Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 18 961 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| katalias - Ej medlem längre | 2008-09-26 14:08 | |
![]() | Nya reglerna – sammanfattning? Det finns flera trådar här och var som berör de nya reglerna. Jag förstår på de flesta att den största irritationen kommer sig av att ingen information gavs direkt på startsidan efter att nya reglerna infördes. Att slumpat bräde tog över förstaplatsen i rullisten samtidigt har också varit en källa till irritation då många förlorat rating när de avbrutit spel eftersom de inte menat att öppna slumpat spel. Jag har försökt sammanfatta några frågor och önskemål kring detta. Kanske kan den här tråden få fungera som en samling på vad som faktiskt gäller/vilka önskemål som admins kan tänka sig bifalla? Fråga: Gäller ratingavdraget för avbrutet spel (när inga ord ännu lagts) även för standardbräde? (Önskemål finns att det INTE ska gälla, eftersom förutsättningarna är annorlunda då.) Fråga: Vad gäller när man råkat starta ett enmansspel av misstag, får man ratingavdrag om man avbryter det också? Önskemål: Skapa en redo-knapp som båda måste klicka på för att spelet ska starta, efter att man gått in i spelet. På så vis undviks situationen att man klickat in sig i fel spel och motspelaren startar innan man hunnit gå ur igen. Önskemål: Ingen default, utan knappar att klicka på som styr vilket slags spel man vill öppna. Önskemål: Att i sin egen profil kunna välja favoritbräde, som blir default när man skapar nytt spel. Finns det flera frågor/önskemål i diverse trådar kring de nya reglerna som jag har missat? Kommentarer önskas förstås av admins. | |
| Bitte - Administratör | 2008-09-26 17:15 | |
![]() | När jag läste överskriften så trodde jag att det var just Admin som kommit med denna,,Men ack vad jag bedrog mig,, jag kan nog tycka att det som man gjort sist är det bästa som hänt här på länge,, Bra jobbat Admin =)) Bitte | |
| odin - Administratör | 2008-09-26 19:04 | |
![]() | Svar: Undantag försöker vi minimiera mellan olika spelbräden. Tycker även att de nya reglerna där man förlorar poäng för att avbryta i början är helt korrekta på Standard. Om man inte vill förlora rating kan man komma överens om detta med sin motståndare och passa ur. Svar: Nej. Detta är som tidigare. Önskemål: Bra idé. Vi inför det i mån av tid och beroende på prioriteringar. Önskemål: Samma som ovan. Önskemål: Samma som ovan. | |
| sanlin | 2008-09-26 19:07 | |
![]() | Måste bara tacka igen för all tid ni lägger ner (Odin ,Monk o Co) på detta underbara spel!! Det är såå kul!! Och trevliga människor har man lärt känna på köpet också! Och hjälp med lite saker har jag också fått tack vare Beta!! Tack! =) | |
| odin - Administratör | 2008-09-26 19:10 | |
![]() | Vi bör kanske lägga in en FAQ fråga om att avbryta för att slippa få poängförlust. Dvs genom att båda passar sig ur tillsammans). Tack sanlin :-) Alltid lika trevligt när någon skriver så! | |
| odin - Administratör | 2008-09-26 19:12 | |
![]() | PS. Vi ignorerar inga ändringsförslag även om man kan få det intrycket ibland. Det är snarare så att vi inte lyckas hitta tid till att införa dem eftersom det ändå oftast tar några timmar att göra det. Skulle gärna införa massor av coola förslag vi får om dygnet var 48h ;-). | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2008-09-26 19:29 | |
![]() | Gör en server för schack också. Snälla. :) | |
| odin - Administratör | 2008-09-26 19:53 | |
![]() | Finns nog riktigt bra schacksidor redan? | |
| sanlin | 2008-09-27 00:59 | |
![]() | Apropå önskemål då....... Jag skulle önska en knapp där man kan byta alla bokstavsbrickor på en gång, utan att behöva dra upp alla på spelplanen. Men det är BARA ett önskemål Odin =) | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2008-09-27 08:43 | |
