Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 88 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| corlini | 2012-07-23 21:46 | |
![]() | ok, boffer.... just det "tomte" nämn du ett exempel på omedveten tanke då. kan din neurologi bevisa att tanken finns om du är omedveten om den så presentera gärna det på ren svenska innan du yttrar dig om andras okunskap nästa gång. är det expertutlåta att hävda att det finns många exempel på undermedvetenhet? det krävs inte mycket för att få en expert titel i din värld, är det därför det var så lätt att utnämna sig själv till en? | |
| uffew | 2012-07-23 21:48 | |
![]() | Håller med boffertomte. Du skämmer ju ut dig så det heter duga. | |
| irgitta | 2012-07-23 21:52 | |
![]() | corlini är en mästare. På att ignorera kunskap... Hitta på egna förklaringar på vetenskapligt belagda kunskaper mm mm. Dags att sluta mata trollet? | |
| corlini | 2012-07-23 21:52 | |
![]() | ok, uffe. toppen då kanske du kan svara på det då? någon häver ur sig ordet omedveten tanke och jag skämmer ut mig när jag ifrågasätter det? vad säger det om dig? | |
| corlini | 2012-07-23 21:54 | |
![]() | irgitta, uffe, boffer.. ok, svara på min enkla fråga jag ställde här ovan då | |
| irgitta | 2012-07-23 21:55 | |
![]() | "Matar inte".... | |
| Mattouka | 2012-07-24 15:32 | |
![]() | Corlini varför lär du dig inte snabbt hur hjärnan fungerar och så vidare då du ska diskutera det? Det borde väl vara snabbt gjort av en så duktig tös som du, med loa ska det väl inte ta allt för lång tid? | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-07-24 16:05 | |
![]() | Ursäkta men jag tror inte att Corlini är en tös... | |
| corlini | 2012-07-24 18:32 | |
![]() | och man ska tro på en person som inte kan svara på en så enkel fråga som ett bevis på att det finns omedveten tanke? jag är jättenyfiken på denna omedvetna tanke och vill verkligen veta hur ni kan påstå att den finns, för det är ju det ni gör när ni påstår att jag är dum och okunnig när jag inte tror den gör det och finner hela påståendet kring en omedveten tanke absurd. | |
| le-lou | 2012-07-24 19:05 | |
![]() | nu bidrar jag igen dårå. www.amazon.co.uk/Psy...07 64554344 | |
| limpan__2 | 2012-07-24 19:18 | |
![]() | Alternativt: psychology.about.com...su ncon.htm Eller: pps.sagepub.com/cont...1/ 73.short Men det är klart, om man har egna definitioner på en naturlag kommer man nog ha en uppsjö motiveringar till en annorlunda syn på vad en omedveten tanke är... | |
| corlini | 2012-07-24 19:52 | |
![]() | så ni kan inte förklara er utan bara länka? dvs ni vet inte själva kan inte själva men kallar mig okunnig? kul, intressant och proffsigt debatterat av er. vad säger den lilla amatör psykologen i er om ert eget beteende då? vad jag undrar är som sagt hur i hela friden ni kan hävda att det finns en sådan sak som en omedveten tanke? hur kan den vara er omedveten om ni vet om den? och hur kan den tanken existera utan er vilja om den saknar egen kraft och eget liv? hur kan exemplet med en felsägning som limpan länkade till bevisas vara en faktisk tanke som existerat i ditt huvud utan din vetskap eller kontroll? bara för det står på wikipedia???? så, snälla förklara för mig det enkla i att det faktiskt finns tankar i ditt huvud du inte vet om och inte kan bevisa men ändå envist hävdar att det är så och det är sant, den som påstår något annat är dum och okunnig. MEN, men om den personen tror det kan finnas saker i vår tanke vi ej kan mäta eller bevisa är den personen dum och okunnig. ni är ganska självblinda och motsägelsefulla för att vara så gåpåiga om andras okunskaper och brister. | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-07-24 19:57 | |
![]() | Som jag sagt tidigare le-lou. första träff på Google. Ha ha. skrattar ihjäl mig. Du kommer nog snart få läsa den där boken för Dummies själv. | |
| uffew | 2012-07-24 20:33 | |
![]() | Colini. Du har nämnt flera gånger att du VET hur tankar fungerar. Sen ber jag dig om svar på en grundläggande fråga inom kognitions psykologi och du går bet. Kan du ens svara på vad livsregler innebär? Automatiska tankar är för något? Borde du kunna eftersom det är lätta frågor för en som kan kognitionspsykologi. | |
| uffew | 2012-07-24 21:29 | |
![]() | Vad var det du skrev innan? att jag inte skulle vara i en tråd som handlar om tankar. Hmm. Ska ta något exempel om tankar. Har du suttit med någon och pratat och märkt hur den personen "stängt butiken"? Det märker man tydligt. Eller när man kör bil ensam och kommer plötsligt på sig "oj är jag redan hemma". Eller när man promenera och blicken är i backen. Tankarna kan snurra på bra när man känner sig stressad. När man kommer ut i köket och glömt av vad man gör där. Som sagt finns tillfällen då man ej är medveten. Mindfulness el medveten närvaro är något man kan behöva träna på när tankarna vandra iväg. Men mindfulness är väl bara humbug för dig Corlini? | |
| corlini | 2012-07-24 22:24 | |
![]() | du svävar uffe, svara rakt bara eftersom du nu kan detta så mycket bättre än mig. - snälla förklara för mig det enkla i att det faktiskt finns tankar i ditt huvud du inte vet om och inte kan bevisa men ändå envist hävdar att det är så och det är sant, den som påstår något annat är dum och okunnig. MEN, men om den personen tror det kan finnas saker i vår tanke vi ej kan mäta eller bevisa är den personen dum och okunnig. så exakt vad är det ni påstår och sedan samtidigt anklagar mig för? och jo, mindfullness är bra. och ja, jag vet mycket väl vad det är. och ja, närvaroövningar precis som kontroll och avslappning är bra. | |
| limpan__2 | 2012-07-24 22:30 | |
![]() | Nej, LOA innebär att dina tankar fångas upp av universum som skickar dig det pennskrin från Cartier som du tänkt på. Det du påstår dig tro på är att din tanke, utan någon handling, påverkar din omvärld. Det är så långt ifrån omedvetna tankar och vetenskap man kan komma. | |
| uffew | 2012-07-24 22:34 | |
![]() | Svävar hur? | |
| le-lou | 2012-07-25 00:25 | |
![]() | eh vad var första träff på google sa du? oj. hon/han var visst inte medlem längre, iaf inte på det namnet. Du får gärna svara i nåt annat namn. uffew, ihärdigt jobbat men ge upp är mitt råd :), du ser vart det barkar hän. Om jag är bilmekaniker och börjar diskutera med min mormor om bilar så får jag samma typ av svar tillbaka som de vi ser här, serverade av LOAgänget med corlini i spetsen. Man kan tro att detta tillhör allmänkunskap men det gör det uppenbarligen inte. Det som står är ungefär: "HUR VET DU DET och FÖRKLARA!!! För om du inte gör det, så tänker jag tro det jag tror - dvs jag vet inget men jag gillar att tro! Plus att jag är så lat att jag inte ids ta reda på fakta själv. " | |
| uffew | 2012-07-25 00:45 | |
![]() | Förstår det Le-lou. Bra boktips innan :-). Satt och kollade på My name is Earl. Earl berättade att han var flygrädd. Han förstår inte hur något så stort kan vara i luften samt att vingarna inte flaxade. Samma nivå hos vissa andra här. | |