Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 90 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| uffew | 2012-07-22 17:18 | |
![]() | Är det något LoA bygger på så är det ju skuld och skam. Bara att läsa bakåt i tråden. | |
| Lakritsprutt - Ej medlem längre | 2012-07-22 17:30 | |
![]() | Den omedvetna saknar argument, och kopierar därför motståndarens rakt av, utan att veta varför. Ett exempel på medvetenhet: låt oss säga att jag är en kvinna som funderar på att bli muslim. För att det ska bli ett medvetet val, frågar jag mig själv: vilka av mina mest djupgående blir i högre/lägre grad tillgodosedda genom att jag konverterar till islam? Jag vinner kanske en känsla av samhörighet, en känsla av meningsfullhet i tron eftersom jag inte kan skapa mig en livsmening på egen hand, jag utökar mina chanser till att möta en man. Jag förlorar å andra sidan delar av min frihet, eftersom islam bygger på underkastelse, jag förlorar delar av mina rättigheter som människa, eftersom kvinnor stå lägre i islam än män, jag riskerar att bli mördad om jag väljer att gå ur islam i framtiden etc. Den som gör en sådan medveten analys, kommer med allra högsta sannolikhet inte att väja att bli muslim. | |
| Lakritsprutt - Ej medlem längre | 2012-07-22 17:39 | |
![]() | mina mest djupgående "behov" skulle det stå ovan... | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-22 17:42 | |
![]() | Hur är det med dina egna argument, Jooohaan? Du duckar i vanlig ordning alla jobbiga frågor. | |
| slånbär | 2012-07-22 17:45 | |
![]() | hörrödu prutten-hur kom tråden att handla om islam nu plötsligt? En sak kan jag i alla fall säga om dig -du är helt fenomenal på att få in din anti Islam propaganda i var och varannan tråd oavsett vad den handlar om från början. Vi vet ju ändå vem du är och vad du står för så om du nu så enträget vill vara här och debattera trots att dina nya nick ständigt blir avstängda pga att du hemfaller åt ditt gamla vanliga tugg så borde du ändra debatt teknik. Måste ju vara jobbigt att hela tiden krångla sig in under ännu ett nytt nick. Borde ju finnas bättre forum för en sån som dig som bara inte klarar av att hålla dig till detta forumets regler. | |
| Måns_E | 2012-07-22 17:49 | |
![]() | Ja det var ju oväntat att det just skulle bli en tendentiös utläggning om Islam mitt i en tråd som handlar om något annat. | |
| uffew | 2012-07-22 17:50 | |
![]() | Så du gjorde ett medvetet val när du började tro på LOA? Jag ska inte lyfte ett finger utan jag ska sitta här hemma och tänka positivt. För mina tankar skickas ut i kosmos. Där träffar de andra positiva tankar. Och då helt plötsligt får jag pengar på kontot, min koja förvandlas till slott, virus kommer aldrig hemsöka mig. Ja, det låter ju fantastiskt. Då måste det ju hänt dig lakrits. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-22 17:52 | |
![]() | Han kallas nu för Prutten. Lättare att stava till än Jooohaan, och dessutom finns en inbakad lämplig färgreferens. | |
| Lakritsprutt - Ej medlem längre | 2012-07-22 17:54 | |
![]() | De grå mössen fixering vid skribenternas identitet och person snarare än intresse för sakfrågan i tråden, är ännu ett föremål för medveten granskning. En grå mus skulle - om han inte var en grå mus - kunna fråga sig: vad vinner jag på att inte hålla mig till ämnet och istället fixera mig vid den medvetne motståndarens identitet? Vinner jag de andra mössens gillande, och därmed tillhörighet, växer jag från mus till råtta, och därigenom min känsla av styrka? Får mina annars värdelösa argument ett värde nu när de andra mössen gillar mig? Vad vinner jag på att försöka kväsa åsikter som jag inte gillar? Blir mina annars värdelösa argument de bästa som finns att tillgå eftersom de bättre argumentens härförare har tystats ned? Blir jag mer värd som människa då? | |
| Lakritsprutt - Ej medlem längre | 2012-07-22 17:55 | |
![]() | Mössen ställer upp sig på rad, som väntat :) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-22 17:56 | |
![]() | Sakfrågan? Den här tråden handlar om LOA, inte islam. | |
| Måns_E | 2012-07-22 17:58 | |
![]() | Ditt senaste inlägg hade väl inte så mycket med "sakfrågan" att göra, liksom merparten av dina övriga inlägg? Vad skall vi då jämföra dig med? En kackerlacka kanske? Eller kanske en mjölbagge? Tramsinlägg som vanligt från Jooohaan. | |
| Lakritsprutt - Ej medlem längre | 2012-07-22 18:00 | |
![]() | Det handlar om LOA och medvetenhet, som står i tydlig kontrast till islam och kristendom. Ibland måste man förtydliga kontrasterna för att de mest trögfattade ska få en pollett att trilla ner. | |
| Måns_E | 2012-07-22 18:03 | |
![]() | Du kan ju läsa tillbaka i tråden så är medvetandet ganska väl beskrivet, även LOA som är new-age-flum. Det står inte i mer kontrast till islam och kristendom än vad det står i kontrast till vetenskap och verkligheten. Vi vet att du vill använda alla trådar till att smutskasta framförallt Islam, den polletten har ramlat ner för längesen för alla som någonsin har läst mer än ett inlägg från dig Jooohaan. | |
| Mattouka | 2012-07-22 18:06 | |
![]() | Hur framgångsrika i Betapet är de som tror på LOA. De måste var bland de som har 3500-4500 poäng antar jag. Och bara vinster, aldrig förluster. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-22 18:07 | |
![]() | Jag har en känsla av att Pruttens tankar kommer att attrahera en forumvärd inom kort. | |
| le-lou | 2012-07-22 18:19 | |
![]() | Känner för att göra en film. Das Prutt , en smartare kopia av Das boot och som kommer inrikta sig på kopplingen prutt, islam, loa och betapet. | |
| Lakritsprutt - Ej medlem längre | 2012-07-22 18:20 | |
![]() | Islam är perfekt att använda här, dels för att det på ett så tydligt sätt lockar fram mössen och deras omedvetna reaktioner, dels för att medvetenhet och islam är varandras diametrala motsatser. Tack för underhållningen! Nu har jag annat att göra. Och hälsa den där Johan från mig - han verkar ha gjort slarvsylta av er tidigare! :) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-22 18:24 | |
![]() | Det komiska är att du tror på det där själv, Prutten. | |
| le-lou | 2012-07-22 18:24 | |
![]() | hej hej. nästa gång du kommer på besök, så kanske du kan försöka hålla dig seriös ett tag iaf. blir helt andfådd av av läsa dina försök till inlägg, men jag måste ge dig - islambiten överger du aldrig :). Cred. Treflig kväll, skickar manus i veckan. | |