Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade52
Mobilspel
Pågående20 830

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Måns_E2006-09-15 21:23
Antal inlägg: 11969

Och regler skall enbart följas om det finns ett bra underlag för reglerna. Regler för reglers skull är aldrig bra. Och att följa regler utan att tänka på varför är ett tecken på låg intellegens.

Jag har fortfarande inte förstått VARFÖR det var så viktigt att pojkarna inte fick vara ute efter klockan 23:00.
 
västgöten - Ej medlem längre2006-09-15 21:32
Antal inlägg: 1135

ok..måns..lika bra att skippa förbundskaptenen oxå..grabbarana lägger säkert upp en bra taktik på krogen.
 
Måns_E2006-09-15 22:14
Antal inlägg: 11969

Förbundskaptenerna gör säkert sitt jobb, men pojkarna är ju liksom inte 10. Jag antar att de är vuxna nog att själva kunna fatta beslut, och inte är dumma nog att göra saker som påverkar deras prestation menligt på fotbollsplanen. Men men, jag kan ha fel.
 
västgöten - Ej medlem längre2006-09-15 22:23
Antal inlägg: 1135

nä måns..inte 10år dom beter sig säkert som 16-17 åringar..
 
Måns_E2006-09-16 00:21
Antal inlägg: 11969

hm, det kanske inte ser så intelligent ut att stava intelligens intellegens, men ibland så tänker jag inte så mycket.

Oavsett, det så hade jag tyckt att min chef hade varit jävligt fånig om han la sig i när jag skulle vara hemma och lägga mig. Det handlar väl om att göra sitt jobb och inget annat, när jag sover anser jag att min chef skall ge faan i om det inte påverkar mitt jobb.
 
eurythmech - Ej medlem längre2006-09-16 00:47
Antal inlägg: 567

Men när det drar ihop sig till EM-kval i billackning eller vad fan du nu kan tänkas göra så är väl din chef lite strängare?
 
Måns_E2006-09-16 00:56
Antal inlägg: 11969

tja, EM-kval i billackning blir nog inte så aktuellt. Det skulle väl vara EM-kval i databasprogrammering eller något liknande. Men om min chef inte förstår sig på att jag själv tycker att det är såpass viktigt att jag själv förstår hur jag skall lägga upp mina kvällsvanor så borde han inte vara min chef.

Det är ju för faan vuxna förhoppningsvis intresserade människor vi pratar om!
 
Lyckokatten - Ej medlem längre2006-09-16 10:49
Antal inlägg: 423

Håller med Självmord till 100.
 
dinodog2006-09-16 12:07
Antal inlägg: 4973

Nu var det ju faktiskt så att alla berörda inblandade var helt eniga och överens om vilka "regler" som gällde. De hade själva tillsammans med tränare och lagkaptener och gud vet allt ja, (grannen min hade nog ett ord med också.) Det kan tyckas att det är löjligt, att inte få lov att vara ute på en krogsväng.
Men om man spelar med i ett lag, som ska representera Sverige i en landskamp, så ska man var stolt att man har blivit utvald. Att just "jag" har fått lov att vara med, ja då så skulle i alla fall jag vara stolt när jag sprang ut på planen.
Sedan kan man kanske tycka att det är löjligt med regler men det är ju faktiskt så vårt samhälle är uppbyggt, med hjälp av regler.

 
eurythmech - Ej medlem längre2006-09-16 12:07
Antal inlägg: 567

Bevisligen inte särskilt vuxna om man går på krogen två dagar innan match?
 
dumma admin - Ej medlem längre2006-09-16 12:21
Antal inlägg: 13

nej fy vad omoget att gå ut och ta en fin fisk med god sås och en öl för att fira en kompis, mer SSSR till folket.
 
davec2006-09-16 12:47
Antal inlägg: 18

Tycker att Lagerbäck överreagerade när han skickade hem grabbarna men om nu Zlatan är för stolt för att komma tillbaka så låt surpellen sitta hemma med sin stolthet och sitt tv-spel eller vad han nu gör istället. Det verkar ju som han spelat mer för Lagerbäck än för Sverige.
 
Angus2006-09-16 13:28
Antal inlägg: 380

Det tyder på dåligt ledarskap!
Det är Lagerbäcks förbannade skyldighet att se till att de bästa spelarna finns med i landslaget.
Och det har han nu misslyckats med.

Sparka honom omgående och ta in en ledare som klarar av att hantera spelare med stjärnstatus..
Givetvis ska vinnarskallarna ha enorma egon, det är ju delvis det som gör dom till riktigt bra fotbollsspelare.
 
Svamphund - Ej medlem längre2006-09-16 13:31
Antal inlägg: 17

Orkar fan inte argumentera mer och bli avstängd igen, Angus tog orden ur munnen på mig.
 
Bim19642006-09-16 13:48
Antal inlägg: 1854

Pyttsan "sjärnstatus" vad pysslade Zlatan med under VM ? pillade sig i naveln och struttade runt på planen som en tupp i hönsgården inte ett skit gjorde han. Han sprätte inte ens i gräset som en tupp ska göra!!
Skulle nog tro att han var på krogen varje kväll, och vad det gäller ledarskap så gjorde Lagerbäck helt rätt.
Kan man inte spela efter reglerna då har man inget där att göra. Sen får han vara hur bra som helst men i mina ögon så är han en föredetting och en diva.
 
Svamphund - Ej medlem längre2006-09-16 15:11
Antal inlägg: 17

Well well, hur kommer det att Henke va lika totalt rådålig också då ? En homogen trupp ? Men hacka på Henke får man inte, han är ju massmedial. Han är ett skämt i massmedia, röstläget förändras lika ofta som regimen i nordkorea, bara smygrassar som tycker det e bra att Zlatan sa hej och tack.

 
Svamphund - Ej medlem längre2006-09-16 19:55
Antal inlägg: 17

Inter igen om 40 min. Kan alla belackare som har canal + se Zlatan nu eller bara ordbajsa visare, jag tror han gör två ikväll.



 
eurythmech - Ej medlem längre2006-09-16 20:28
Antal inlägg: 567

"bara smygrassar som tycker det e bra att Zlatan sa hej och tack."

Du är en stor fet idiot
 
noRnoS2006-09-16 22:05
Antal inlägg: 188

Det är bra att Zlatan får en paus från landslaget (ofrivilligt eller ej) han spelar inte bra fotboll f.n. (Jag vet dock att han lyckats näta nyligen i Italien, men det bevisar inget ännu). Zlatan var superbra för några år sedan, men har tappat spelkvaliteter sedan dess (skador troligen).
 
Krona2006-09-16 23:40
Antal inlägg: 6

Jag tycker att allt snack om att regler är till för att följas är trams i detta fall.
Jag tycker att man ska ställa sig frågan vad Lagerbäcks jobb är igentligen.´
Jag trodde det var att ställa upp med bästa möjliga lag. Min åsikt är då att tränaren MÅSTE vara flexibel och ibland faktiskt särbehandla för att kunna behålla "bra" spelare med superegon. Hur tror ni storklubbarna i europa gör?
Där är man väl medveten om att man när som kan bli av med spelare som inte trivs.
Hela den här historiens mediavinkling är så typisk Svensk att man mår illa!!!
Zlatan är barnslig, Zlatans ego bla bla. Visst kan jag hålla med om vissa saker, men Lagerbäcks jobb måste fortfarande vara att se till att fixa det absolut bästa lag möjliga. Det gör man inte genom se till bra spelare inte längre vill vara med.
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?