Spelrum
| Giraffen | 54 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 87 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| xMatrix | 2012-07-16 10:10 | |
![]() | Mattouka menade jag | |
| Mattouka | 2012-07-16 10:13 | |
![]() | Nej Corlini berättade själv att hon inte ser på andra med empati. Det är ett val Corlini har gjort. Corlini väljer att se att andra har valt att vara deprimerade, sjuka, ensamma och fattiga och att inte se på detta med empati. | |
| xMatrix | 2012-07-16 10:18 | |
![]() | Nej det har hon inte.. Läs vidare i tråden. Du diagnostiserar henne med personlighetsstörning och ointelligens....är detta inte dina val? Hmmmm | |
| Mattouka | 2012-07-16 10:21 | |
![]() | Vad är skillnaden på att säga det om Corlini och när Corlini talar om för andra att de har ett negativt sätt att se på sitt liv som gör att de blir fattiga eller sjuka? Det vore ju skoj att veta. Och hon har sagt att hon inte känner empati. Läs själv i tråden får du se. | |
| Mattouka | 2012-07-16 10:24 | |
![]() | "det är inte förakt jag känner, det är avsaknad av empati. jag ställer mig neutral. det är stor skillnad." Citat från Corlini ovan. | |
| xMatrix | 2012-07-16 10:24 | |
![]() | Skillnaden är att man kastar sten i glashus...Då gör du exakt samma sak som du ogillar att hon gör | |
| Mattouka | 2012-07-16 10:27 | |
![]() | Jag tycker att det är direkt ointelligent att med stor avsaknad av empati hävda till personer som är förtvivlade över sin livssituation att de borde vara positiva och glada. Och att så fort de blir glada så kommer deras sjukdomar försvinna och deras ekonomi att förbättras. Det är min uppfattning, om du Xmatrix tycker det är intelligent att göra så så får du gärna tycka det, det är inte min uppfattning i alla fall. | |
| xMatrix | 2012-07-16 10:27 | |
![]() | Tar man lösryckta meningar ur ett kontext så blir det helt fel | |
| Mattouka | 2012-07-16 10:29 | |
![]() | xMatrix, ja jag beter mig som Corlini mot Corlini, tycker inte att hon förtjänar bättre. Men du är ju snäppet värre som tycker det är okej när Corlini beter sig så här men inte när jag gör det. För Corlini ska minsann inte få smaka på sin egen medicin enligt dig. Nå nu tycker jag att hon ska få smaka på sin egen medicin. Tror inte hon vill det men nu får hon det i alla fall. Tror inte hon kan komma in och svara för sig heller för hon tycker hennes eget sätt att vara är otrevligt, Tänk så konstigt va!? =) | |
| Mattouka | 2012-07-16 10:30 | |
![]() | Den meningen är glasklar. Det är precis så Corlini har framställt sig sen inlägg nummer 1. Men det passar väl bättre att göra så mot andra än att få det mot sig själv kan jag tänka. "det är inte förakt jag känner, det är avsaknad av empati. jag ställer mig neutral. det är stor skillnad." | |
| Mattouka | 2012-07-16 10:37 | |
![]() | "och ja, i väldigt stor utsträckning drabbar olycka den negativa eftersom olycka som drabbar den possetiva inte hänger kvar som olycka utan bara som ett tillfälligt bakslag man stärks av." Kanske Corlini skulle föreställ sig att kunna stava? Det skulle inte vara så dumt för hennes vidkommande tänker jag. Hur var det med hennes eget armbrott som inte läkte så bra. Berodde det på henne själv att hon träffade en läkare som gav henne en medicin som försämrade kroppens självläkningsförmåga? Varför valde hon då att armen inte skulle läka? Det verkar ju jättekonstigt om det nu fungerar som Corlini tror. | |
| xMatrix | 2012-07-16 10:42 | |
![]() | Varför måste man sätta etiketter på allt? Känns som du vill missförstå? Nej man säger inte så till förtvivlade personer när de krisar....däremot kan man hjälpa dem att inse att de själva KAN påverka sina livsomständigheter genom att se på det hela ur ett annat perspektiv. Att vara offer för sina omständigheter för en inte framåt....istället fastnar man i ältandet och mår ännu sämre.... Jag utgår från att människor faktiskt vill må bra, vara älskade och trivas med livet Jäkligt trist o bli sjuk...absolut....men lägg istället krutet på att bli frisk Ofrivilligt arbetslös? Jättehemskt. Men fokusera på att hitta ett jobb...om du vill förståss Hungrig? Borde inte få finnas i vår värld.....lägg krutet på hur du ska bli mätt istället... Tanken är att detta ska hjälpa människor att skaffa sig det liv som de själva önskar..... | |
