Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 89 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| xMatrix | 2012-07-16 11:27 | |
![]() | Klart man ska ha naturliga känslor....vi är ju människor...men att fastna i skiten år ut år in....vem vill det? Då kanske man inser till slut att det är dax o gå vidare Floskler? Jaha då är jag värdelös.... Ähum faktiskt inte. Tror nog jag gör en jävla nytta men vad vet jag? Du verkar veta bättre mattouka. Vilken människosyn har du egentligen? Försörjd...nej inte sen jag var barn...men vore trevligt som omväxling men orkar inte byta karl....men kanske finns det andra sätt...ska Loa om det så kanske det dyker upp nån som vill försörja mig | |
| le-lou | 2012-07-16 11:29 | |
![]() | "Hungrig? Borde inte få finnas i vår värld.....lägg krutet på hur du ska bli mätt istället..." Åh, du tror att de som går hungriga i vår värld fokuserar på annat eller vad? Vad imbecillt skrivet. | |
| Mattouka | 2012-07-16 11:33 | |
![]() | Det är så fint med folk som klarat sig igenom svåra och tunga saker som att flera av deras barn dör, make som tar livet av sig, företag som går i konkurs och såna saker och inte fastnar i det. Det håller jag med om. Varför skulle de vilja fastna i det? Det vore ju dumt. Bättre då att säga att nej jag bestämmer mig för att vara glad, eller hur menar du xMatrix? | |
| Mattouka | 2012-07-16 11:35 | |
![]() | @ le-lou visst är det imbecillt, man blir så trött. Flera miljontals människor svälter i världen i dag, och de föredrar att göra andra saker när de själva och alla deras barn svälter ihjäl fram ögonen på dem. | |
| xMatrix | 2012-07-16 11:40 | |
![]() | Ja visst vore det mattouka..men jag tror inte man behöver vara 'glad' eller känna sig positivt inställd alltid, utan bara ändra fokus på det man har till hur man istället önskade att man hade det.. Le -Lou : vad onödigt | |
| xMatrix | 2012-07-16 11:43 | |
![]() | Tänk hungrig, hungrig, hungrig....vill inte vara hungrig Jämför med Mat, mat, mat....vill hitta mat Ingen skillnad? Jo i det sistnämnda exemplet är sannolikheten större för mat. I det förstnämnda större sannolikhet för hunger | |
| Mattouka | 2012-07-16 11:47 | |
![]() | XMatrix Okej, du tror att det sitter miljontals människor och tänker att de vill vara hungriga och att deras barn ska vältja ihjäl framför ögonen på dig. Sen saknar du förståelse för att många miljontals människor på denna jord av olika anledningar mår bättre av att acceptera sitt öde. Att du haft det så bra att du inte har erfarenhet av detta är bra men om du tänker på saken lite så kanske du, förhoppningsvis, kan förstå att för att må bättre måste många acceptera läget. | |
| Mattouka | 2012-07-16 11:49 | |
![]() | Corlini skriver "och jag håller fast vid att negativa tankar även är ett försvar, man söker undermedvetet skäl att undvika risker eller ursäkter i förhand för ett ev kommande misslyckande. att inte försöka och att inte tro och att inte ha hoppet innebär en trygghet eftersom man slipper både försöka, hoppas och misslyckas, man skyddar sig mot en ev besvikelse. det är i många fall fegt, svagt, stangerande, självömkande och en flykt att tänka negativt. ändå gör många det, finner de lycka? hur många negativa finner vad de innerst inne söker eller vill ha? vissa saker i boken är skrattretande bogus. men tanken bakom är väldigt bra och riktig." Att hon själv har varit självömkande, feg och skitiat i sina räkningar och liknande innebär inte alls att alla andra har försatt sig i dåliga situationer. Det är ett rejält tankefel här. | |
| Mattouka | 2012-07-16 11:51 | |
![]() | "Ja visst vore det mattouka..men jag tror inte man behöver vara 'glad' eller känna sig positivt inställd alltid, utan bara ändra fokus på det man har till hur man istället önskade att man hade det.." Visst kan en del behöva ändra fokus i sitt tänkande. Vad det inte går att göra är att säga att livet förändras bara för att man ändrar fokus. Det är där idiotin kommer fram, att man tror att de som har det svårt har fel fokus. | |
| Mattouka | 2012-07-16 11:53 | |
