med andra.

corlini2012-07-07 18:28
Antal inlägg: 3172

den som skapar egna regler öppnar för nya möjligheter i livet Sote.
lycka går över flock och "lagom" gällande prioritet för mig. ser inget som helst fel i att ändra spelreglerna i livet när de är för tråkiga och snäva.

le-lou2012-07-07 18:51
Antal inlägg: 17500

vad tråkigt corlini, det trodde jag inte om dig.

corlini2012-07-07 18:52

Le-lou, jag har redan svarat på de frågorna för länge sedan i tråden.
jag utesluter inte tanken på LOA, däremot delar jag inte förhållningssätt med "LOA" folket i boken. jag är ingen halleluljamoment-runar-he lge f typ.

finns gott om människor som anser sig vara religiösa, tro på gud, tro på budda osv utan att leva strikt efter bibeln eller ta till sig varenda mening ordagrant i den eller hur?

precis som vi alla är överens om så anser jag positivt tänkande vara AochO i livet för framgång. utöver det så vill jag påstå att jag tror att tanken i viss mån oxså har en sorts "kraft" eftersom den får oss att agera, må, hålla oss aktiva, friskare, sundare, utvecklas, förbli deppade, vara introverta, vara aviga osv. det är inte alltid du styr över tanken, hur kommer det sig om den saknar egen kraft? ställ den frågan och du får långa haranger och utlägg om teoretisk psykologi men inga konkreta svar eller hur?
kontrollerar jag mina tankebanor och min inställning till 100% och därmed gör mina tankar till min fysiska personlighet och utstrålning så förändrar jag mitt liv (förhoppningsvis till det bättre om man inte har jävligt sjuka tankar) det är tanken som styr dig, alt håller dig tillbaka och därefter börjar du agera. dvs tanken kom först, skumt om den inte har egen kraft och är en del av dig och därför hämtar sig kraft från dig för att sedan påverka dig och din omgivning eller hur?

jag påstår inte att tanken är någon teskedsböjande uri geller men jag påstår att tanken har en omätbar fysisk kraft att förändra din omgivning, oftast med dig som fysisk person som sitt verktyg.

om tanken hos en person är trist, negativ, tillbakahållande osv skulle den personen då leva ett aktivt och utåtagerande liv? eller styr tanken personen i det fallet trots att personen kanske anser sig vara en kul typ och vill leva ut? hur kan en tanke utan egen kraft styra en fysisk kropp?

detdär kan man älta till förbannelse.

min poäng är att styr du din tanke och formar den till att vara positiv och hinderslös så påverkar du ditt liv i väldigt hög grad. utan att du märker det så har du ändrat inställning i livet och du attraherar nya personer, nya händelser, nya möjligheter osv. det kallar jag för lagen om attraktion eftersom detta inte skulle ske annars trots att många här vill gömma sig bakom miljö, arv, föräldrar, förutsättningar osv som en sköld och tycka att det inte är deras fel att de lever ett mediokert liv de innerst inne inte önskade men idag anser sig vara lyckliga i eftersom de tycker sig sakna alternativ. i min värld är det fegt, odriftigt och jävligt "grått" typ döööö.

vill poljken bli pilot eller brandman tycker jag den förälder som anser det vara dagdrömmeri vara en feg, tråkig och elak förälder som inte ger sitt barn möjligheten. alla kan, det gäller bara att våga misslyckas på vägen. min tös vill rida OShoppning när hon blir stor och säger att håller hon fast vid den tanken, tränar,tränar,tränar så är det jävligt möjligt att hon gör det. vissa föräldrar säger till sina döttrar att " det är jättesvårt, jättedyrt, jätte blablabla" snacka om att sparka undan barnets mål och dröm. jag säger - odla den tanken, plantera den tanken i det undermedvetna och livet utvecklas åt det håll man vill och man börjar attrahera personer, händelser och utomstående i den riktningen. det är lagen om attraktion för mig och det är enbart pga tanken, inget annat. allt annat är orelevant.

boffertomte2012-07-07 18:58
Antal inlägg: 1128

"den som skapar egna regler öppnar för nya möjligheter i livet Sote.
lycka går över flock och "lagom" gällande prioritet för mig. ser inget som helst fel i att ändra spelreglerna i livet när de är för tråkiga och snäva."

