Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 90 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2012-07-12 22:46 | |
![]() | Hur kommer kärlek in i bilden av LOA tänker jag nu? Det är snarare tvärtom, den som tror på LOA tror också att den person som ligger på botten ligger där för att han/hon orsakat det själv. Och den hjälper man upp? Nä inte direkt. Man säger "skyll dig själv", möjligen kan man länka till boken så vederbörande förstår hur man ska tänka för att själv ta sig upp. | |
| Måns_E | 2012-07-12 22:47 | |
![]() | Kalla det inte för LOA i så fall. LOA handlar ju inte om kärlek. Det handlar ju om att man skall kunna tänka sig till lottovinster och bilar utan att göra något annat utan att just TÄNKA på rätt sätt. Och så handlar det om att de som drabbas av olycka får skylla sig själva eftersom de TÄNKTE på fel sätt. Det är väl varken kärleksfullt eller att "vakna upp". Det är ju egoistiskt och fåraktigt. Och i slutändan så handlar det om att någon vill tjäna pengar på sin bok och på sin film, och på sina kurser "i att tänka rätt". Inte det minsta kärleksfullt, bara grunt, naivt och allmänt oupplyst i m o. | |
| keforia | 2012-07-12 22:48 | |
![]() | spiritualitet är nágot som alltid har funnits och till det tillhör ocksá det kosmiska och universum och där finns ocksá LoA. men alla är sáklart inte spirituella. | |
| ingson | 2012-07-12 22:48 | |
![]() | MånsE Men jag menar att corlini argumenterar precis som en normal snäll präst. Dvs har läst hela boken,tycker den ställvis är väldigt underlig men hittat några små trevliga stycken, dock utan att bry sig om helheten eller om allt hänger ihop. | |
| keforia | 2012-07-12 22:49 | |
![]() | det är det jag menar le-lou när jag sa att ni hänger upp er för mycket pá vad just boken säger. googla lite andra saker om spiritualitet. det har allt med kärlek att göra. | |
| Måns_E | 2012-07-12 22:49 | |
![]() | Nej, alla tror inte på jultomten heller. | |
| le-lou | 2012-07-12 22:49 | |
![]() | precis. det är spirituellt, tack för att nån som köper LOA-teserna åtminstone erkänner att det handlar om andlighet, och inte vetenskap. | |
| keforia | 2012-07-12 22:50 | |
![]() | sá som boken beskriver LoA stämmer inte helt. | |
| keforia | 2012-07-12 22:51 | |
![]() | nej mánsE och det är väl ok sá eller? | |
| le-lou | 2012-07-12 22:52 | |
![]() | för andlighet har jag inget emot att folk tror på, folk får väl tro på spöken också om de vill. det är när man blandar ihop vetenskap och kvantfysik och gnatar om nån lag som får mig förstummad... för då är man verkligen ute och cyklar. Dessutom är det ganska tarvligt att se en del personer som i andra trådar rent ut sagt : hånar religioner... som sedan sitter här och försvarar denna andlighet, det är ju precis samma sak. | |
| Måns_E | 2012-07-12 22:53 | |
![]() | keforia, så kan du då ge ett datum då denna LOA upptäcktes. Alltså just som the law of attraction? Har du några belägg för att någon hade upptäckt den, och kallat det för LOA innan boken skrevs? Är inte annars själva boken just definitionen av LOA? Eller är det så käckt att man i efterhand, när redan LOA är definierad, kan hitta på lite nya saker som man tycker att LOA handlar om istället, och ta bort lite sådant som kanske inte var så smart uttänkt från början? Vad är det för en konstig "naturlag" i så fall? Eller the Law Of Attraction kanske i själva verket inte är en lag utan något annat? Kan du ge lite raka enkla svar på dessa frågor? Eller sitter du själv också och hittar på lite vad du tycker att LOA handlar om just nu? | |