![]() | Klart att man måste ändra fokus ibland. Självklart kan man inte se allt på samma sätt som när man var ett år. | |
| boffertomte | 2012-07-16 11:55 | |
![]() | "Tänk hungrig, hungrig, hungrig....vill inte vara hungrig Jämför med Mat, mat, mat....vill hitta mat Ingen skillnad? Jo i det sistnämnda exemplet är sannolikheten större för mat. I det förstnämnda större sannolikhet för hunger" Ett tips som säkert går hem i Somalia. Fan vad löjliga de är som svälter. Bara ut och leta mat, ju. Varför tänker de inte bara: Äh, vadå mat? Jag bestämmer väl själv om jag är hungrig eller ej. Mat är överskattat. | |
| xMatrix | 2012-07-16 12:06 | |
![]() | Nej jag saknar inte förståelse för de hungriga och utsatta. Och nej de är inte löjliga i Somalia... | |
| le-lou | 2012-07-16 12:07 | |
![]() | "Tänk hungrig, hungrig, hungrig....vill inte vara hungrig Jämför med Mat, mat, mat....vill hitta mat Ingen skillnad? Jo i det sistnämnda exemplet är sannolikheten större för mat. I det förstnämnda större sannolikhet för hunger" Sedär vilket tvättäkta bullshit du serverade en sån här dag. Du fick mig (nästan) att pinka på mig. | |
| xMatrix | 2012-07-16 12:09 | |
![]() | Tråkigt du ser det så le -Lou | |
| le-lou | 2012-07-16 12:12 | |
![]() | hur SKA man se det då? Det är ju idioti svammel du kommer med och är det nåt som stör mig så är det när folk öppnar käften om saker de gissar sig fram till!! Hur har du kommit fram till att sannolikheten är större för hunger i det ena exemplet än i det andra? Eller har nåt annat geni räknat ut det? Do tell, jag är idel öra. | |
| xMatrix | 2012-07-16 12:18 | |
![]() | Det är vad Loa handlar om | |
| jellyflower | 2012-07-16 12:22 | |
![]() | Jag undrar också xMatrix. | |
| le-lou | 2012-07-16 12:22 | |
![]() | Så det är LOA som räknat ut det? Eller fick du tunghäfta nu? "tänk kissenödig, kissenödig, kissenödig....vill inte vara kissenödig Jämför med måste kissa....vill kissa Ingen skillnad? Jo i det sistnämnda exemplet är sannolikheten större för att man pissar på sig?? I det förstnämnda större sannolikhet för att man pissar på sig" Same shit och lika idiotiskt skrivet. Och när du, xMatrix skriver på det viset så resonerar du som att människan per automatik är en totalt hjärndö skapelse och inte har förmågan att dra egna slutsatser. Om inte, slå upp en bok och lär dig nåt om människans hjärna och psyke innan du sitter och dribblar goja här. Det är för mkt sånt i den här tråden, människor som är totalt outbildade på jäkligt basic saker. Ni skulle bli utskrattade i de flesta seriösa sammanhang, bara så ni vet. Kvantfysik, Loa... ja herrejävlar säger jag. Empatilöshet har ivrigt byts ut till "starka tänkande individer som formar sina egna öden med sättet de tänker", jag slår mig på knäna av skratt just nu och hoppas att ni kan ta er till Afrika för att sprida er vishet. | |
| xMatrix | 2012-07-16 12:24 | |
![]() | Sen är det logiskt att man manifesterar det man tänker.... Skillnaden kan tyckas hårfin men resultaten skiljer sig avsevärt. Du kanske skulle prova istället för att hela tiden håna o smutskasta le -Lou? | |
| le-lou | 2012-07-16 12:30 | |
![]() | Och en annan sak - "negativa" känslor som ni här kallar det, sorg, ilska, "ältande" fyller viktiga funktioner för människan. Det är inga onödiga känslor någonstans, utan dessa skulle vi falla ihop och dö ut, var så säkra. De här känslorna är snarare livsviktiga eftersom det är dessa - som leder till reflektion och vidare problemlösning. Och reflektion är en ganska unik mänsklig förmåga som vi inte delar med någon annan art. Pluggar ni psykologi, så kommer ni att få läsa enormt mycket om just problemlösning och hur den mänskliga hjärnan fungerar, vilka känslotillstånd som finns och nyttan med dem. Och nu pratar jag inte om att leka med Rubiks kub. Den här Loa-skiten låtsas som att människan är en logisk varelse och att vi själva styr tankegångar till 100 %. Det är att vara högst nonchalant till vad vi är för något, och att starkt bortse från mänsklig natur. X-matrix: du snackar goja, väldigt dåligt understödd goja dessutom. Så mycket kan jag se och det räcker för mig. | |