Det är att jämställa sig själv med gud och en förevändning för att utan samvetskval kunna trampa över andra för egen vinnings skull. Och det är mer än obehagligt. Det är solklar psykopatvarning.

Att inte lelou trodde det om dig finner jag märkligt. Det är exakt vad jag trodde om dig.

corlini2012-07-07 19:03

alla är gud över sitt eget liv tomte.

keforia2012-07-07 19:08
Antal inlägg: 64

bra inlägg corlini! háller verkligen med! men det är lika bra att ge upp här för dom flesta vill verkligen inte ens försöka förstá vad du menar! tyvärr

limpan__22012-07-07 19:11
Antal inlägg: 2847

"[...] det är lagen om attraktion för mig"

Kan vi inte som lördagsunderhållning få höra dina egna versioner av andra lagar med? Tyngdlagen enligt corlini tror jag kan bli en klassiker? Men termodynamikens andra sats kan kanske konkurrera, vi får väl se!

Dock är det bra att du varit utförlig, då ser i alla fall vi andra att inte heller du tror på LOA såsom det påhittet är beskrivet utan att du, precis som vi trodde bara tycker det är bra att folk är framåt och försöker tänka positivt.

hundbiten - Ej medlem längre2012-07-07 19:15
Antal inlägg: 2225

Det borde inte ligga för en LOA-are att ge upp?
När jag nu attraherades hit kom jag på det där med lagarna igen. Hur var det nu med motståndslagen och all världens ondska man skulle lära sig älska?

le-lou2012-07-07 20:30

corlini : Detta var vad jag ville ha svar på.

"Ok, corlini. Ditt sista exempel där, bara för att du tänker att du ska göra PR - så kommer alltså bara din tanke ha attraherat ett otal personer?

Menar du på allvar detta eller menar du att pga att du tänker - så agerar du efter tanken - och att DET i sin tur attraherar ett otal personer...tja de som märker av din handling?"

le-lou2012-07-07 20:30

keforia är alltid hemma när corlini är det.

le-lou2012-07-07 20:33

"Kan vi inte som lördagsunderhållning få höra dina egna versioner av andra lagar med?"

Haha, agree. Också med det faktum att corlini inte alls håller med LOA, som hon uttryckte i trådens början. Måste kännas lite konstigt att både hålla med och inte göra det, när man fått lite grepp om vad LOA egentligen innebär.

jag väntar ivrigt på dig nu corlini.

slånbär2012-07-07 21:47
Antal inlägg: 5539

Så hamnade vi i corlinis egen lilla låtsasvärld igen dårå. Om tösabiten vill rida os när hon blir stor så är det ju klart att corlini stöttar henne i det.Jajamen!! Men nu har ju det lilla livet redan rätt många saker till sin fördel bara för att hon råkade födas in i just Corlinis familj som har hästgård med alla möjligheter i världen att träna just detta. Det enda som krävs just nu är ju egentligen vilja och intresse. Det har väl ingenting med LOA att göra det måste ju tom du fatta Corlini. Jättefint att du stöttar och vilken förälder tror du inte vill att deras barn ska få sina drömmar uppfyllda? Att nedvärdera andra så som du gör är riktigt lågt. Om man nu som förälder faktiskt inte har råd att låta sina barn rida eller köra cross så är det rätt svårt att odla dessa drömmar. Då försöker man ju självklart få barnen att prova andra saker som är mer rimliga att man kan uppnå. Det är väl den bästa föräldern ändå-en som trots allt försöker få barnen att tro på sig själva men i ett realistiskt perspektiv.

Det är som att säga att ett litet div sex lag i fotboll har samma möjligheter att vinna Champions League som alla andra om dom bara vill det tillräckligt mycket. Fattar ju vilken idiot som helst att det inte funkar så hur mycket man än tänker positivt.

le-lou2012-07-07 22:03

ja och herrejosses vad många föräldrar som säger till sina barn "du kan aldrig bli det blabla"....duuuh.

le-lou2012-07-07 22:03

källa på det?

corlini2012-07-08 09:10

slånbär, div 6 lag vinna :) tja du. hade de varit bra på sin sport och verkligen motiverade hade de knappast befunnit sig i div6. din jämförelse är kass.
men jag håller med dig om vad en bra förälder är, dvs en som gör sitt bästa. frågan är bara om det bästa ofta verkligen är det bästa eller det enda fungerande pga förälderns egna val både tidigare i livet och idag? ska grabben inte få möjligheten att försöka leva sin dröm för att ni köpte husvagn för 130 000 eller kunde ni köpt en för 40 och låtit grabben få en begagnad cross, bara för att se om han hade talangen i sig. ? folk har råd att stuva in hela familjen på teneriffa eller thailand allinclusive i 14dagar och en mc eller liten motorbåt men har inte råd med en beg cross för 20 000 eller ridskola till tösen och sedan hävdar de att de gör allt de kan för att barnen ska få göra det de vill och försöka leva ut sina drömmar?

