Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
34
Inloggade68
Mobilspel
Pågående22 289

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Lågintensiv2015-11-22 17:27
Antal inlägg: 3228

Liminal/EugeneDawn, du kan ju börja med att skaffa bild. :)
 
Farnsworth2015-11-22 17:30
Antal inlägg: 2153

Om man i första hand vill bli berörd på en "biologisk" nivå, så antar jag att nätdejting kan bli rätt tröttsamt, eftersom man inte kan gå så mycket på vad man skriver till varandra. Istället måste man träffas snabbt och man måste träffa många på löpande band (om man nu inte är en person som har onormalt lätt att falla för någon).
 
Tanten M - Ej medlem längre2015-11-22 17:31
Antal inlägg: 5126

Sorgliga är att såvida man inte använder sig av en sajt som kostar så kan du ge dig 17 på att det är samma person som figurerar på alla sajter.
Totalt oseriösa, jagar ligg och bekräftelse.
På den tiden jag var medlem så hade "vi" tjejer en djungeltrumma, det var många läskiga historier vi hörde och även hann stoppa.
Förhoppningsvis är situationen annorlunda idag, men jag förespråkar ändå en viss vaksamhet... vilket också kan bli anledningen till att man inte vågar gå vidare eller "hoppa på tåget".
Lite Moment 22. Tyvärr.
 
liminal - Ej medlem längre2015-11-22 17:31
Antal inlägg: 1697

Lågintensiv, antar att det är någon tidigare medlem, men det är inte jag. :) Eller ja, tidigare medlem är jag, men inte hen.
 
Lågintensiv2015-11-22 17:32
Antal inlägg: 3228

Ok, då hade jag fel. :)
 
calle342015-11-22 19:13
Antal inlägg: 403

Att söka efter sin livs parter är en lång resa.
 
MiaFredrika2015-11-22 19:17
Antal inlägg: 387

Jag har nätdejtat mycket, med blandat resultat. Jag tycker att det är ett utmärkt sätt för en initial kontakt, men visst finns det många som är oseriösa. Personligen så behöver jag dock träffas face-to-face för att veta om det finns något mer att bygga på. Har dejtat killar som efter två dejter visat sig vara total-rasist, eller rabiat bilförare (och han var polis), en var mytoman etc etc. Jag har dock också haft ett flertal mer eller mindre långvariga förhållanden som börjat online.

Det jag alltid tyckt varit positivt är att man på ett tidigt stadium i kontakten tar upp eventuella "deal breakers" som vid konventionell "dating" säkert skulle dröja flera månader eller mer.

Man bör dock ha en viss distans i inledningen. Är man för naiv så är det lätt att dras med och tro på allt som den andra skriver. Många ljuger om struntsaker som ålder, civilstånd, längd, vikt etc...vilket jag tycker är fullkomligt förbryllande, i alla fall om man tänkt sig att faktiskt träffas, eftersom dessa saker blir ganska uppenbara direkt.

I mångt och mycket kan jag dock rekommendera det. I många fall blir det vad man gör det till, tror jag.
 
kiwiskal2015-11-22 19:58
Antal inlägg: 2684

Min syster och hennes nuvarande man träffades på Spray (nån gammal chattsida?) för typ 15 år sedan och håller ihop bra + har två barn.

Dejtingsidor har mest gett mig minskad tro på mänskligheten. Har svårt att se förbi särskrivning och plattityder om mysiga hemmakvällar.
Män som är kortare än vad jag själv är har visat sig vara trevligast, men det är ju inte mycket att bygga vidare på för min del.
Ursäkta negativiteten. :)
 
kiwiskal2015-11-22 20:00
Antal inlägg: 2684

Sen får jag panik på killar som vill ses DIREKT och är allmänt hetsiga. Man behöver inte chatta i flera månader men hallå... Det står ofta i profiler att de inte vill chatta utan ses direkt. Man känner sig riktigt speciell med en sån person kan jag tänka mig...
 
Lågintensiv2015-11-22 20:11
Antal inlägg: 3228

En sak som fascinerar mig är hur mycket män uppehåller sig vid att beskriva sin träning - när, var, hur - som om kvinnor bryr sig så värst mkt om den saken. Det är inte era killkompisar ni skall sälja in er till - note to IT-tekniker.
 
kiwiskal2015-11-22 20:15
Antal inlägg: 2684

Ja gud, träningen. "Vill gärna ha någon att träna med" "Vi kanske kan köra ett pass ihop i gymmet?" Eh nej.
 
Lågintensiv2015-11-22 20:17
Antal inlägg: 3228

He he... Vidare: någon som undertecknar första meddelandet med "kram" går bort direkt.
 
MiaFredrika2015-11-22 20:21
Antal inlägg: 387

kiwiskal...

Jag tycker att det där med språket är en ganska bra barometer på hur intressant en kille eventuellt skulle vara för mig. :)

Jag är lite rabiat när det gäller språk, grammatik etc så någon som inte bryr sig hur de uttrycker sig, eller bara svarar med två ord när jag skrivit ett längre meddelande faller bort direkt.
Kan tyckas vara ytligt, att rättstavning och korrekt grammatik spelar stor roll, men det är väl det som är fördelen med att nätdejta; du får sätta dina egna regler.

Och jag håller med dig, det där att man MÅSTE ses efter att ha haft kontakt i två dagar, känns så forcerat. Som om de är rädda att de ska slarva bort en vecka på någon som inte uppfyller deras krav.
 
temperance2015-11-22 20:22
Antal inlägg: 2314

Eller typen 'Kommer inte på va ja ska skriva mer men fråga om du undrar nått!!!' efter inledningen 'Heter Micke, 37, gillar å gymma'
Eh? Finess vareja, inte fitness.
 
temperance2015-11-22 20:23
Antal inlägg: 2314

Borde starta en tråd med avskräckande exempel från dejtingvärlden. Några skyldiga kanske ser och lär? ;)
 
kiwiskal2015-11-22 20:24
Antal inlägg: 2684

hahaha
 
kiwiskal2015-11-22 20:25
Antal inlägg: 2684

Eller längre privata meddelanden som med all säkerhet copy pasteas till höger och vänster.
 
Lågintensiv2015-11-22 20:32
Antal inlägg: 3228

Ja, herregud... Inte undra på att man tappar tron på mänskligheten...
 
temperance2015-11-22 20:32
Antal inlägg: 2314

Jag har inte själv dejtat genom dejtingsajter (utom Beta då :)) men alltså, bristen på fantasi och den närmast neurotiska inställningen till träning och muskler verkar ju vara standard. Klurigt att navigera förbi och hitta dem som hellre motionerar hjärnan. Hur är det med sådana där sajter för akademiker? Bara torrbollar?
 
MiaFredrika2015-11-22 20:33
Antal inlägg: 387

Ha ha...avskräckande exempel har jag MASSOR!

Och temperance...just det du skriver "vet inte vad jag ska skriva, fyller i mer senare" eller något liknande. Vem fasen blir intresserad av en sån person? Särskilt när dom inte har någon bild heller. Inte för att bara ett foto får mig intresserad när jag inte vet något mer om personen i fråga, men när det inte finns NÅGON info om honom. Varför ens vara på en dejtingsajt?
 
Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?