Spelrum
Giraffen52
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade78
Mobilspel
Pågående21 525

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-FaMo- - Ej medlem längre2014-05-29 22:01
Antal inlägg: 2999

Haha, finns det såna?
 
Minta2014-05-29 22:28
Antal inlägg: 20042

Pinsamt på FB: att hitta en stor passion för 30 år sedan på FB som nu är en alliansgubbe.
 
Daggdroppe2014-05-30 10:49
Antal inlägg: 1078

Jag tycker att fb förstör människor och relationer öht.
Man får reda på saker som man inte vill veta, folk är skenheliga, titta på mig osv. Äckligt.
 
temperance2014-05-30 11:48
Antal inlägg: 2314

:)
Jag är lite kär i dig, daggdroppe.
 
Amatörkock2014-05-30 11:57
Antal inlägg: 65

Något jag tycker är "jobbigt" är personer som okritiskt delar en mängd saker vidare utan att känna till fakta. Sedan anser de dessutom att inte har någon som helst skuld i spridningen eftersom det ju var någon annan som la upp det. (t ex när tusentals människor sprider vidare telefonnumret till en pizzeriaägare och en kunds subjektiva upplevelse av stället, eller ännu värre är det ju när skyddade personuppgifter röjs etc)

Alla de där "Dela denna status-uppdatering" om du tycker som jag eller har samma uppfattning. Det kan vara både småsaker till allvarliga. Ofta har jag märkt att dessa personer är sådana som knappast är engagerade i frågan på ett aktivt sätt.

Skenheligheten. Jag har en FB-vän som gärna och okritiskt delar inlägg om hur mycket invandrare får i bidrag etc (givetvis helt snedvridna siffror) och som anser att "vi andra får betala" men samtidigt givetvis inte berättar att hon själv har skulder på 300 000 kronor hos Kronofogden och lika mycket hos Inkassoföretag. Samma persons statusuppdateringar om hur generös hon är och hur ärlig hon är stör mig också. (det är inte svårt att bjuda vänner på mat ofta om man inte betalar för kläder, böcker, musik etc som man köper).

Sedan har jag en annan vän som har minst några negativa uppdateringar per dag och när hon har vad som skulle kunna vara positiva så avslutas dessa med något negativt. ( ex "Städning och tvättning väntar, men här sitter jag och dricker saft och äter bullar. Säkert stör det någon"

Med mera...
 
temperance2014-05-30 12:05
Antal inlägg: 2314

Jag blir livrädd när personer hängs ut med bild och namn och man uppmanas dela vidare; folk som vill ta lagen i egna händer och slå ihjäl, flå, strypa eller skjuta människor utan några som helst bevis på hens skuld. Pinsamt att människor är så korkade att de inte ser vad det kan få för konsekvenser och hur tokigt det är, men mest skrämmande. Skitläskigt på riktigt.
 
Nazli882014-05-30 15:48
Antal inlägg: 40

När folk skriver att dom mår dåligt eller att dom känner sig ledsna/upprörda osv och om man då frågar varför så svarar personen att den inte vill ta det på Facebook. Då kan jag känna att nähä, men varför lägger man ut en sån status från första början då?
Eller folk som hela tiden ska skriva om hur bra dem har det, typ: "Idag har jag varit och spelat den bästa golfrundan någonsin med den finaste vännen och dagen avslutades med en underbar middag med min bästa pojkvän och min bästa dotter." Har en före detta klasskompis som i varje status måste påpeka att hennes liv är helt underbart och rosenskimrande. Visst är det kul för henne att hon är så lycklig, men det kan ju bli lite tröttsamt att läsa om det flera dagar i veckan :)
 
-FaMo- - Ej medlem längre2014-05-30 16:01
Antal inlägg: 2999

Tur jag har så få vänner på FB, retar mig redan nu på ett par av dom o skulle bli galen om jag hade fler av samma sort i fejjan varje dag.
Har kontakt med sonen, "dottern" o ett par kompisar + ett par utomlands. Det ät mest för spelen jag använder fb numera och sållar min lilla lista om ca 20 pers lite då o då.
 