| le-lou | 2012-07-12 22:57 | |
![]() | DET finns en hemlighet som har undanhållits mänskilgheten sedan urminnes tider. Bara ett fåtal har vetat om den - tills nu! The Secret är filmen som får Dig att bryta Dig FRI från ärftliga, kulturella mönster och sociala tankegångar och bevisa en gång för alla att KRAFTEN inom Dig är mäktigare än den sammanlagda kraften i världen. INNAN Du vet ordet av det kommer Du att veta att Du är skaparen av Din egen verklighet. HEMLIGHTEN är lagen om attraktion. DU ser lagen om attraktion omkring Dig i Ditt dagliga liv. Ett exempel är när Du ser att den som pratar mest om sjukdom - har det. Och när Du ser den som pratar mest om framgång - har det. DET har att göra med att Du är som en magnet som attraherar tankar. Du attraherar människor. Du attraherar händelser och Du attraherar Din livsstil. VARJE önskning av vad Du vill skapa kommer att manifesteras. Därför är det av stösta vikt vad Du ÖNSKAR Dig, vad Du TÄNKER på, vad Du KÄNNER inom Dig. För Dina TANKAR och KÄNSLOR manifesterar sig. DU är själv SKAPAREN i Ditt liv. Du är den ende som SKAPAR Din verklighet. DET är meningen att Du ska ha kul med det här! För Du är MÄSTERVERKET i Ditt liv! VAD är det Du verkligen vill ha? SÄTT Dig ner och skriv ner det på ett papper. Och det är viktigt att Du skriver ner det i nuform, som om Du REDAN har det i Ditt liv. Och detta är verkligen kul! Det är som att ha UNIVERSUM som sin katalog där Du sitter och pekar -Jag vill ha den här UPPLEVELSEN, Jag vill ha den här PRODUKTEN eller Jag vill ha den här PERSONEN i mitt liv! FOKUSERA på vad Du vill - inte vad Du INTE vill. HUR starkt vill Du ha en förändring? BESTÄM Dig för vad Du vill ha och INSE att Du kan FÅ det. TRO på att Du är VÄRD det och TRO på att det är MÖJLIGT för Dig och sedan blundar Du en stund, varje dag i några minuter och visualisera att Du REDAN har det Du vill ha. Och i detta FOKUSERAR Du sedan på vad Du är TACKSAM över och verkligen NJUT av känslan av det. Under dagen går Du sedan ut och släpper ut KRAFTEN till UNIVERSUM och LITA sedan helt och fullt på att UNIVERSUM funderar ut ett sätt att manifestera Din önskan. NÄR Du VISUALISERAR, MATERIALISERAR Du! UNIVERSUM är som anden i flaskan som säger - Din önskan är Min lag.EN kvinna berättar i filmen The Secret att Hon fått diagnosen bröstcancer. Men redan från början var Hon övertygad i Sitt hjärta och med Sin starka tro att Hon REDAN var helad. Hon sa till Sig själv varje dag -Tack för Min healing, om och om igen, och Hon visualiserade att cancern inte äns existerade i Hennes kropp. Och från det Hon fick diagnosen och tre månader framåt var Hon helt återställd. DU kan förändra Dig själv! Du kan hela Dig själv! JU mer Du använder Dig av The Secret ju mer kommer Du att förstå den! | |
| le-lou | 2012-07-12 22:58 | |
![]() | måns - The Secret handlar ju enbart om LOA hela vägen igenom, den kunde lika gärna ha hetat "LOA hej hej kom och köp mig". Fast de försöker lägga in lite käcka vetenskapliga belägg i bokusligen för att skapa en ny religion med lite tyngd. Lyckas sådär. | |
| le-lou | 2012-07-12 23:00 | |
![]() | Kallas också för kollektiv hjärntvättning, tyvärr tror jag LOA funkar väldigt bra för vår tid, egoism och människans tro på sig själva och jag-jag-jag-jag tar LOA till en helt ny nivå. | |
| keforia | 2012-07-12 23:00 | |
