Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade69
Mobilspel
Pågående21 563

Forumkategorier

Användare Inlägg  
klobba2 - Ej medlem längre2014-05-27 17:26
Antal inlägg: 2332

Aha, kanske du vill bli min vän på FB då gulleplutt teitan??
 
Salka12014-05-27 17:33
Antal inlägg: 660

Håller med teitan. Jag blev jättebesviken på mina vänner när jag gick med i FB. De skriver bara gullgrejer, att de äter frukost i sängen eller sitter på en bänk i solen och alla dessa bilder på deras middagar. Jag tog upp det med en kompis (som jag just blivit FB-besviken på) men hon hade inga såna problem! Har inte träffat henne sedan dess och har avslutat mitt FB-konto.
 
SylviaPlath - Ej medlem längre2014-05-27 21:47
Antal inlägg: 31064

Jag hatar humblebrags. Har en kompis som konsekvent sysslar med det. Outhärdligt.
 
Spira - Ej medlem längre2014-05-27 22:18
Antal inlägg: 310

Jag hatar mest inlägg som fb gör automatiskt. T ex när det kommer upp att någon man vet är död har gillat det eller detta. Och alla inbjudningar till spel och födelsedagar. Varför låter man förresten sina döda anhörigas konton vara kvar?
För övrigt är det inget prolem för mig med folk som gör tråkinlägg, jag har bara dem som jag vill se saker från på den aktiva vänlistan. Egentligen bara ett tiotal.
 
Pottränad - Ej medlem längre2014-05-27 22:29
Antal inlägg: 4315

De som dränker FB med bilder från något slags fest av något slag.
Brukar börja runt 15: Tjejmiddag! Förrätten - löjromstoast! (följt av en bild på en tallrik där man kan skymta den omtalade romen.

Klockan 17:Första gästerna har anlänt - jag är sjukt pepp! (följt av en smilande selfie ).

Klockan 19: Varmrätten serverad - alla är nöjda och glada, so far!
(följt av en bild på "tjejerna, varav minst tre av dem sitter med näsorna i respektive mobil, antingen för att de omöjligt kan slita sig från nätet eller så surfar de ivrigt på FB, för att kolla in bilden).

Klockan 20: Efterrätten serverad, alla är på g! (följt av en bild till på samma "tjejer").

Klockan 22: På väg mot Krogen, nu blir det röj! (följt av bild på två av "tjejerna" när de sitter i bussen.)

Klockan 24: Fan så roligt vi har! (följt av inte bara en, utan tre-fyra bilder, där samtliga skålar mot kameran och flinar berusat.

Klockan 01: Vi drar vidare! (följt av samma jävla bild, jo, den på "tjejgänget").

Klockan 02: Vi har så otroooligt roligt! (följt av bild på samtliga, de måste ha bett någon annan ta bilden. Ett gäng med fulla människor som gör grimaser. Yey.)

Klockan 03: Efterfest på Haga! Nu jävlar blir det ös! (följt av en bild på en hel massa okända människor som höjer sina pilsner till skyn.)

Jag missunnar verkligen inte någon att det skoj, men tvånget att på FB kartlägga en varje kväll måste vara jobbigt.
Sen blir jag rätt putt när människor som man skall umgås med, väljer att surfa minst ett par gånger per timme.
Det är väldigt oförskämt, kan jag tycka.
 
spelteori - Ej medlem längre2014-05-27 23:09
Antal inlägg: 714

Jag saknar födelsedagspåminnelserna. De är ett av skälen till att det är snudd på asocialt att inte ha facebook.
 
le-lou2014-05-27 23:46
Antal inlägg: 17490

Reta sig hit och dit. Bilder är trevligt, ungar och djur i en salig röra. Bäst är matbilder.


Men jo, jag hatar de här jävla bildjävlarna på citat som "Öppna ditt hjärta mot en främling, håll halva världen i din hand och låt ljuset skina och le mot alla jävlar som går förbi" och så är det nån indan i månljus och sist CITAT/OKÄND.

 
amper sand - Ej medlem längre2014-05-27 23:51
Antal inlägg: 2879

Hahaha!
 
amper sand - Ej medlem längre2014-05-27 23:55
Antal inlägg: 2879

Och för att komma med något eget; 47-åriga kusiner som bjuder in en att spela bubble maffia farmville mania 3. Ni ryker.
 
mimmi002014-05-28 00:11
Antal inlägg: 57

Jag retar mig inte alls. Roligt att se andras barn som man kanske inte sett på många år. Kan även uppskatta festbilder, semesterbilder etc. Man känner att man håller kontakten ... om än på distans. Ger inte FB särskilt mycket av min tid men tror den fyller sin plats för många.
 
Minta2014-05-28 00:42
Antal inlägg: 20042

Jag har inget emot gulliga djur- och barnbilder. Men jag gillar INTE att få bilder på torterade hundar eller andra djur, en gullig valp som dödas och blir mat bland folk på en gata i Kina. Jag går aldrig in på denna persons sida på grund av detta, men hon tror att hon öppnar folks ögon för hur illa djur behandlas.
 
SirMattBusby2014-05-28 08:58
Antal inlägg: 1813

Fasen, skulle älska och ha er på fb...jag lägger bara ut glada tillrop och hur jäkla bra jag mår etc...;) Bara för att det är så förbaskat kul att veta att en del på fullaste allvar stör sig på sånt.

Gillar man inte vad nån lägger upp, ta bort den eller bara avaktivera dennes aviseringar.

Tycker FB är kanon om det används på rätt sätt, har tom fixat både jobb och nytt boende tack vare FB.

Sen att jag aldrig skulle sitta och lägga ut mitt liv (på allvar) där är mitt val, lägger inga värderingar i hur andra gör...
 
omeganoll2014-05-28 12:16
Antal inlägg: 512

Lite avundsjuk på dom som gör så många "gullinlägg" både här och på fb. Dom som "haatar" det har det inte lätt.
 
vitvinge2014-05-28 12:31
Antal inlägg: 193

Så finns ju motsatsen också, de som klagar på precis allt och det är så synd om dom hela tiden, allt går fel och oftast är det någon annan som orsakat deras "problem"..
 
Pelle J2014-05-28 13:04
Antal inlägg: 35

Kan nån förklara vad "fb" betyder?
 
le-lou2014-05-28 13:09
Antal inlägg: 17490

folkbartiet
 
Nora1 - Ej medlem längre2014-05-28 13:11
Antal inlägg: 2885

Det betyder Facebook.

Sen finns det dom som har många vänner bara för att det ska se ut som om dom har vänner. För det finns väl ingen anledning att ha vänner som man föraktar?


 
Nora1 - Ej medlem längre2014-05-28 13:18
Antal inlägg: 2885

Vilket ska tolkas som en känga till många i den här tråden.
 
Nora1 - Ej medlem längre2014-05-28 13:25
Antal inlägg: 2885

*har många vänner på fb.
 
spelteori - Ej medlem längre2014-05-28 13:29
Antal inlägg: 714

Äh, man kan ju förakta en facebookpersonlighet utan att förakta personen bakom. Jag retade ihjäl mig på aspekter av andras beteende på facebook men trevligt nog är det mer ovanligt att gå runt och dela Nöjesguiden-texter eller tala i statusuppdateringar i verkliga livet. Mina vänner är fina komplexa varelser som alla andra, men det är svårt att inte bli tvådimensionell på facebook (eller här).
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?