Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade56
Mobilspel
Pågående19 066

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jonisen2011-07-14 15:19
Antal inlägg: 1338

Trevligare nekameddelande
Jo senaste tiden har det varit diskussion om nekafunktionen hur trevlig/otrevlig man är när man nekar. Har dock en idé hur man kan neka med lite bättre samvete. Ni vet meddelandet som man får när man blir nekat lyder ungefär "Du har blivit nekad att delta i spelet". På norska sidan där jag också spelar lyder meddelandet istället nåt i stil med "Hyggligt att du ville spela men det passar inte nu"

Kunde inte detta varit ett trevligare meddelande att få i sin chatt?

Hampus_52011-07-14 15:27
Antal inlägg: 57

Sant :)

Miss-M2011-07-14 15:28
Antal inlägg: 14

Ja, det är trevligare. Har dock vant mig vid den råare varianten. Om det går att ändra till den norska varianten så är det också helt OK.

ANDERStG2011-07-16 21:56
Antal inlägg: 7560

"Jag har huvudvärk, inte ikväll"?

Quicka2011-07-16 22:06
Antal inlägg: 644

LOL ANDERStG

Läckeroll2011-07-21 19:32
Antal inlägg: 28

Om en spelare ansluter 20 gånger efter att man nekat dem vill jag inte att de ska få ett "Hyggligt att du ville spela men det passar inte nu" för då tror de väl ännu en gång att man vill om en sekund.

Jag vill ha "nivå 3"..."Dra åt helvete och anslut aldrig mer"

Svardfisk2011-07-21 19:50
Antal inlägg: 101

Fattar inte grejen. Vem bryr sig om vad det står? Blir man nekad så är det väl inte mer med det?

sisselej2011-07-22 07:06
Antal inlägg: 49

Men varför måste man vara så himla trevlig jämt? Varför måste alla besked lindas in så man knappt fattar vad det egentligen handlar om, är det något typiskt svenskt? Städerska kan man inte vara, hellre då hygientekniker. Varför så räddhågade och ängsliga? Om jag blir sparkad ur ett spel innebär det inget, det är ju inget personligt. Det är ju bara att gå vidare i livet.

ullis1164 - Ej medlem längre2011-07-22 07:16
Antal inlägg: 1019

Och när vi ändå är inne på ev ändringar, varför är det bara på vissa trådar man kan välja vilken sida man vill till! Jätteirriterande om man vill till sidan 12 av 25, man vet inte var man var! Nekameddelandet tycker jag att man vant sig vid för övrigt.

slånbär2011-07-22 08:58
Antal inlägg: 5539

ullis-förtydliga det där med att välja trådsida. Jag hänger inte riktigt med i hur du menar.Det är ju bara att trycka på nån av sidorna så kommer man ju dit, samma i alla trådar. Fast man får ju själv komma ihåg vilken sida i tråden man själv har skrivit på om det är det man vill kolla.

morihei_792011-07-22 09:00
Antal inlägg: 134

orkar bry sig.. om Du/Ni inte kan ta ett nekande så ska man väl istället se till sig själv och vilka känslor av osäkerhet det väcker och göra något åt det ... eller?

förslaget som sådant är väl bra... men den bakomliggande orsaken - att man känner sig lite "kränkt" att bli nekad, eller att de är drygt att neka någon är så fegsvenskt det blir!

Mindymoo2011-07-22 09:00
Antal inlägg: 1743

sisselej, jag brukar inte heller gråta om jag blir utsparkad - men gillar trevlighet i största allmänhet, det behöver inte tyda på ängslighet. Och inte sjutton är det typiskt svenskt heller. Fraser som "how do you do", "ça va bien?", "läget?" är socialt kitt helt enkelt.

Mixiplus2011-07-22 09:23
Antal inlägg: 267

SOCIALT KITT??!!!
Men vaddå, vi håller väl inte på med nåt SÄLLSKAPSSPEL heller???
Detta är blodigt allvar!!!

Eller så är jag milt ironisk... ;-)
Visst vore det bra med ett trevligare nekandemeddelande. Men visst får man också acceptera ett nej utan att himlen faller ner över ens huvud.

svanesång - Ej medlem längre2011-07-28 20:42
Antal inlägg: 4

Det går ju att skriva t.ex. Nej tack i chattrutan innan man trycker på neka-knappen om man vill vara lite extra trevlig någon gång ibland.

Ahnad - Ej medlem längre2011-07-28 20:57
Antal inlägg: 411

Nu förstod jag inte? "Du har blivit nekad att delta i spelet" uttrycker väl bara hur det är, ingen...oförskämdhet. Elller vad TS nu menar att det skulle indikera.

Att ha "Dra åt helvete och anslut aldrig mer" verkar ju däremot heller inte friskt.

Varför fundera på att du blir nekad, om du blir det? Personligen skulle jag inte fundera en sekund över saken. Det är väl bara att skapa egna spel.

Nej, jag tror att problemet uppstår därför att folk försöker få spela med de som har bättre rating. Därav det, som jag förstått det, myckna nekandet. Det är där felet ligger.

SiriusMusta - Ej medlem längre2011-07-28 20:59
Antal inlägg: 3325

Tycker inte det är otrevligt alls. Jag menar, vad det än står så är ju betydelsen densamma.

Uisge - Ej medlem längre2011-07-30 10:03
Antal inlägg: 572

Hehe... för ett par år sedan så kom det upp en liknande tråd, men då ville den trådskaparen att det dåvarande meddelandet "Du har blivit utsparkad från spelet" (eller liknande) att det skulle ändras till något mindre kraftfullt uttryck. Så blev det och nu vill man ändra igen.

Det kommer att sluta med: "Pretty please with sugar on top, kan du tänka dig att ansluta till ett annat spel? Jag menar inte att vara otrevlig eller så, men att du och jag möts i ett spel just nu, känns helt enkelt inte riktigt bra. Det är inte dig det är fel på. Det handlar helt och hållet om mig. Jag hoppas du inte blir ledsen eller tar det personligt, men just nu skulle jag vilja möta en annan motståndare. Du kommer nu att medelst silkesvantar få en liten vänskaplig puff ut ur just det här spelrummet, men det är inget som säger att vi inte kan mötas en annan dag."

Så nånting?

Spira - Ej medlem längre2011-07-30 10:11
Antal inlägg: 310

Hur meddelandet är spelar väl inte så stor roll tycker jag. Däremot är det ju otrevligt att det nekas så mycket. I början när man kommer hit känner man sig inte särskilt välkommen. Det verkar som om folk här bryr sig väldigt mycket om sin ranking, det verkar ju helt onödigt, man spelar väl för att det är ett trevligt tidsfördriv.

garder2011-07-30 10:16
Antal inlägg: 199

det händer rätt ofta att de som har låg ranking bara försvinner ur spelet efter ett tag. man kan se på deras info också att de har många "avbrutna" spel. detta kan vara irriterande eftersom man sitter o väntar.
jag brukar bara skriva in "nej tack" när någon jag inte vill spela mot kommer in
är det OK?

Bitte - Administratör2011-07-30 10:18
Antal inlägg: 24199

Jag både nekar andra och blir nekad och bryr mig inte om det eller vad meddelandet säger. för trots allt så väljer ju var och en vem man vill spela med

Bitte

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?