Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 89 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 19:28 | |
![]() | Kom det inget mothugg? | |
| corlini | 2012-07-18 19:30 | |
![]() | börjar det innan tanken???? belägg för det tack!!! så jag reser mig först upp och sedan tänker jag att jag ska nog resa på mig strax..... jovisst. säkert. eller jag lyfter luren och ringer på ett nytt jobb först och sen kommer jag på att jag ska nog byta bransch... hm, har aldrig sett det så. trodde faktiskt att tanken kom först och att den startade hela processen - händelseförloppet. då förstår jag er. hela ämnet i tråden bygger på en enkel missuppfattning av mig alltså. | |
| le-lou | 2012-07-18 19:33 | |
![]() | Herre Loa, bevisa vad? Att tanke leder till handling? Är det det som corlini tror att folk inte håller med om? Hur står det till med läsförståelsen? "tanken sände ut en signal (visste du att en majoritet av "tankar" är omedvetna, corlini?) och hur definerar du förresten en tanke. vs en känsla? Vad är skillnaden? TÄNKER du på allt du gör menar du? "signaler" som du kallar det som skulle vara mätbara (ja - OCH nej beroende på vad du menar, tankar är dock inte mätbara). Vad är det som är mätbart enligt dig , corlini? Du snurrar på rätt duktigt, kan ju bero på att du inte kan ett skvatt om neurofysiologi. | |
| ingson | 2012-07-18 19:33 | |
![]() | OK jonisk Fall två, för en postmortemstudie måste du kunna följa kostvanor under mycket lång tid och lyckas utesluta bias= nästan omöjligt Fall ett: För kort tid, Etik prövningsnämnden skulle nog knorra, Är tnf rätt att mäta? | |
| le-lou | 2012-07-18 19:33 | |
![]() | belägg för det tack :D. LOL som di unga säger. Corlini, dags för dig att gå till bibblan och låna böcker. | |
| corlini | 2012-07-18 19:33 | |
![]() | hade antagligen inte gett någon en vänsterkrok utan att tänka det först, hade inte tanken sett öppningen hade inte signalen till vänsterhanden gått ut. så tror jag, men tydligen kan du bevisa att kroken kommer först, helt otippat och okontrollerat | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 19:35 | |
![]() | ingson>> jag håller med dig i båda fallen. Men så skrev jag inte heller att JAG var rätt person att utforma metoden, bara att det var mätbart. | |
| le-lou | 2012-07-18 19:50 | |
![]() | boktips till dig corlini www.amazon.com/How-W...06 18620117 | |
| ingson | 2012-07-18 19:52 | |
![]() | Håller med jonisk. Visst är det mätbart. corlini. Lelou har redan svarat. Det är mätbart att handlingen är påbörjad och inte går att hindra innan man är medveten om att man tänker utdela vänsterkroken. Orkar du inte googla själv så be lelou om hjälp. Hon är energisk! | |
| marmeladov22 | 2012-07-18 20:04 | |
![]() | messmör är INTE ätbart /marmeladov22 | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-18 20:12 | |
![]() | Mätbart. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-07-18 20:21 | |
![]() | Messmör är visst ätbart. Fast det hör väl inte till The secret? /fäbojänta | |
| Kiriro | 2012-07-18 20:47 | |
![]() | corlini - jag tog riktigt illa vid mig av att du sade att jag inte hade alla hästar hemma för en tid sen. Tack för att du fått mig att inse att din åsikt saknar all betydelse när det gäller just saknade hästar, du verkar sakna ett flertal själv. För övrigt tycker jag dessutom att du hycklar. Du klankade ner på mig då jag beskrev mitt stalkerbeteende som jag vet att jag har, men tror man på LOA BORDE man ju bli en stalker varenda gång man blir intresserad av någon. För bara man tror på något tillräckligt, och tänker tillräckligt positivt, så serverar kosmos föremålet för ens intresse bara sådär. Tänk att jag gjorde rätt från början... :p Har antagligen passerat gränsen för personliga påhopp rejält vid det här laget, men jag kunde faktiskt inte motstå... | |
| marmeladov22 | 2012-07-18 21:46 | |
![]() | hundbiten: det var hon jonisk som tjatade om messmör förebygger alzheimers, jag tyckte det var en konstig teori eftersom ingen kommer äta det frivilligt | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-07-18 21:57 | |
![]() | Ok, hoppas det finns något lika bra för messmörshatare då :) | |
| marmeladov22 | 2012-07-18 22:00 | |
![]() | Tuffsmör kan jag rekommendera. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 22:11 | |
![]() | Haha, det gör det ju inte | |
| marmeladov22 | 2012-07-18 22:15 | |
![]() | så du erkänner att de var en lögn! ;p | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-18 22:19 | |
![]() | Nej, det var ett exempel på en hypotes. ;) | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-19 07:31 | |
![]() | Glömde att jag sparade att säga att Karma finns i flera relgioner. Det borde ni allvetare ha koll på, grundskolekompetens på det. | |