Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 32 |
Inloggade | 65 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-04 07:32 | |
![]() | Migrationsverket har drygt 5000 anställda och det avgörs ca 5000-6000 ärenden i månaden. Antalet avgjorda ärende per månad och anställd är alltså ca 1 (!). Någon än jag som tycker det låter lite? | |
AndersF4 | 2015-12-04 07:40 | |
![]() | carlmartin. "Om man ska peka finger på det sättet så tycker jag att man bör bevisa att man inte själv äger dessa egenskaper som listas." Jag ser att du formulerar om dig, och uttrycker dig som att det är något du tycker, och inte någon allmängiltig lag. Att inte kunna påstå att en grupp av något slag i större utsträckning än gemene man eller än själv är bärare av egenskap eller en åsikt, utan att behöva bevisa att gemene man eller man själv fullständigt saknar dessa blir litet krystat och befängt i mina öron. Men är det vad du tycker så respekterar jag naturligtvis det. Jag får en känsla av att du inte tycker att de som röstar på, sympatiserar med, eller är aktiva inom SD, i större utsträckning än ett snitt av övriga medborgare uppvisar ett rasistiskt beteende, inte i högre grad är främlingsfientliga, eller att det är vanligare att de har totalitära åsikter. Stämmer min känsla? Det går att svara "Ja" eller "Nej" på den frågan. Men jag gissar att det nu är dags att flytta hela diskussionen till ett samtal om definitioner av olika begrepp, eller på annat sätt runda det hela. Det är vad som brukar ske. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-04 07:44 | |
![]() | CarlMartin: Att man inte röstar SD tycker jag är ett tillräckligt bevis för tesen. Betänk att endast det partiet bespottas så ofta för sina uttalanden, endast det partiet känner sig manat att kasta ut medlemmar x antal ggr/år pga "olämplighet", endast det partiets medlemmar hamnar i så mycket högre grad i utredningar om rasistiska/kränkande uttalanden. Det är märkligt att ett parti vars medlemmar så enkelt gärna generaliserar över ickesvenskar och deras beteende men har (förmodligen) den högsta andel "enskilda individer" när det gäller fadäser de gör som man inte får koppla till deras politik generellt. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-04 07:45 | |
![]() | Den sista meningen blev lite märklig ser jag nu. Förstår ni vad jag menar? | |
AndersF4 | 2015-12-04 08:01 | |
![]() | Locomondo, ja, efter att ha läst den två gånger. | |
Rhotheta | 2015-12-04 08:28 | |
![]() | Det var lättläst. Medlemmar ur gruppen X är överrepresenterade vad gäller egenskapen Y. Alltså är det legitimt att säga att gruppen X har egenskapen Y. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-04 09:19 | |
![]() | Rhotheta: Ungefär så. Poängen i det hela är att gruppen X skriker väldigt högt om generalisering av en väldigt stor och icke homogen grupp (invandrare, i synnerhet muslimer) när något negativt uppmärksammas men vill absolut inte bli generaliserade själva när någon ur deras egen (mycket mer homogena grupp skulle jag vilja påstå) beter sig på ett så skamligt sätt så att de blir uteslutna ur gruppen. Gång på gång vill jag tillägga. Det känns som max 12års-retorik för mig. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-04 09:32 | |
![]() | Locomondo, +1! | |
marmotte | 2015-12-04 10:14 | |
![]() | Locomondo, det blir ju mer av ett ramaskri varje gång en SD politiker gör något dumt. (Och varje gång någon okänd gör något dumt, så tillskrivs dumheten SD, se asylbränder). Minns ni lokalpolitikern som raggade på småflickor på nätet och blev påkommen av SVT? (Nyhet för någon vecka sedan.) Vilken partitillhörighet hade den politikern? Skrevs det något om det? Om det vore en SD-politiker, tror ni partitillhörigheten hade nämnts? Eller var det en SD-förmåga och SVT har plötsligt bara bestämt sig för att det är oetiskt att hänga ut SD-politiker? Om detta kan man bara spekulera =D | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-04 10:27 | |
![]() | Quod erat demonstrandum?? | |
AndersF4 | 2015-12-04 10:32 | |
![]() | Antar att ni alla sett denna: www.youtube.com/watc...e= youtu.be | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-04 10:41 | |
![]() | Marmotte: Just den grejen "varje gång". Varför är det återkommande med just SD? I så mycket högre grad än andra partier? Är det så att du tänker att det mörkas för alla andra men inte för SD? Borde det inte vara väldigt enkelt att "hänga ut" andra om det nu är massa Moderater och Sossar som trampar i klaveret? Sålänge man kan påvisa att något har hänt och inte håller sig till hörsägen så ser jag inget problem med det. Om du vill gå ut med alla rasistiska uttalanden eller rena lögner som Sossar gör så varsågod, vem hindrar? | |
