Spelrum
Giraffen51
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
36
Inloggade90
Mobilspel
Pågående19 561

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hundbiten - Ej medlem längre2012-07-19 13:10
Antal inlägg: 2225

Självklart ligger bevisbördan på den som påstår att något finns, i synnerhet angående lagar och bergfasta sanningar.

xMatrix2012-07-19 13:57
Antal inlägg: 250

Jag tycker iallafall att de flesta motståndare till Loa som debatterar här håller en extremt låg nivå på sina inlägg....hånar andra skribenter, förlöjligar andra och bara spyr galla....

Vad är ni så rädda för om ni nu är så övertygade att Loa inte fungerar? Bästa skämten är att ni är så övertygade att ni vet allt o lite till om allt.... Finns inte mycket självinsikt till att vi människor faktiskt inte VET allt, ingen ödmjukhet. Vetenskapen i all ära men inte ens denna VET allt... Beroende på vem som forskar o vilken frågeställning forskaren har blir helt avgörande för resultatet..

Vi VET kanske 1/10000000000000000000000 000 del av ALL kunskap som finns tillgänglig i vår värld. Att då håna nya företeelser tyder helt klart på rädsla för tänk OM Loa
fungerar och ni då blir loosers.... Klart ni är livrädda att då
behöva ta ansvar för era liv, där ni inte längre kan skylla ifrån er och fortsätta skylla på andra och omständigheterna...

Zetax du har verkligen en poäng i att inte längre svara på något mer i denna tråd. Härmed följer jag ditt exempel...

le-lou2012-07-19 14:00
Antal inlägg: 17500

nya företeelser?

Det är det som är så intressant med era inlägg . Ni kommer med nya fakta hela tiden. Ena stunden är LOA uråldrig, i andra helt nytt.
Sen ber jag att få påpeka att det inte finns något som heter "loosers".

Måns_E2012-07-19 14:05
Antal inlägg: 12028

Vilka är vi?

Om du menar människor, så är det väl rimligtvis människor som också har hittat kunskapen?

Du har rätt i att ingen kan veta allt, är det någon som har påstått att han/hon vet allt? Ni påstår ju att ni VET att LOA fungerar, är det så mycket bättre? Eller är det bara vi som är skeptiska som håller en låg nivå och förhäver oss själva?

Rent objektivt tror jag inte att det är så.

slånbär2012-07-19 14:47
Antal inlägg: 5539

Matrix-det kanhända att en del inlägg från båda "läger" kan vara lite låg nivå på men det som lade nivån i tråden var väl mest det att TS drev tesen att folk som inte har det bra, sjuka människor, fattiga människor m fl. bara är där dom är i livet pga att dom själva inte har tagit tag i sina liv- hon kallade folk för "loosers" bla. Detta upprörde många i tråden mig själv inräknad, mest pga att man uppfattar ett starkt förakt för människor som är i en sämre social och ekonomisk situation och en oerhört stor brist på empati. TS har flera gånger i tråden framhållit att det bara handlar om att inte tycka synd om sig själv och tänka positivt så kan alla få det lika bra som hon har. Nu ska väl tilläggas att TS själv i en annan tråd faktiskt skrev att hon kunde ha allt detta fina och slippa förvärvsarbeta tack vara en rik man/ man med mycket hög inkomst. Det är ju lätt att slå sig själv för bröstet med att man minsann har lyckats enbart tack vare lite jävlar anamma och ett positivt tänk när det handlar om nåt helt annat.
Men det som gör många upprörda är det cyniska synsättet gentemot dom som har det sämre och en total avsaknad av empati.
Så om tonen i tråden tidvis har blivit hätsk så beror det nog mycket på just TS egen inställning och TS eget sätt att bemöta folks frågor(eller rättare sagt duckande för frågor)

jonisk - Ej medlem längre2012-07-19 16:00
Antal inlägg: 7985

Jag är övertygad om att loa inte funkar, att det är en tro precis som tron på mycket annat som jag också är övertygad inte funkar. Om det är låg nivå att debattera för en ståndpunkt som är motsatt ts, och bemöta vad som i mina ögon är dåligt underbyggda argument, ja då håller jag en låg nivå.

Mattouka2012-07-20 19:29
Antal inlägg: 103

Det är lite smålustigt att de som tror på LOA inte ens kan hålla sig muntra vid den här diskussionen utan frustrerat måste lämna den.