Lnotorious2014-05-30 16:37
Antal inlägg: 39

efter att ha radat upp negativa och positiva sidor med detta sociala media (medium?) har jag kommit fram till att det för min del är mer bra än dåligt.

1. jag har ständig kontakt med hela min klass där vi utbyter information, tips, underrättar när man sett att betygen i förra kursen lagts upp och allting. kommer någon sent så kan denne meddela detta på Facebook och allting ordnar sig. grupparbeten brukar även de delvis underlättas av Facebook. ovärderligt.

2. jag har kontakt med vänner och bekanta. en del har så svårt att höra av sig på andra sätt, med hjälp av Fejan blir det lättare. Och umgås är ju ibland kul.

3. man får faktiskt viktig och rolig information serverat; musikevenemang, möten, fester och andra sammankomster.

MEN självklart stör även jag mig på vissa saker! <3

1. som flera nämnt tidigare, personer som skriver "fan :(......." i statusuppdateringen (= snälla fråga mig vad som har hänt!!!!?)

2. tre tusen gillade vines i nyhetsflödet. typ en katt som hoppar upp år en låda, en afrikan som skriker något med gäll röst eller något annat på 3 sekunder som jag inte förstår kan ha fått 100 000 kommentarer.

3. de som endast lägger upp bild på vad de äter när det råkar vara något "nyttigt".

4. att folk på något sätt lyckas samla på sig 450 vänner fastän man vet att de umgås med typ 3.

lite jobbigt att överlag se vilka attentionwhores många är. men vi är ju naturligt egoistiska såklart, en del av överlevnadsinstinkten osv.
 
Lnotorious2014-05-30 16:41
Antal inlägg: 39

och just det, det allra värsta (alltså på riktigt värsta): de hundratals bilder på sina bäbisar människor laddar upp. kul för bäbisen när bäbisen inte är en bäbis längre, och inser att det finns en mängd nakenbilder och andra saftiga privata grejer ute i cyberrymden. det finns ingen gräns för privat och offentligt för vissa längre.
 
Nachteis2014-05-30 16:41
Antal inlägg: 1426

Blev inte det där en vinst för det dåliga laget, eller räknar jag så illa?
 
Lnotorious2014-05-30 16:42
Antal inlägg: 39

jaha, nej jag ränkar mer i värde än antal punkter liksom. det dåliga är fåniga och ytligt irritabla saker medan det positiva faktiskt är sådant som tillför något i mitt liv. ;p
 
Lnotorious2014-05-30 16:42
Antal inlägg: 39

räknar*
 
Zefyrinus2014-05-30 21:31
Antal inlägg: 63

Spelteori, förra sidan: ah, okej. :D

Amatörkock: Mm, spridande av myter retar jag mig på. Och konspirationsteorier. Särskilt konspirationsteorier med attityd. -_-
 
Daggdroppe2014-05-30 22:58
Antal inlägg: 1078

Om du inte var ironisk, så tack vad gulligt av dig, temperance :)
(Svårt att tolka ironi på nätet ibland)
 
SylviaPlath - Ej medlem längre2014-05-30 23:03
Antal inlägg: 31064

Hon var garanterat inte ironisk! Jag går i god för det. :)
 
Daggdroppe2014-05-30 23:07
Antal inlägg: 1078

:)
 
proposition2014-05-30 23:37
Antal inlägg: 509

daggdroppe äger, det har jag alltid sagt.
 
LinusDasilva2014-05-31 20:35
Antal inlägg: 13

hon var definitivt ironiskt och nu ska jag gå in på FB och dela det.
 
LinusDasilva2014-05-31 20:37
Antal inlägg: 13

FB är ett narcisistiskt forum för människor som inte har ett liv men försöker övertyga alla sina vänner att de egentligen faktiskt har det!
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?