marmotte | 2015-12-04 10:44 | |
![]() | Ja herregud. Och de skickade grattistelegram till Ceauscescu så sent som 1989! Eller det var kanske inte SD, förresten. | |
janne121212 | 2015-12-04 10:49 | |
![]() | Jag gillar inte SD på något vis och skulle aldrig rösta på dom, men det är ändå märkligt hur man bara koncentrerar sig på deras smutsiga förflutna, men accepterar att vi har ett parti som påverkar regeringspolitiken i allra högsta grad, med ett minst lika smutsigt förflutet. | |
marmotte | 2015-12-04 10:55 | |
![]() | Man vill inte hänga ut sossar, V och MP. Moderater kan funka att hänga ut, de är ju lierade med djävulen (kapitalismen), men de är ju småpotatis i jämförelse med Satan själv. SD är liksom öppet mål. Så underligt att allt detta slit inte resulterar i sjunkande opinionssiffror. En del har kritiserat Internet för detta. Det är så svårt att få genomslag för budskapet när Internet envisas med att ha nyheter från andra länder än Sverige osv. Förslag syftande till att begränsa Internets farliga genomslagskraft har framförts, t ex mha skatter (MP). Vad media rapporterar om är givetvis selektivt, och t ex DN säger helt öppet att man bedriver agendajournalistik, så det är alls ingen konspiration. Media har rätt att vara selektiva i sin rapportering. Detta av rent praktiska skäl om inte annat. Men nu åter till flyktingkaoset, tycker jag. Vad säger ni om att stänga bron? Regeringen säger: “Antalet asylansökningar fortsätter dock att ligga på en nivå som gör att situationen är sådan att det ur ett brett perspektiv alltjämt finns ett allvarligt hot mot allmän ordning och inre säkerhet i Sverige”. Allmän ordning och inre säkerhet kanske är delvis handlar om det där med våld på asylboenden. Och de ökande överfallsvåldtäkterna. Senast nu en förståndshandikappad flicka på ett bibliotek i Rättvik. www.dt.se/dalarna/ra...-i -rattvik Polisen hinner liksom inte riktigt med, kan man tänka sig | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-04 11:16 | |
![]() | Det jag menar är att media rapporterar om saker som händer. Om det inte händer så finns det inte att rapportera om. Om du vet om att något har hänt men ingen annan verkar ha upptäckt det så står det dig fritt att rapportera om det. Men man kan inte bara säga ATT det pågår en massa bara det att ingen (inklusive du själv) rapporterar om det. | |
marmotte | 2015-12-04 11:24 | |
![]() | Det är ju det som är medias makt, locomondo. De väljer vad som är en nyhet och vad som är en stor och viktig nyhet och vad som ska vara "på allas läppar". Det är ofta bra, t ex kan de rikta ljuset på missförhållanden som ingen annars skulle veta om eller bry sig om. Men de kan också rikta strålkastaren från skeenden. Och skulle nån säga nåt om det, loco, så blir svaret det du själv ger. Vi rapporterar om det som händer, men vi har ingen plikt att rapportera om allt som händer. Och hur vi utformar vår rapportering har vi också rätt att välja själva. Givetvis. Det är det som är fri press. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-04 12:22 | |
![]() | Och där spelar även du en viktig roll. Media rapporterade inte om det som Snowden senare avslöjade. Men han tog tag i det. Så jag menar på att om du (eller någon inom tex SD) vill visa på att de andra partierna innehållet lika mycket skit så borde set inte vara nåt problem att visa det i någon av alla kanaler som finns? | |
marmotte | 2015-12-04 12:34 | |
![]() | Fri press ska inte tolkas som att gemene man kan få tryckt vad de önskar i tidningen Loco =) Den är fri i så mån att tidningens ägare har rätt att uttrycka sig fritt utan inblandning av någon myndighet, så länge det sker utan att bryta mot någon lag. Det man kan göra som konsument är att inte köpa/klicka. Och välja andra informationskanaler. Tidningarna och stats-tv i våra nordiska grannländer t ex. För min del tror jag att svensk media tar sig själv på alldeles för stort allvar, de verkar helt säkra på att svenska folket skulle gå bärsärk och flippa ut i våldsorgier riktade mot icke-etniska svenskar om de gjorde ett annat nyhetsurval och förändrade sin retorik. Jag är inte alls lika säker på det. Men media är narcissistisk gränsande till grandiositet och älskar att tillmäta sig själv enorm betydelse. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-04 13:01 | |
![]() | Varför måste det vara i tidning? Det finns ju massa andra kanaler? Har du försökt med tidningar? Har du presenterat ett scoop för nån journalist gällande något negativt mot nån annan än SD och de har avböjt att rapportera om det? | |