*fniss fniss*

Zetax - Ej medlem längre2012-07-20 19:51
Antal inlägg: 245

En del av er gör precis det som vi andra hela tiden försöker lära våra barn. Att inte mobba någon på nätet. När jag var liten fick jag lära mig att man inte ska vara många mot en,. Nu tänker jag inte på mig själv utan på en annan människa i de här olika forumen som totalt maniskt försöker försvara sina åsikter i massor av olika debatter. Hon är ganska ENSAM mot många. (Säg nu inte för fan att om man ger sig in en debatt så får man tåla det. För ni vet ingenting om människan bakom ett nick?) Det finns ingen som klarar att försvara sig i en debatt där så många hjärnor tillsammans totalt pepprar dig med argument och krav på svar (barnsligt dessutom). Till och med fast vi var två stycken här hemma fick vi det lite marigt ett tag att hålla kvar tanken.) Gruppen jag vänder mig till är dom som kräver bevis för allt men aldrig av varandra. Om ni åtminstone höll er till saken men det gör ni inte, allt ni skriver genomsyras av hån och överlägsenhet. Att ni använder den mot mig är helt riktigt för det gjorde jag mig förtjänt av. Och det var medvetet. Jag tyckte det var roligt att möta er med samma ton som ni själva använder. Ni är som ett gäng gamar som bara väntar på ett byte. Vi satt här och gjorde några speciella test. Det tog bara ett par sekunder efter jag lagt ut några klipp, så attackerade ni i flock. (Har ni inget liv. Ni sitter nog med händerna på tangentbordet och bara väntar på något att hugga tag i så ni får visa era (vad ni tror) briljanta hjärnor. Ni vet vad IRL betyder men ni har nog aldrig varit där). Ett test var att säga nåt snällt till en person och då bytte han åsikt direkt, från att jag var en dålig retoriker till att jag kanske var lite retoriker i alla fall. Och alla ni som stillatigande låter det pågå i de olika debatterna och bara jamsar med är inte ett dugg bättre. Men ni är väl rädda att ni inte ska ha någon att prata nyckelknippor med i andra debatter. Sen finns det dom skrattar åt folk som inte kan stava. Skrattar ni åt alla handikappade? Att inte vara bra i stavning behöver inte betyda att det är fel på intelligensen, men det är det på den som skrattar och hånar. Ni försvarar religionstänkande men ni säger att LOA är en religion och då attackerar ni. LOGISKT? HM? Och för att ytterligare reta såna som er kommer jag inte att svara på det här inlägget. Så ta bort händerna från tangentbordet.!!
PS! Sote! Det var inte karman som var orsaken till att jag skrev i fel forum. Det berodde på att just ni är i alla forum och skriver exakt samma saker.

Resurrection - Ej medlem längre2012-07-20 20:05
Antal inlägg: 11463

Om en person har fel får inte många påpeka det?

Aquila12012-07-20 20:15
Antal inlägg: 2463

Jo det tycker jag, man ska vara rädd för den tysta massan se hur det blev i Tyskland..........

Resurrection - Ej medlem längre2012-07-20 20:17

Hade det varit ett bättre alternativ att mobba killen med den fula mustaschen?

Aquila12012-07-20 20:28
Antal inlägg: 2463

Jadu, med facit i hand........

ingson2012-07-20 20:29
Antal inlägg: 4285

Inlägg som Zetax 19;51 hat jag mycket svårt att sympatisera med.
Istället för att anklaga några opreciserade NI för att opreciserat mobba och håna vore det väl mycket mer rakryggat att lista de otrevliga nicken och klart peka på exakt övertrampen begåtts med att citera de tarvliga nickens uttalande.
Zetax lär ju varken riskera stryk eller uteslutning

Lakritsprutt - Ej medlem längre2012-07-20 20:33
Antal inlägg: 52

Väldigt bra inlägg av Zetax - alldeles för bra för att de utpekade ska fatta en bråkdel av vad han skriver, eller för den delen bli självkritiska.

Lakritsprutt - Ej medlem längre2012-07-20 20:33
Antal inlägg: 52

Väldigt bra inlägg av Zetax - alldeles för bra för att de utpekade ska fatta en bråkdel av vad han skriver, eller för den delen bli självkritiska.

Resurrection - Ej medlem längre2012-07-20 20:33

+1

Resurrection - Ej medlem längre2012-07-20 20:33

Ha ha, +1 på ingson och ingen annan.

slånbär2012-07-20 21:10
Antal inlägg: 5539

Zetax- vad kallardu det du håller på med då? Du tycker att många här gaddar ihop sig mot en person som förtvivlatförsöker försvara sina åsikter och att vi då ( för jag räknas väl dit) mobbar den här personen. Du tror inte att det massiva motstånd som hon möts av kan bero på att hennes sätt att föra fram åsikterna framstår som väldigt cementerade och som många skrivit, väldigt empatilösa och kränkande? Dessutom så är ju detta ett forum där många är dels anonyma och flertalet inte känner varandra. Jag reagerar inte utifrån vad andra skriver utan endast utifrån mina egna åsikter. Jag känner ingen av dom andra men känner igen en del efter ett par år här på beta och ibland är man rörande överens med vissa för att ien annan tråd tycka precis tvärtom.
Att kalla detför mobbing visar på att du inte vet vad det ordet betyder. Att delta i en diskussion och dessutom sticka ut hakan på ett envist sätt innebär ju att man får räkna med att både få med och mothugg. Det är inte mobbing, man är anonym och kan helt enkeltsvälja stoltheten och dra sig ur en diskussion Om man upplever att man inte orkar med den. Om man däremot blir påhoppad genom att bli kallad en massa kränkande saker och tom hotad då ska man vända sig till en forumvärd som kollar upp det hela vilket sker nu och då. Inlägg raderas, medlemmar blir tillsagda att skärpa sig ( har hänt mig själv också i början) en del blir även avstängda i vissa fall.
Det är merrakryggad att ärligt delta i debatten och försöka föra fram sina åsikter än att låtsas tycka saker bara för att se hur folk ska reagera. Det är det som kallas för atttrolla och tillför ingenting positivt till forumet alls.
Men det var nog fler än jag som kände att det var det du höll på med och nu lär vi inte se mer av dig under detta nicket. Men något säger mig att det snartdyker upp ett nytt nick med liknande argumentationsteknik.

Måns_E2012-07-20 21:25
Antal inlägg: 12028

Om man ger sig in i en debatt så får man tåla det. (Nu säger jag det fastän jag inte fick)

le-lou2012-07-20 21:54
Antal inlägg: 17500

jaha, då var Zetax och Xmatrix samma person också då. Trevligt, jag fattar faktiskt inte hur man orkar jiddra mer fler konton.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?