Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 90 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:52 | |
![]() | Det är basic-kunskaper. (Du har väl hört att man inte ska säga till ett barn att man inte ska gå MIIT i vägen) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:52 | |
![]() | Men det blir lite lustigt när man sätter ihop dina påståenden här i tråden. 1) "Jag säger att du och Lelou och ni andra inte kan föra i bevis att det INTE fungerar." 2) "den som INTE TROR kan bevisa att det inte existerar" Av det följer logiskt att "Lelou och ni andra" tror på LOA. Är du allvarlig? Eller är det kanske så att du är lite förvirrad i ditt användande av negationer? | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-18 11:57 | |
![]() | Jag gör ett nytt försök. Själva grejen med LOA är att man tror på den. Tror man på det så fungerar det. Hur ska då en som inte tror på själva iden med LOA kunna säga att det fungerar? Här kanske man kan få hjälp att förklara av dig Jonisk som vet hur experiment går till, och kanske har lättare att göra dig förstådd. | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-18 12:00 | |
![]() | Jag är ledsen att ni inte förstår vad jag skriver. Jag är ändå ganska van att diskutera och har aldrig förut haft så stora problem att göra mig förstådd. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-18 12:01 | |
![]() | Du skrev alldeles nyss att du inte tror på LOA. Men nu säger du att LOA funderar om man tror på det. Dvs. du tror att LOA fungerar. Undra på att folk har svårt att förstå vad du menar ... Varför skulle en som inte tror på LOA komma på tanken (no pun intended) att säga att LOA fungerar? Står du fortfarande fast vid de två påståenden som jag numrerade 1 och 2 i mitt förra inlägg? Eller vill du kanske läsa igen det du har skrivit och ändra något? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 12:02 | |
![]() | Nej, man kan inte bevisa att loa inte funkar bara genom att påstå det, lika lite som man kan bevisa att det funkar. Men som redan sagts, den som framför en teori har att bevisa den, inte den som bestrider den.Och att tro på något = att det fungerar torde medföra att det är en religion/livsåskådning/fi losofi, inte vetenskap. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 12:03 | |
![]() | Sen att jag skulle ha bättre koll på hur vetenskapliga bevis funkar, när le-lou, måns & res redan sagt samma sak - var kom det ifrån? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-18 12:06 | |
![]() | Om bara LOA-människorna kunde sammanfatta vilka påstådda krafter tanken har borde det gå att konstruera ett försök där tankens kraft prövas. Jag tror inte ett dyft på LOA och anmäler mig frivillig till kontrollgruppen. | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-18 12:07 | |
![]() | Läs en gång till så ska du se att det står "OM MAN (inte jag)" tror på det. Dina övriga frågor beskriver Jonisk så bra. | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-18 12:10 | |
![]() | JAG GER UPP. (som dom flesta verkar göra) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-18 12:10 | |
![]() | Men LOL. Du får nog läsa det du har skrivit och jag har citerat en gång till. Ingenstans står det "OM MAN". :-) Med all respekt för allt klokt jonisk skriver har hon inte besvarat mina frågor, och jag tror inte heller det var hennes avsikt. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 12:11 | |
![]() | Nä, det var inte min avsikt, eftersom jag har ungefär samma frågor själv. | |
| le-lou | 2012-07-18 12:22 | |
![]() | the show must go on. Men hon gav upp. Synd. | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-18 12:28 | |
![]() | OK en ny omformulering. Själva GREJEN med LOA är att man man måste tro på det för att det ska fungera. (Det är ju själva idén liksom) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-18 12:32 | |
![]() | Men du verkar ju tro att LOA fungerar. För andra. Alltså tror du att LOA fungerar. <-- Förvirrad. :-) | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-18 12:32 | |
![]() | hej. lelou. Ser att du samlat ihop dina kompisar nu. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 12:33 | |
![]() | Lite som en religion då? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-18 12:34 | |
![]() | Ha ha, Zetax, så nu är min forum-nemesis le-lou och jag kompisar också? :-) | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-18 12:35 | |
![]() | ja, vad vet jag? Det är ju det dom säger på filmen. | |
| Måns_E | 2012-07-18 12:35 | |
![]() | Det är väl nu som snacket om "gänget som drar runt och förstör trådar" skall komma? | |