Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 92 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-22 15:59 | |
![]() | Och agnosticism är till för? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-22 16:00 | |
![]() | Sen undrar jag om man förstår sig på (eller ens ser) grå massa och möss när världen är så svartvit. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-22 16:01 | |
![]() | Judendomen, hur är det med den, Jooohaan? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-22 16:04 | |
![]() | Jag förutspår att en viss brun råtta snart kommer att reagera och uttrycka sig enligt kända mönster som får honom avstängd. | |
| uffew | 2012-07-22 16:04 | |
![]() | Men att gå emot PK-strömmen och Jantelagen är ju inte att tro på LOA. LOA vill ju vara en del samhället, vara vetenskapligt, vara just PK. Så din analys Lakritsprutt är lite tokig va? | |
| Aquila1 | 2012-07-22 16:08 | |
![]() | Haha, det som är det roliga i kråksången är att "den grå massan" så snabbt listar ut och får ingång en viss skribent som avslöjar sig snabbt. Underhållande tråd. | |
| uffew | 2012-07-22 16:11 | |
![]() | Om du läser TS länk hänvisar man ju bland annat till Budda samt Winston Churchill. Säger det om religionen och PK? | |
| Lakritsprutt - Ej medlem längre | 2012-07-22 16:20 | |
![]() | Buddhismen är inte en religion på samma sätt som kristendom och islam. Det är snarare ett medvetet förhållande till livet som helhet. Det kan inte sägas om islam, som bygger på underkastelse = avstängd medvetenhet. Islam är en religion för grå möss, för de grå massorna. | |
| uffew | 2012-07-22 16:28 | |
![]() | Men LOA vill tillhöra den grå massan ( lyckas inte så bra). Eller? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-22 16:33 | |
![]() | Judendomen, Jooohaan? | |
| uffew | 2012-07-22 16:33 | |
![]() | Konstiga meningar. Försöker skriva med iPhone. Går ju så där bra. Min fråga till Lakritsprutt är att du menar på att människor som tror på LOA är flummiga, medvetna och går emot strömmen? | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-07-22 16:34 | |
![]() | Se där ja, LOA står för islamhat också, där brukar ju somligas användare oftast sluta. | |
| Lakritsprutt - Ej medlem längre | 2012-07-22 16:37 | |
![]() | Du påstår att LOA vill tillhöra den grå massan. Men det finns inga belägg för det påståendet. Medvetna människor och rörelser bryr sig om inte om hur de grå mössen förhåller sig till livet i stort. De behöver inte de grå mössens godkännande. De bjuder in dem, men utan tvång. Islam och kristendom bygger på tvång, skuld, skam och omedvetenhet. | |
| Lakritsprutt - Ej medlem längre | 2012-07-22 16:40 | |
![]() | Hundbiten, det är din vantolkning. Det jag säger är att LOA och islam är raka motsatser - medvetenhet respektive omedvetenhet. Det är bara ett kallt konstaterande. Islam betyder ju underkastelse, och man kan inte underkasta sig någon eller någonting med mindre än att man är omedveten. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-22 16:48 | |
![]() | Islam och kristendom bygger på judendomen. Inte likt dig att i smyg kasta skit på Israel. | |
| Måns_E | 2012-07-22 16:49 | |
![]() | Vad menar du med medvetna människor Jooohaan? De som har koll på det senaste modet och vet vilken facebook som är inne just nu? I så fall så måste jag tillstå att jag inte tillhör de medvetnas skara. För du kan omöjligtvis prata om bildade människor eller upplysta människor, för de tror i regel inte på sagor som LOA och har åtminstone lite koll på såväl magnetism som kvantmekanik. De är inte heller i regel rädda för att Islam skall ta över världen. | |
| Måns_E | 2012-07-22 16:50 | |
![]() | facebookapp skulle det stå i inlägget ovan. | |
| susila | 2012-07-22 16:55 | |
![]() | marmeladov, hjärnbalken, corpus callosum, är belägen inuti hjärnan och förbinder hjärnhalvorna med varandra och medger kommunikation mellan dem. Hjärnbarken är de gråa nervcellskropparna som är belägna på hjärnans utsida. Det är där medvetna tankeprocesser äger rum. Bland annat. | |
| Lakritsprutt - Ej medlem längre | 2012-07-22 16:59 | |
![]() | Den omedvetne vet inte vad medvetenhet innebär. Och du är uppenbart omedveten. Vill du veta mer, googla. | |
| Måns_E | 2012-07-22 17:01 | |
![]() | Tja det samma gäller ju även för den oupplyste och okunnige, så googla du själv Jooohaan ;) | |