![]() | Och några synpunkter från mig. Fråga: Gäller ratingavdraget för avbrutet spel (när inga ord ännu lagts) även för standardbräde? (Önskemål finns att det INTE ska gälla, eftersom förutsättningarna är annorlunda då.) ------------------------- ------------------------- -- Varför undrar jag ? Har man gått in i ett spel anser jag att man får räkna med att det kan startas. Vill man veta mer om ett spel utan att gå in i det använder man sig av den gröna pilen. Fråga: Vad gäller när man råkat starta ett enmansspel av misstag, får man ratingavdrag om man avbryter det också? ------------------------- ------------------------- -- Nej, du kan avbryta det, och du får inte den irriterande frågan om du verkligen vill avbryta, om det är bara är en spelare. Önskemål: Skapa en redo-knapp som båda måste klicka på för att spelet ska starta, efter att man gått in i spelet. På så vis undviks situationen att man klickat in sig i fel spel och motspelaren startar innan man hunnit gå ur igen. ------------------------- ------------------------- -- Är helt emot det dels av anledning jag skrev i första frågan och dels för att de som klickar fel kommer att lära sig, och de som inte lär sig kommer ändå alltid lyckas klicka fel hur många säkerhetsspärrar man än lägger upp. Önskemål: Ingen default, utan knappar att klicka på som styr vilket slags spel man vill öppna. ------------------------- ------------------------- -- Har egentligen inget emot det, men eftersom slump nu är det mest populära så är det helt rimligt att det ligger som förval om det ska finnas ett förval. Önskemål: Att i sin egen profil kunna välja favoritbräde, som blir default när man skapar nytt spel. ------------------------- ------------------------- -- Ja, men även hastighet och andra inställningar. | |
| keyboard_000 - Ej medlem längre | 2008-09-27 13:07 | |
![]() | Det verkar som att man inte kan få upp en skild lista över motståndare man mött med OGJL. Önskemål: Kan det bli möjligt..? | |
| Kirkelina | 2008-09-28 15:44 | |
![]() | När det gäller frågan om ratingavdrag eller inte innan första ordet är lagt så har jag en synpunkt. Om många spel är startade så händer det att man av misstag råkar klicka in sig i fel spel eftersom spellistan flyttas uppåt. Klickar man då på speldörren samtidigt som någon ovanför ansluter till ett spel så hamnar man i spelet under det man tänkt sig. Om då motspelaren är väldigt snabb att starta hinner man kanske inte ut i tid. Därför vore det om man inte får ratingavdrag innan första ordet är lagt alternativt att det finns en redo-knapp på anslutningssidan. Visst går det att föreslå motspelaren att vi passar oss ur, men då blir det ju alltid en vinnare och en förlorare ändå, i ett spel som aldrig var tänkt att spelas. | |
| odin - Administratör | 2008-09-28 16:05 | |
![]() | Kirkelina, jag håller med om redo-knapp, men att man inte får rating-avdrag om första ordet inte lagts är det ju folk som utnyttjar, därför vi nyss ändrade... | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2008-09-28 16:11 | |
![]() | Dessutom påverkas väl ingen statistik numera om båda spelarna passar sig ur innan något ord har lagts? | |
| odin - Administratör | 2008-09-28 16:15 | |
![]() | Yep helt rätt. | |
| pensionären | 2008-09-28 20:45 | |
![]() | Jag tackar för all tid ni lägger ned här, förstår inte riktigt frågan om man går in på spel och upptäcker att det är fel och vill gå ut, alla ser väl vad motståndaren inbjuder för spel och alla har väl valmöjlighet?? Är jag ute och cykler??? | |
| odin - Administratör | 2008-09-28 20:46 | |
![]() | Kan vara att den som skapat spelet startar det direkt, då dras man med i spelet utan att man kanske ville det. | |
| pensionären | 2008-09-28 20:59 | |
![]() | Frågar lite dumt, hur menar du?? | |
| odin - Administratör | 2008-09-28 21:03 | |
![]() | Någon skapar spelet. Du går in i det. Personen som skapade det startar spelet direkt utan att du egentligen ville vara med. | |
| odin - Administratör | 2008-09-28 21:03 | |
![]() | Någon skapar spelet. Du går in i det. Personen som skapade det startar spelet direkt utan att du egentligen ville vara med. | |