Le-lou. jag har redan svarat på frågan om sponsorerna. på förra sidan här och hyfsat ingående t.o.m
jag sade aldrig att det finns föräldrar som säger - "du kan aldrig bli det" jag säger att det finns föräldrar som börjar meningen med ett stort ...MEN och sedan följer en uppraddning av hinder istället för peppning.

det jag tänker är det jag utstrålar och det jag utstrålar påverkar vad jag attraherar. tanken attraherar men den behöver en fysisk kraft för att fungera. hur är det med magneter förresten? har inte de en kraft? men ingen märker den eller kan mäta den om den inte attraherar något och då som först blir det väl i symbios med det den attraherar, alltså saknar all magnetism egen kraft enl er?

limpan__22012-07-08 09:17
Antal inlägg: 2847

Magnetism är ju som du själv skriver mätbar, din New Age-flum teori om atomer som reagerar på tankar och känslor är det inte. Ser du inte skillnaden?

För övrigt tror jag inte slånbär talade om dem som spenderat sina pengar på annat än cross-cykel utan de som inte har några pengar över att spendera. Det finns många som aldrig är i närheten av de resor eller saker du beskriver. Men de behöver väl bara tänka positivt?

Har du ens läst boken du hänvisar till i ditt första inlägg eller gillade du bara vad som stod i beskrivningen av boken?

le-lou2012-07-08 09:34

corlini - nej du har inte svarat utan svävat ut i flertalet rader om vad du tycker är LOA och vad du inte tycker är LOA.
Svara rakt ut på min fråga istället, är det verkligen så himla svårt?
Jag tar den igen:

"Ok, corlini. Ditt sista exempel där, bara för att du tänker att du ska göra PR - så kommer alltså bara din tanke ha attraherat ett otal personer?

Menar du på allvar detta eller menar du att pga att du tänker - så agerar du efter tanken - och att DET i sin tur attraherar ett otal personer...tja de som märker av din handling?"

Enkelt svar, inget jidder bara ett av två alternativ. Tanken eller handlingen?

corlini2012-07-08 09:40

ja, boken ligger här hemma. liksom boken "kraften" liksom den lilla guldklimpen "dagens visdomsord" som är en fin samling korta texter från världens alla hörn. alla från samma utgivare och förlag.

magnetismen tja, den är ju bara mätbar när den får hjälp av ett tillfört fysiskt ting eller hur. magneten i sig har ju ingen egen kraft du kan bevisa eller mäta när den bara ligger där. såfort du försöker mäta den tillför du något.

tanken har en enorm kraft när den får hjälp av individens fysik att leva ut. vad är skillnaden?

de som inte har medel till de saker jag nämnde i mitt exempel gjorde väl i sin historik val även de? vilka val ledde till att de idag har barn men inga medel? val och beslut tas utefter tanken, tänk om tänk rätt och gör om är väl en bra idè i vissa fall. det finns inget sitta fast om man inte själv väljer att sitta kvar.

självklart finns det de som saknar medel, tex de i läger på savannen i eritrea. men jag betvivlar att deras barn har samma referensramar som våra gällande sport, hobby, yrkesdrömmar. tror inte ens deras föräldrar vet vad hästhoppning eller div6 fotboll är för något.

susila2012-07-08 09:47
Antal inlägg: 459

"vilka val ledde till att de idag har barn men inga medel? val och beslut tas utefter tanken, tänk om tänk rätt och gör om är väl en bra idè i vissa fall. det finns inget sitta fast om man inte själv väljer att sitta kvar."

Just barn är lite svåra att tänka och göra om. Man kan sätta ut dem i skogen och gå vidare med sitt liv, det är inte så ovanligt i mycket fattiga länder och det var inte helt okänt här hemma i Sverige heller för länge sedan, men det är kanske just sånt som socialbidrag m fl samhälleliga hjälpinsatser är till för att förhindra.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?