Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 88 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-21 10:56 | |
![]() | Öh, nu är jag förvirrad igen. Reflexer går direkt via ryggmärgen ut i aktuell muskel, utan att passera hjärnan. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-21 11:00 | |
![]() | Nej, reflexer registreras i tanken först. corlini kan sånt här. | |
| 123887 - Ej medlem längre | 2012-07-21 11:02 | |
![]() | www.folkbildning.net...g/ m2_7.htm ”Reflexer förekommer både i somatiska och autonoma nervsystemet. Reflexcentra finns i hjärnstammen och ryggmärgen där impulser, från t.ex. hud och muskler, omkopplas direkt till motoriska nerver och kan utlösa snabba reaktioner. Knäreflexen och smärtreflexen är exempel på reflexer inom det somatiska nervsystemet. Tarm- och blåstömning är exempel på reflexer inom det autonoma nervsystemet.” | |
| Schalke_04 | 2012-07-21 11:05 | |
![]() | jonisk: visste jag inte.(har googlat och det är sant) Man blir tydligen aldrig för gammal att lära sig nytt. ;) | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-21 11:14 | |
![]() | Även hos personer i koma kan man utlösa reflexer, eftersom de inte kopplas via hjärnan. Vissa (ögonmuskulaturen t ex) kan dock vara utslagna, då den omkopplingen av naturliga skäl sker i ett område som kan vara skadat. | |
| Mattouka | 2012-07-21 11:16 | |
![]() | Hur kan det vara så att personer som tror på fungerande LOA blir mobbade? Det verkar ju jättekonstigt. Varför vill en del bli mobbade? | |
| Lakritsprutt - Ej medlem längre | 2012-07-21 17:15 | |
![]() | Det är betydligt sundare att tro på LOA, än på påhittade figurer som Gud, Jesus och Muhammed. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-21 17:17 | |
![]() | FYI är Jesus och Muhammed historiskt belagda personer - inte mer påhittade än du och jag. | |
| marmotte | 2012-07-21 17:59 | |
![]() | Reflexer äger rum på ryggmärgsnivå. För helvete. Oj, nu lade jag handen på en het platta, vad besvärligt, nu skall jag minsann dra till mig min hand och ungefär samtidigt erfara smärta. Jovisst. Så går det till, Corlini. | |
| Lakritsprutt - Ej medlem längre | 2012-07-21 18:08 | |
![]() | Du påstår att det står utom allt tvivel att Jesus och Muhammed har existerat? De bevisen skulle jag vilja se. Det som står utom allt tvivel är de negativa effekterna av tron på deras , och Guds, existens och deras respektive budskap som den enda sanningen. LOA drar till sig människor med hög medvetenhet. Det är med andra ord inget som den grå massan har förmåga att förstå. Inget tvång, inget missionerade, inget dödande. Det kostar ingenting, man betalar inget via skattesedeln och det finns inga bönehus. Det tilltalar mig och många andra. | |
| marmotte | 2012-07-21 18:10 | |
![]() | Och jag kan garantera dig att du inte skänker en medveten tanke åt varje liten rörelse eller justering av din kroppsvikt osv som du gör när du t ex sitter på hästryggen: När man lär sig nya, motoriska färdigheter måste man gå igen dem steg för steg med den medvetna tanken. Men när man kan rida, borsta tänderna, köra bil osv, då kan man tänka på annat medan man utför handlingen. Nu ska jag väl inte vara spydig corlini, kanske är du en person som verkligen måste lägga ner tankemöda för att klara av att borsta tänderna, du kanske verkligen behöver gå igenom varje moment i denna komplicerade ritual varje gång du utför den. Men hos de allra flesta andra människor har rörelsemönstret för tandborstning för länge sedan flyttats över till delar av t ex lillhjärnan, basala ganglierna, premotorcortex och motorcortex, delar av CNS som man alltså inte tänker med. Du behöver läsa på om människohjärnan. | |
| ingson | 2012-07-21 18:41 | |
![]() | Resurrection 17:17 Hur pass historiskt belagd den Jesus vi känner genom bibeln tvista de lärde om. Men Jesus som en del av Guds treenighet är definitivt inte historiskt belagd | |
| le-lou | 2012-07-21 19:21 | |
![]() | "LOA drar till sig människor med hög medvetenhet. Det är med andra ord inget som den grå massan har förmåga att förstå. " *gapskratt* | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-07-21 19:23 | |
![]() | Skönt, eftersom jag tillhör den grå massan behöver jag inte bry min lilla hjärna med loa. Vilken befrielse! | |
| Måns_E | 2012-07-21 19:37 | |
![]() | Tur att den grå massan är klokare än så :) Vilka nu den grå massan är, men det kan man kan få en förklaring på också? | |
| ingson | 2012-07-21 19:48 | |
![]() | Den grå massan är väl hjärnbarken. Isåfall förstår jag resonemanget | |
| Aquila1 | 2012-07-21 19:55 | |
![]() | Haha | |
| eeistan | 2012-07-21 20:21 | |
![]() | Sköt dig själv och skit i andra, frukta gud och troget vandra. Ett gammalt ordspråk från bondesamhällets tid som står sig bra. | |
| ingson | 2012-07-21 20:52 | |
![]() | eeistan 20:21 Om du tycker det är kloka ord borde du väl inte skickat iväg inlägget? | |
| boffertomte | 2012-07-22 10:26 | |
![]() | "LOA drar till sig människor med hög medvetenhet. Det är med andra ord inget som den grå massan har förmåga att förstå." Med såna argument får man stockholmare att äta bajs. För den som krampaktigt behöver känna sig unik, speciell, lite bättre, lite högre stående, lite mer initierad och...alldeles uuunderbar finns inget mer ohyggligt än tanken på att tillhöra den grå massan. Corlini är ett härligt exempel på en människa med hög medvetandegrad. Hennes insikter i t ex neurofysiologi är helt enastående. Ett särdrag hos högt utvecklade varelser är avsaknad av empatisk förmåga, där kammar Corlini enl egen utsago hem full pott. Troglodyterna skola besitta världen. | |