Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 90 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 18:50 | |
![]() | Ja, klart det måste ha substans. Men för att kunna komma med substans krävs det lite substans i det man bemöter också. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-18 18:50 | |
![]() | Ah, corlini, så det är vi som inte tror på LOA som kommer med påståendena? Du har förstås inte påstått nånting? Inte startat nån tråd? | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-18 18:50 | |
![]() | Jag har fan inget emot mothugg, då skulle jag väl inte suttit här nu och ältat en massa skit som jag knappt själv vet vad det handlar om längre.. Allt började väl med att jag sa att ni inte kunde testa det eftersom ni inte trodde på det. Hur fel var det på en skala? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 18:55 | |
![]() | Jag tror inte att messmör hindrar alzheimers, men visst kan jag testa det. Jag trodde inte att alfa-laminin4 kunde ersätta alfa-laminin1 i skelettmuskulatur hos personer med kongenital muskeldystrofi, men jag testade, och hade fel. Varför skulle inställningen hindra att man testar? | |
| Måns_E | 2012-07-18 18:55 | |
![]() | Jag har föreslagit ett test, om nu några som tror på LOA skulle vilja ställa upp så kan vi ju prova om det fungerar? Vilka är på, vi behöver väl kanske en urvalsgrupp av åtminstone 20 personer som tror på LOA och en kontrollgrupp som är lika stor. Det är bara att anmäla sitt intresse här i tråden så skall vi nog kunna reda ut det här en gång för alla. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-18 18:58 | |
![]() | Kul, Måns, hur är testet konstruerat? | |
| Måns_E | 2012-07-18 19:02 | |
![]() | Jag tänker mig 300 stycken lotter där man kan vinna något som man verkligen vill ha, och då är det väl enklast med pengavinster. Vinst på en lott, och sedan så är det bara att mäta resultatet mot kontrollgruppen. De som använder LOA i detta test borde ju rimligtvis visa en signifikant större vinstprocent, även om man får räkna bort med att någon enstaka kanske inte är synkad med universumet just den dagen, men det borde ju hursomhelst ändå vara en signifikant skillnad. | |
| ingson | 2012-07-18 19:05 | |
![]() | Hur skulle du designa messmör-alzheimers-studie n jonsik? *Nyfiken och beredd att hugga* | |
| ingson | 2012-07-18 19:09 | |
![]() | Förstår inte riktigt MånsE Alla som vet att dom sk få en lott hoppas väl (och således tänker) att de ska vinna. Blir vi inte alla (hemska tanke) LOAre? | |
| Måns_E | 2012-07-18 19:11 | |
![]() | Nä, de i kontrollgruppen vinner naturligtvis ingenting. Och de i LOA får sina pengar om det kan bevisas att deras grupp är signifikant mycket bättre än kontrollgruppen. Därmed är jag själv rätt så säker på att faktiskt inte förlora några pengar. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 19:13 | |
![]() | Jag skulle ge en grupp alzheimerspatienter messmör, en grupp kolinesterashämmare och en grupp ingen behandling. Så skulle jag mäta halterna av t ex tnf hos de olika grupperna och se om det visar på någon skillnad. | |
| ingson | 2012-07-18 19:13 | |
![]() | Forts 19:09. Och om det i kontrollgruppen =icke LOAre skulle finnas några som inte vill vinna så kan du ju inte hitta dessa (till antalet) lika lite som du kan hitta eventuellt ickevinstönskarna i LOA gruppen | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 19:15 | |
![]() | Sen skulle jag förmodligen ställa upp en bättre hypotes och metod om jag slapp göra det på stående fot. Och om jag fortfarande forskande. Och om jag forskade på alzheimers. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 19:15 | |
![]() | -n | |
| marmeladov22 | 2012-07-18 19:15 | |
![]() | Det skulle aldrig fungera eftersom ingen äter messmör frivilligt | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 19:17 | |
![]() | Eller kanske en histologisk studie post mortem på plackbildningen i hjärnan hos de olika grupperna. | |
| le-lou | 2012-07-18 19:17 | |
![]() | corlini - du upprepar ju det jag skrivit till dig om flera ggr. Tanke - handling. Exakt vad har det med LOA att göra? Kan du svara nån gång i år så blir jag glad. | |
| ingson | 2012-07-18 19:17 | |
![]() | MånsE 19:11 Får skylla på att jag just ätit och druckit en bättre middag men jag förstår fortfrande inte upplägget. De i ktr-gruppen vinner naturligtvis ingenting??? | |
| corlini | 2012-07-18 19:18 | |
![]() | Resurrection. läs trådstarten en gång till. jag påstår inte någonting, jag säger att jag tror på det. du säger att det är båg, alltså är det du som ska bevisa: din tanke startar din fysik att agera å tankens vägnar, du börjar agera och du skapar förändring. bevisa nu att det inte är så. tanken sände alltså ut en signal, signaler är mätbara, signalen startade en reaktion, reaktionen startade i tanken via en fysiskt mätbar signal. bevis nu att det inte är så och att det inte var i tanken den signalen skapades. det kan den inte gjort, tanken saknar ju förmågan att påverka fysiskt eller hur? tanken kan inte få något gjort eller något attraherat eller hur? så, bevisa. | |
| ingson | 2012-07-18 19:26 | |
![]() | corlini 19:18 Tanken övergår i signaler till muskulturen som ändrar position. Faktum är att det börjar innan man är medveten om tanken. Men språkligt säger du väl att du klippte till med en tex vänsterkrok, dvs musklerna agerade? | |