Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade56
Mobilspel
Pågående19 643

Forumkategorier

Användare Inlägg  
eiros2008-12-24 19:00
Antal inlägg: 15

nerkoppling
Min dator stängde av tre gånger under spelets gång. Två gånger kunde jag koppla upp igen men den sista gången(spelet var nästan klart!) kom jag inte in i spelet igen. vad hände?? Mycket frustrerande. Har aldrig hänt tidigare.

vindsus862008-12-24 19:38
Antal inlägg: 3785

menar du att datorn stängdes av eller att du kopplades ner från internet/betapet?

eiros2008-12-24 23:26

Datorn stängdes av. Vet inte vad som hände med den.Nedkopplad har jag blivit tidigare och har kommit in rätt snabbt i spelet igen. Jag kom ju in nu också de första 2 gångerna och kunde fortsätta, men det tar ju så lång tid för datorn att starta om, så jag var ju rädd att spelet inte skulle vara kvar när jag kom in igen.så när det inte gick tredje gången blev man ju lite snopen. Speciellt som jag ledde spelet med bara ett par drag kvar. Nu hade det tydligen avslutats och jag förlorade många poäng och sjönk ganska mycket i ranking. Inte för att det har så stor betydelse egentlligen, men förargligt är det.

katalias - Ej medlem längre2008-12-25 13:01
Antal inlägg: 2032

har datorn stängt av sig endast när du spelat betapet? eller har det hänt oavsett vad du gör? något tok är det ju, en dator ska inte bara stänga av sig så där.

eiros2008-12-25 20:40

Nej den har aldrig gjort så förut, varken när jag spelat betapet eller annars. Den startar om ibland när den uppdaterat sig men då varnar den innan och man kan välja "starta om senare", men det var inget sånt den här gången.

vindsus862008-12-25 20:48
Antal inlägg: 3785

det kanske är virus, eller så var den överhettad eller något. det var iaf förmodligen inte betapets fel.

eiros2008-12-26 08:22

Det jag undrar över är varför spelet var avslutat när jag kopplade upp sista gången. Finns det nån gräns för hur många gånger man kan bli nerkopplad innan spelet avslutas automatiskt? För det verkar inte som om matchen blev avbruten helller. Borde det inte stå i statistiken i så fall? där står det bara att jag förlorade. Men jag fick aldrig vara med när matchen avslutades.

kevin072008-12-26 09:26
Antal inlägg: 3

Vår dator stänger inte av sig men däremot slutar spelet svara 1-5 gånger per spel numera. Irriterande när man inte märker att man är nedkopplad och minuterna går. Brukar skicka meddelande via chat:en för att kolla uppkopplingen men ibland upplever motspelaren detta som stressande.....

Hoppas det är övergående problem, betapet funkade ju bra förut.

Berra_la2008-12-26 09:52
Antal inlägg: 21

Spontana omstarter har jag varit med om, men då endast när jag spelar mer grafiktunga spel (har ett gammalt och illa åtgånget grafikkort). Men Betaper är ju inte ens prosessorkrävande program.

Jag skulle gissa på att nått i din dator håller på att ge upp. Kanske nätaggregatet (strömomvandlaren).

kevin072008-12-26 10:09
Antal inlägg: 3

Ok, det är en gammal laptop, kan stämma.

EssQ - Ej medlem längre2008-12-26 10:22
Antal inlägg: 1433

Om spelet nästan va slut när datorn stängdes av så va nog spelet slut...därför kom du inte in på ditt pågående spel igen.. gissar ju jag då :)

katalias - Ej medlem längre2008-12-26 14:31

Jag tror nog att Eiros redan tänkt på om tiden var nära att ta slut eller om motspelaren kan ha fått ut sina resterande brickor/avbrutit. Spelet har alltså avslutats utan rimlig orsak, är det så Eiros?

Dorcas2008-12-26 14:35
Antal inlägg: 79

Spelet slutar svara för mig oxå lite då o då o ja lyckas aldrig koppla upp mig igen. Irriterand!

eiros2008-12-26 22:40

Ja, det stämmer katalias. Det jag möjligen kan tänka mig att jag gjorde fel var att när det kopplade upp sista gången, stängde jag ner spelrutan eftersom spelet tidigare ändå inte kommit upp i den utan jag fått gå in i spelrummet på nytt. När jag gjorde det kom det inte fram någon ruta om pågående spel och jag såg att min motspelare inte var i något spel heller. När jag då kollade min statistik stod det att jag förlorat men inte att spelet avbrutits.

eiros2008-12-26 22:46

Sorry, jag hade inte kollat tiden. Den var på -300, så den hade väl gått ut då. Fortsätter alltså klockan att ticka under tiden man är nerkopplad? Känns lite orättvist, tycker jag. Går det att ändra på det?

raz8172008-12-26 22:49
Antal inlägg: 8

har samma problem när jag spelar i puman

Sarsaparilla2008-12-26 23:07
Antal inlägg: 6

Min dator har också stängt av sig och startat om under betapetspel särskilt senaste tiden.

Vad beror det alltså på?

Är det nån hårdvara inne i datorn som håller på att paja eller är det fel (virus?) i operativsystemet?

Har flera antivirusprogram och de hittar inget.

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-12-26 23:20
Antal inlägg: 1161

Flera antivirusprogram installerade samtidigt i datorn är ingen bra lösning.
Det blir knappast bättre då flera program bråkar med varandra om samma uppgift.
Man bör ha en brandvägg installerad.
Säkerhetspaket med både antivirus och brandvägg är bra lösning.
Sen är det mycket viktigt att de hålls uppdaterade.
Öppna inga skumma filer som folk skickar från MSN. Risk att du får en otrevlig trojan som tar över din dator.
En del program kollar inte msn.
Ta för vana att låta antivirusprogrammet söka igenom hela datorn. Det tar tid men värt besväret.
Det finns bra rensaprogram som heter Spybot som tar bort spionprogram o annat otyg.

katalias - Ej medlem längre2008-12-26 23:49

eiros, det stämmer att tiden fortsätter att ticka om man råkar bli nedkopplad. Då är mysteriet löst, din tid löpte helt enkelt ut. När maxtiden uppnåtts avslutas spelet, det är därför det inte blev någon avbruten match i din statistik.

Sarsaparilla2008-12-26 23:58
Antal inlägg: 6

Vilket är bäst av t.ex. AVG och Avast - om någon vet?

(Det senare verkar mest effektivt - är igång hela tiden - det hittade faktiskt en fil förut - kanske en vecka sen - som jag hade glömt bort - som den misstänkte var en heuristisk...minns inte vad - i roten nånstans - men programmet rekommenderade att man skulle ignorera den - så vågade inte radera ifall allt skulle krascha - och sen dess så ignorerar den filen!)

Har brandvägg - men märker av intrång ibland, eller att något (inte jag!) har kopplat bort den. Kanske antivirus - medan det laddar ner nya uppdateringar? Eller??

Testade spybot - men det blev nåt mysko - så jag avinstallerade det. Adaware tog bort en del...

Funderar på att formattera om hårddisken i helgen för att vara på säkra sidan (har aldrig gjort det så det är lite läskigt - är det bara att låta Windows göra det av sig självt?).

Kruxet är också att jag inte har programmet till DVD-spelaren så den kanske inte kommer att funka sen.

Och säkert en massa annat också.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?