Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 525

Forumkategorier

Användare Inlägg  
BetaMaxx - Ej medlem längre2008-10-14 05:45
Antal inlägg: 317

Varför säger spelrummets sida detta?
När jag klickar på ett spelrum så kommer en tom sida upp med texten "Din dator saknar eller har en för gammal version av Adobe Flash Player
För att Betapet ska fungera måste du ha Adobe Flash Player version 8 eller nyare installerad på din dator."
Och under där så finns en ikon till Adobe.
Jag kan meddela att jag har IE 8 i min pc och när jag kollar vilken version jag har av flash säger den: "You have version 9,0,124,0 installed"
Jag har rebootat 3 ggr utan att det funkar.
Varför? Det är ju knappast fel på mina grejjor för allt funkar 100% här UTOM er sida, spelrummen. VARFÖR?

BetaMaxx - Ej medlem längre2008-10-14 06:02

Mao så kan jag inte spela förrän ni hjälpt mig med detta. Tack.

Kirkelina2008-10-14 07:58
Antal inlägg: 972

Jag tror du hittar lösningen på ditt problem om du läser här i FAQ:
www.betapet.se/faq

monk - Administratör2008-10-14 08:37
Antal inlägg: 2379

Beta: har du provat en annan webläsare?

BetaMaxx - Ej medlem längre2008-10-14 13:20

Kirkelina: Men du tror inte jag kollat där först eller? Jag har testat allt.

Monk: Jag vill, och det SKA funka med IE (den funkar med FF ja) så vad är felet. Först hade jag IE 7, då den sa samma sak, så jag tänkte jag uppgraderar då till 8 så ska den väl funka, men nejdå. Nåra förslag?

monk - Administratör2008-10-14 14:21
Antal inlägg: 2379

rensa cachen och andra tips som står i FAQ

BetaMaxx - Ej medlem längre2008-10-14 18:38

Monk: har gjort allt det där men ändå inte :( vad kan det vara mer?

BetaMaxx - Ej medlem längre2008-10-14 19:11

Varför säger den att min Adobe Flash är för gammal och kräver minst 8an när jag bevisligen har 9an installerad, allt nytt, allt uppdaterat, allt rensat, cash, kakor, history, passwords, rubbet? Tom kylskåpet är rensat.
Kan ni se över era prylar för att kolla att allt är rätt?

BetaMaxx - Ej medlem längre2008-10-14 22:55

ja/nej?

BetaMaxx - Ej medlem längre2008-10-15 04:16

Här kryllar ju inte av hjälp direkt så jag får väl visa då.
Så här ser det ut när jag försöker ladda ett spelrum:
www.ladda-upp.com/bi...85 5/adobe1

Så här ser svaret ut på vilken Adobe-verre jag har (kolla vid den röda pilen):
www.ladda-upp.com/bi...85 6/adobe2

Så, tror felet ligger hos er. Vad kan ni göra?

emmylicious2008-10-15 10:16
Antal inlägg: 4501

Du borde ändå prova med Firefox. Det verkar ju inte vara nån annan som har problem, och skulle problemet ligga hos Betapet så är det ju inte bara en enda person som drabbas...

emmylicious2008-10-15 10:16
Antal inlägg: 4501

Läste inte ordentligt, sorry. Såg att du provat FF.

göstabertil2008-10-16 01:13
Antal inlägg: 28

Om du kollar andra trådar, så finns det gott om folk som har problem med detta sen en dryg vecka, bl a jag. Vad ni än föreslår för åtgärder så funkar det inte. Samma problem. Servern till spelrummet nekar åtgärd. Har ni funderat på att tänka om? Felet kanske ligger på betapet.se ? Har ni kollat det eller? Knappast en tillfällighet att det strular samtidigt för så många.

BetaMaxx - Ej medlem längre2008-10-16 16:14

göstabertil: Tack för det inlägget, det var det bästa för mig för då vet jag att det felet inte ligger hos mig. Hoppas Beta kan göra ngt åt det nu då. mvh

david_i2008-10-16 16:55
Antal inlägg: 373

Testa att avinstallera Flash och installera om det.

Avinstallation görs genom att ladda ner och köra det här programmet:
kb.adobe.com/selfser...d= tn_14157

Kirkelina2008-10-16 17:02

Men om nu firefox fungerar varför använder du inte den då? Som jag förstår det så är ju rekommendationerna att byta webbläsare om man får problem och problem blir det tydligen oftare med IE. Själv har jag inga problem med att starta spel med IE, men använder ändå firefox eftersom jag tycker det är en smidigare webbläsare och jag inbillar mig att risken för att det ska sega i spelet är mindre med FF. Det kan tänkas att det skulle gå att göra något på Betapet för att minska problemen med IE men eftersom de flesta inte har problem och det fungerar med firefox eller opera och programmerarnas tid inte är obegränsad så är det förmodligen inte högsta prioritet.

göstabertil2008-10-16 17:08

Det visar sig faktiskt att jag har Firefox, och testat att avinstallera och ominstallera Adobe Flash Player. Men problemet är kvar.

Kirkelina2008-10-16 17:19

Ok, då fungerar alltså varken FF eller IE och ändå är det så många som kan spela. Skulle felet i sådana fall ligga hos betapet så borde väl alla ha problem.
Har ni alltid haft de här problemen eller dök de upp plötsligt? Vad har ni för operativsystem? Har datorn tillräcklig minneskapacitet? Har ni tömt cashen i både IE och FF? Har ni ominstallerat Flash i båda operativsystemen? Har ni installerat något som körs i bakgrunden och stjäl datorkapacitet? Bara några tankar från mig på sådant som jag skulle kolla om jag hade problem.

göstabertil2008-10-16 17:59

Som jag sagt tidigare, har prövat allt som tipsats om, det uppenbara. Och det finns onormalt många som fått detta fel ungefär samtidigt, började för ungefär två veckor sen. Verkar mysko, speciellt som man aldrig haft några problem tidigare.

BetaMaxx - Ej medlem längre2008-10-18 03:58

Kirkelina: Såna saker har inte med detta att göra...det där är sånt som står på sidan 1 i ABC-boken..sorry men det har inget med detta att göra... bläddra till överkursen ;)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?