Spelrum
| Giraffen | 54 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 89 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-18 10:54 | |
![]() | Är inte du heller läskunnig? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:00 | |
![]() | Märklig fråga eftersom vederbörande inte kan läsa den om det skulle vara sant. | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:02 | |
![]() | Sant: men då undrar man varför dom finns här. Om man vill kommernterara någons åsikter, bör man väl först läsa dom; eller `? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:09 | |
![]() | Om man vill bli läst måste man först kunna uttrycka sig. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:11 | |
![]() | Ja: en forskare/vetenskapsman bör ha ett öppet sinne och vara öppen för nya idéer och infallsvinklar. Nej: själva idén är inte belagd vetenskap förrän den funnit någon slags förankring; bevisats eller åtminstone fått resultat som kunnat upprepas Det hade ju varit jättesmidigt om man slapp bevisa vetenskapliga teorier, bara gjorde naturlag av dom direkt. Det hade besparat mig en jäkla massa experiment och protokollförande. En teori i sig är inte vetenskap. | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:12 | |
![]() | Ok. eller också kan det vara läsförståelsen som tryter. Jag tror till och med Måns till slut förstod vad jag sa. Man får inte göra några tillägg för då blir det för svårt. Då säger jag det enkelt så här. Jag tror INTE PÅ LOA. (Hoppas det inte blev för komplext nu) | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:16 | |
![]() | Varför så näbbig ton? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:18 | |
![]() | Ni som tror på LOA, är det inte så att ni tillskriver den här "lagen" en massa egenskaper som borde vara mätbara? Kan ni visa ett enda fall där LOA har fungerat i ett seriöst test? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:20 | |
![]() | Zetax, om du bara hadr svarat på Måns vänligt ställda frågor angående dina åsikter om LOA hade vi rett ut det där för länge sedan. Det var väl inte så svårt att kläcka ur sig? | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:21 | |
![]() | Jonisk. Sant, bra att du rättar mig. (det finns folk här som drar igång adrenalinet, kanske ingen ursäkt bara en förklaring. ) | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:23 | |
![]() | Vilket av mina inlägg syftade du på, nr 2? | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:24 | |
![]() | jonisk. ja nr 2. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:25 | |
![]() | Ok. | |
| krysopras | 2012-07-18 11:25 | |
![]() | zetax, du kanske inte uttrycker dig så väl som du tror? Om man blir missförstådd av alla, hela tiden, så till den grad att man tror att ingen ens har läst det man skrivit, då är det en klar indikation på att man inte förmått uttrycka vad man eg menar. | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:28 | |
![]() | Resurectiion. Allt är inte svart eller vitt. Det var det jag försökte beskriva med mitt inlägg. Nu fick jag förenkla det. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:36 | |
![]() | Varför skulle man inte kunna leda i bevis att LOA inte funkar, Zetax? | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:39 | |
![]() | Resurrection. Det här är två av mina inlägg. Kan du då hjälpa mig med att tala om vad det är som jag i mina uttryck som förvirrar. ag tror INTE personligen på LOA. Jag säger att du och Lelou och ni andra inte kan föra i bevis att det INTE fungerar. Därför att man måste TRO på det för att det ska fungera. Jag har tittat på filmen och läst. Jag tycker inte det är så konstigt. Jag tror däremot inte på att vi attraheras av något kosmiskt. Jag tror att om man önskar något väldigt mycket så programmerar man sin hjärna och är uppmärksam på tillfällen som leder till det man önskar, både omedvetet om medvetet. Eftersom hjärnan inte vet vad ordet INTE betyder bör man inte tänka på vad man INTE vill. | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:45 | |
![]() | Jag skrev att den som INTE TROR kan bevisa att det inte existerar. Och då menar jag givetvis gemena man här i forumet. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:45 | |
![]() | Zetax, eventuella försök kan utföras på personer som verkligen tror på LOA. Varför skulle inte det gå? Ditt andra stycke var synnerligen grumligt, speciellt ditt påstående att hjärnan inte vet vad "inte" betyder. Källa på det? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:48 | |
![]() | "Jag skrev att den som INTE TROR kan bevisa att det inte existerar. Och då menar jag givetvis gemena man här i forumet." Men vad bra då, då kan jag som INTE TROR bevisa att LOA inte existerar. :-) | |