Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 509 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| malsy | 2008-10-31 16:42 | |
![]() | Tappar förbindelse med spelrum Har spelat tre spel idag och alla gångerna har både jag och motståndaren förlorat förbindelsen med spelrummet och har fått koppla upp igen. Alla andra sidor på nätet fungerar prima, men när man ska ladda om betapetsidan tar det flera min innan den visas. När man spelar hets och det har tagit ca 2,5min att komma in igen är det ganska irriterande att få minuspoäng bara för att betapetsidan inte fungerar som den ska. Vad är problemet? | |
| göstabertil | 2008-10-31 17:46 | |
![]() | Det är inte betapets fel ialla fall. Det är ju ingen annan som har problem. | |
| swempa | 2008-10-31 17:48 | |
![]() | har drabbat mig med irriterande | |
| elme | 2008-11-01 12:41 | |
![]() | Drabbar mig varje dag | |
| göstabertil | 2008-11-04 21:47 | |
![]() | Man försöker och försöker för att komma in i spelrummet, men fan va omöjligt det ska va. Om två timmar kanske man kan spela nån match igen. | |
| Jan_Blank - Ej medlem längre | 2008-11-04 22:24 | |
![]() | enda chansen för mej att vinna är när den andre ramlar ur | |
| Xpose - Ej medlem längre | 2008-11-04 22:30 | |
![]() | Göstabertil: Du säger att det inte är betas fel, sedan verkar du också ha råkat ut för det? Det är betas fel - jag har råkat ut för det i snitt 3 ggr per dag den senaste veckan, och precis som Malsy skriver så händer det inte på andra sidor. Så nog är vi fler som har råkar ut för det. | |
| milla39 | 2008-11-04 22:36 | |
![]() | Jo jag är en av dom drabbade..Och alla andra internet sidor funkar perfekt.. | |
| aviola | 2008-11-04 22:45 | |
![]() | Samma här, idag har det hänt flera gånger, aldrig nåt problem på andra sidor!! | |
| göstabertil | 2008-11-04 22:46 | |
![]() | Xpose: När jag sa att det inte var betapets fel så var det ironi. Har haft problem i en månad. | |
| klyftpotatis | 2008-11-04 23:10 | |
![]() | Samma här. Har hänt flera gånger. Väldigt irriterande. | |
| Trotz19 | 2008-11-05 00:09 | |
![]() | vad fan hände nyss? Jag hade en säker vinst på gång ju....för en gång skull :( | |
| Kirkelina | 2008-11-05 07:39 | |
![]() | Jag säger inte att felet absolut inte kan ligga hos betapete.se men samtidigt tycker jag det är konstigt att inte alla har problem i så fall. De flesta verkar ju trots allt spelet fungera för. Kan det inte vara så att det är något hos era internetleverantörer eller i konfigurationen av era datorer som gör att ni trillar ut? Visst händer det att jag tappar uppkopplingen ibland, men det gör jag även i andra sammanhang. Och det händer verkligen inte särskilt ofta. Jag har spelat här på betapet närapå dagligen och har spelat över 5000 matcher. Ibland åker motståndaren ut och ibland jag. | |
| Bitte - Administratör | 2008-11-05 07:51 | |
![]() | Det är din uppkoppling som strular, och du tappar kontakten med betapet, jag brukar under spelet ibland göra så här ... då ser man om man ännu på uppkopplad eller om det hänt nått,, Till 99% är det den egna datorn och internet som är problemet , tro mig jag vet, har haft perioder med väldigt instalit internet och det märks här på betapet och Msn , om den "hickar" alltså tappar kontakten någon sekund , prova på att använda F5 för att uppdatera så kommer man fort tillbaka till spelet Bitte | |
| Kirkelina | 2008-11-05 08:03 | |
![]() | Märker jag att motspelaren inte lägger så testar jag genom att skicka en punkt (.). Kommer den inte fram i chatten så vet jag att jag har tappat kontakten. Då stänger jag hela spelfönstret och går snabbt in igen. Det är det som fungerar bäst för mig i såna lägen. F5 fungerar av någon anledning inte. Det svåra är ibland att komma ihåg vilket rum man var i. Man har alltid fem minuter på sig att komma tillbaka till spelet och vet man med sig att man ofta åker ut bör man nog undvika de snabbare spelvarianterna. | |
| göstabertil | 2008-11-05 21:47 | |
![]() | Bitte: När de där problemen som du beskriver, vilket alltid händer då och då, så är det inga problem, bara att koppla ner rummet och gå tillbaka inom fem minuter. Men det här blir man bortkopplad från spelrummet, sen svarar inte servern till spelrummet hur många ggr man än försöker, uppgraderar och rensar cache och allt bla-bla-grundskolekursåtg ärder. Men kontakten till spelrummet är noll. Började för en månad sen, då var det många som började få det samtidigt. Tillfällighet? Innan dess var det aldrig något problem alls. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-11-05 22:13 | |
![]() | Göstabertil, jag är faktiskt inne på att felet ligger i din dator, på något skumt sätt. Efter betapet.ses uppdatering för ett par månader sedan fick jag också stora anslutningsproblem. Men för ett par veckor sedan köpte jag en ny dator, och vips hade jag inga problem alls. Just nu är jag tvingad att använda min gamla dator igen, för nya är inlämnad på lite finjustering. Och vips är anslutningsproblemen tillbaka... Nog lutar det åt att felet ligger i den egna datorn då, och inte betas server. Men VAD felet är har jag inte den blekaste aning om. I just mitt fall hjälper det mycket om jag anväder nätverkskabel istället för trådlöst. Vet inte vad du använder för prylar? | |
| göstabertil | 2008-11-05 23:37 | |
![]() | ja, jag har en hederlig nätverkskabel. Men ska man behöva köpa en ny dator för att spela betapet helt plötsligt? Hmmmm.... | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-11-06 00:24 | |
![]() | Göstabertil, haha, nej det låter lite väl drastiskt. Jag menade bara att det troligen ÄR din dator som på något vis krånglar. Men det kan ha relevans till betapet.ses uppdatering sist. Kanske något i din dator som bråkar med betas server nu? Jag är för dålig på sånt. Kanske en ominstallation av modemet? | |
| göstabertil | 2008-11-10 00:32 | |
![]() | Ja, vem vet vad som krånglar. Jävligt konstigt att det bara är här det strular. Men betapet måste ha ett oerhört avancerat sytem som inte min arma dator klarar av. Kvällens matcher gav bara skit. Elefantskit. | |