| slånbär | 2012-07-16 10:45 | |
![]() | Corlini- du skrev själv i tråden om hemmafruar att du lever gott tack vare att din man har en oerhört hög inkomst eller om det var förmögenhet eller båda. Du tror inte att det har bidragit åtminstone liiite till ditt goda liv? Eller tror du att du tänkte till dig honom? För du sitter ju inte på den platsen du är nu tack vare dig själv utan tack vare att du valde en rik man. Jag tror inte för ett ögonblick Tt du hade valt honom om han hade varit en vanlig knegare med en trasslig bakgrund och dysfunktionell familj och bodde i en tvåa i förorten. | |
| xMatrix | 2012-07-16 10:47 | |
![]() | Ja mattouka, jag tycker alltid det är trist när man behandlar andra lika illa som de behandlar en själv....visst man är inte mer än människa... Sorry, såg inte inlägget där corlini saknar empati...tänkte mer bakåt i yråden | |
| xMatrix | 2012-07-16 10:47 | |
![]() | Ja mattouka, jag tycker alltid det är trist när man behandlar andra lika illa som de behandlar en själv....visst man är inte mer än människa... Sorry, såg inte inlägget där corlini saknar empati...tänkte mer bakåt i yråden | |
| Mattouka | 2012-07-16 10:49 | |
![]() | Ursäkta men bara idioter ber förtvivlade människor i förtvivlade situationer att känna sig positiva och glada. En kvinna som ser sina barn svälta ihjäl framför hennes ögon i Indien ska alltså inte känna förtvivlan utan i stället försöka få fram mat. Jag menar, vad är det för något att säga? Man måste ha empatistörningar och vara dum i huvudet för att säga något sådan. Du får ursäkta men så är det. Samma sak om man tycker att någon som har obotlig cancer inte får känna förtvlan och ska lägga krut på annat i stället. Vad är det för fel på att känna förtvivlan när man har det svårt? Att glada idioter inte förstår detta är en sak men andra borde förstå att det är en fullt nomal känsla att känna när läget är tufft. Lallande idioter som sitter och säger att en kvinna som ser sina barn dö framför ögonen borde vara positiv. Nej, fy fan säger jag. | |
| xMatrix | 2012-07-16 11:00 | |
![]() | Duktig mattouka på att slänga ur dig elakheter om andra..... Inte skrev jag att det är fel att känna förtvivlan i en kris o när man har det svårt? O inte behöver man vara glad heller. Du väljer att missförstå enligt min mening, tragiskt | |
| Mattouka | 2012-07-16 11:07 | |
![]() | Nej precis, man behöver inte vara glad och det finns inget självändåmål för det heller. Många människor har en så svår situation att det inte är mer som gäller än att få lov att ha naturliga känslor inför situationen. Det är lätt att sitta och slänga ur sig floskler om att man är ansvarig för sitt egen livsöde när man är försörjd av någon annan och i stort sett bara behöver gapa så flyger sparvarna in. | |
| Mattouka | 2012-07-16 11:15 | |
![]() | Ofta hänger det ihop med hur man själv lever när man vill berätta om att tänka positivt så ordnar sig allt med att man innerst inne känner att man lever helt utan att göra någon nytta alls. Så då inbillar man sig att man är bra på att tänka ut hur man vill ha det, att man har en bra inställning. Detta för att man känner att man är rätt värdelös. En människa som inte gör någon nytta känner sig värdelös. Alltså kokar man ihop såna här tankar för att känna att man har något värde. | |
| Mattouka | 2012-07-16 11:19 | |
![]() | Så här hänger det ihop. En människa har ett riktigt bra liv men känner att hon inte förjänar det. Då tänker hon ut att jag har det så här bra för att jag är så bra på att tänka positivt. Och sen så talar man om för andra som inte mår bra att om du bara tänker rätt så ordnar det sig. Allt för att man vet med sig att man inte har skapat det liv som man har. | |