![]() | naja....jag har faktiskt inte läst boken "the secret" men jag visste ändá vad LoA är. men jag känner inte till det pá det sättet som ni beskriver boken. att man ska láta människor ligga som är nere. det är mer tvärtom. det finns massor med "kosmiska lagar" kalla dom vad man vill jag tycker filosofier láter bättre än lagar t.ex. har du googlat lite annan härkomst än just frán boken "the secret"? bestämt datum kan jag inte heller säga men jag är 30 o vet om det sen min barndom o min mamma är 60 o hon visste ocksá om det ganska lángt innnan den boken kom! :) | |
| limpan__2 | 2012-07-12 23:02 | |
![]() | Vad visste hon? Att det är bra att tänka positivt eller att du kan bli fri från cancer genom att tänka rätt och på så sätt påverka universum? | |
| Måns_E | 2012-07-12 23:07 | |
![]() | Jo, LOA är väl ett perfekt svar på för de som har förkastat religion men ändå vill ha något att hänga upp saker på. Och en enkel egoistisk självbekräftelse attraherar ju många idag, så visst, den "andliga" hjärntvätten av denna typ är väl ett tecken i vår tid. Även scenteologin blir ju folk frälsta på, och det verkar ju fungera på ungefär samma sätt. Nästa steg blir väl LOA-sekter där folk sitter och tänker positivt hela dagarna och är "lyckliga" medan de ger sina pengar till sin sektledare som visar på vilken omåttlig framgång h*n har. Inte heller det är ju något nytt, har funnits sen urminnes tider :) | |
| le-lou | 2012-07-12 23:07 | |
![]() | keforia, du talar om kärlek och LOA i samma andetag. Jag får känslan att du menar väl, du har en lite annan ingång till LOA än corlini har tex. Men att universum ger och tar, och kärlek hit och dit - njea. Vi kan inte påverka unviersum, det är en sak som väldigt säker. Du är säkert en snäll och trevlig person som vill väl. Men det betyder inte att du har rätt när det gäller LOA, tyvärr. Så här är det: universum bryr sig inte om dig eller mig. Vi är mindre betydelsefulla än stoftkorn i en oändlig öken, och det finns abslut ingen välvillig kraft som styr oss mot kärlek och harmoni. Jag skulle vijje be LOA-anhängarna att ta ett kik på världen en stund utan flumglasögonen på och utan "The Secret" i näven, och hoppas på att de kommer att se verkligheten, hur slump, våld och brutal förstörelse genomsyrar hela skapelsen. Visst finns det kärlek, njutning och gemenskap, dont get me wrong. Alla vi däggdjur har haft stora evolutionära fördelar genom att ibland samarbeta och bry oss om varandra (även om vi också vunnit på att utnyttja, döda och tortera varandra), och människans förmåga till abstrakt tänkande har låtit oss producera idealiserade drömvärldar efter alla möjliga behov. Detta säger dock inte ett skit om kosmos beskaffenhet som sådan, påå den stora skalan är universum onekligen en kall, hård och fullkomligt likgiltig plats. Tankar leder till handling, men utöver din egen handling så kan du inte styra ett skit faktiskt :). | |
| keforia | 2012-07-12 23:08 | |
![]() | det handlar inte bara om att tänka positivt. Varje orsak har en effekt - Varje effekt har en orsak Varje handling skapar en viss energi som förknippas med samma intensitet som utgångspunkt, så återvänder producentorganisationer Varje människa är skaparen, bäraren och erövrare av hans öde. Varje tanke, varje känsla, varje handling en orsak som har en effekt. Så det finns ingen synd, ingen skuld, ingen olycka och ingen lycka, men bara Orsak och verkan Man kan t.o.m kalla det Karma. det är aäker ett ord som känns mer bekannt för dom flesta och som dom flesta kanske tom tror pá. | |
| le-lou | 2012-07-12 23:09 | |
![]() | Kom på en annan sak. Tankar produceras, vi väljer inte alltid vad och hur vi ska tänka. Det är en högst vetenskaplig sanning faktiskt. | |