Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 48 |
Mobilspel
Pågående | 20 374 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
abc_777 | 2014-10-11 23:05 | |
![]() | Det kan ju inte vara speciellt roligt att sitta där . Tråkigare jobb kan jag inte tänka mig . Jag brukar ge dem en slant och i ibland något att äta | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-10-11 23:12 | |
![]() | En tiggare sa hej superman till mig....jag hade en tight t-shirt på mig. Men smicker biter inte på mig, kändes bara konstigt. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-11 23:15 | |
![]() | Dino. Jag bor i Örebro. Det är ingen liten stad. Nu har tiggarna varit här länge. Är det någon som har läst att dom har gjort sig skyldiga till något kriminellt? Inte jag i alla fall. Alla dom här konpirationsteorierna som sprids har jag däremot läst att både polisen och socialarbetarna har klassat som "råttan i pizzan"- historier. Vad fan är problemet? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-11 23:41 | |
![]() | det var ett tiggar läger som blev nedeldat 1 person dog, blev innebränd,någon hade satt eld på 6 olika ställen,kriminaliteten ökar inte på grund av tiggare men en och annan svenne har misshandlat tiggarna,jag har svårt att tro att tiggarna själva brände ner sina skjul mitt i natten | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-12 00:02 | |
![]() | Ja, det är sant. Några tiggare har även blivit misshandlade. Men det nämner inte många. | |
skrutta00 | 2014-10-12 00:16 | |
![]() | Råttan i pizzan..knäpigt när jag både pratade med polis o socialen på mitt hemställ så säger dom just så.De är ligor som åker runt och att de tyvärr inget kan göra...fortfarande är det lagligt att tigga i Sverige. Deremot om de har barn med sig begår de ett brott och då blir polis och social inkopplad. Va båda polis och social säger till mig och bad mig uppmana min chef på konsum att förmedla sina kunder var att inte ge tiggarna något. Hur var det då med råttan i pizzan Nora???:) | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-12 00:45 | |
![]() | Är det förbjudet att åka runt? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-12 00:50 | |
![]() | Och begår man ett brott om man har barn med sig? Då är vi många som begår brott. | |
Kirgizistan | 2014-10-12 01:41 | |
![]() | @Nora1, det är ändå aningen blåögt att anta att personer i ekonomisk utsatthet nog att tvingas tigga pengar på gator i främmande länder drar sig från att röra sig på moraliskt tvivelaktiga marker. Den hopplöshet som infinner sig vid social utsatthet föder (beklagligen) ofta respektlöshet. Läs Länsstyrelsens rapport: www.lansstyrelsen.se...eb bpdf.pdf Personligen ställer jag mig förhållandevist neutral till tiggeriet i sig, men jag rynkar på pannan när jag uppfattar att folk i allmänhet inte tar hänsyn till andras trevnad, vilket i regel är lätt att ignorera när det rör sig om engångsföreteelser. Så lyckligt är det inte alltid och av den anledningen förstår jag de tiggeriskpetiska till viss del. Somliga av de tiggare jag stötter på skräpar ned och andra är väldigt påträngande och obstruerande; i min mening tyder denna ovilja att anpassa sig till de tydligaste och enklaste av artighets- och trevnadsprinciper på medveten oförskämdhet, men detta sker alltså på individnivå. Vad vi än beslutar kring tiggeriet i Sverige kvarstår huvudorsaken till de nyanlända tiggarna, det vill säga ursprungsländernas misär och fientlighet mot sina utsatta medborgare. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-12 02:07 | |
![]() | Jag väljer att läsa fakta. Jag försöker låta bli att anta något. Det jag bara tror sprider jag inte som om det vore en sanning. ”Drar tillbaka påstående om tiggare” ”Flera skånska kommuner tog tidigare i veckan tillbaka samma påståenden. Det är i den ifrågasatta rapporten "Utsatta EU-medborgare i Sverige" som 25 kommuner uppgav att de hade kommit i kontakt med tiggare som "kan ha utnyttjats för tiggeri". sverigesradio.se/sid...el =5906022 | |
Måns_E | 2014-10-12 04:12 | |
![]() | Kirgizistan har förstås helt rätt | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-12 08:13 | |
![]() | jaha. Har diskussionen övergått till en fas där vi ska rösta på vem som har rätt? | |
Rhotheta | 2014-10-12 09:00 | |
![]() | Titti. Hur mycket brukar du ge? En krona? Två? Är det egentligen så mycket att slå sig för bröstet för? Är det ens en procent av vad du lägger på mat till dig själv? | |
skrutta00 | 2014-10-12 10:39 | |
![]() | Nora...när tiggaren sitter med barn i famnen eller i knät och tigger.....då skall man kontakta polis.För enligt polisen jag pratade med utsätts barnet för en olaglig handling. Och nej det är inte olagligt att köra runt...för dumt att kommentera vidare....:) | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-12 10:49 | |
![]() | Om man inte ska kommentera dumma kommentarer skulle jag aldrig ha kommenterat dina inlägg öht | |
Rhotheta | 2014-10-12 12:05 | |
![]() | Om du säger "jag har läst att social och polis säger A" och skrutta säger "jag har personligen talat med social och polis och de säger B" så ser det i alla fall inte ut som om du alltid sitter på benhårda fakta utan snarare tenderar att sprida det du läser i tidningar som internationellt kritiseras hårt för sin skeva nyhetsrapportering. Det framstår som om du antar ath det som står i tidningen är sant och om det inte står där har det inte hänt. Det är i allra högsta grad ett antagande. Kallar du skrutta för lögnare? I annat fall bör du backa en smula och öppna för att det åtminstone kan se olika ut på olika orter i stället för att försöka byta ämne. Ett sympatiskt drag är att erkänna sina motståndares poänger. | |
Rhotheta | 2014-10-12 12:05 | |
![]() | Om du säger "jag har läst att social och polis säger A" och skrutta säger "jag har personligen talat med social och polis och de säger B" så ser det i alla fall inte ut som om du alltid sitter på benhårda fakta utan snarare tenderar att sprida det du läser i tidningar som internationellt kritiseras hårt för sin skeva nyhetsrapportering. Det framstår som om du antar ath det som står i tidningen är sant och om det inte står där har det inte hänt. Det är i allra högsta grad ett antagande. Kallar du skrutta för lögnare? I annat fall bör du backa en smula och öppna för att det åtminstone kan se olika ut på olika orter i stället för att försöka byta ämne. Ett sympatiskt drag är att erkänna sina motståndares poänger. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-12 12:49 | |
![]() | Bevisbördan ligger väl alltid hos den som misskrediterar någon. I det här fallet klumpar hon ihop och misstänkliggör en hel grupp människor. I det här landet är väl ingen skyldig utan bevis. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-12 12:54 | |
![]() | Men du kanske kan gå i god för att allt hon påstår är fakta och att hon tolkar polisen rätt? | |
dinodog | 2014-10-12 13:11 | |
![]() | Fick denna på en länk idag. Tycker den är rätt talande på att alla inte är helt ärliga. www.youtube.com/watc...e= youtu.be | |