Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Hairmoni | 2011-11-30 23:07 | |
![]() | Barn som spelar här? Finns det barn som spelar? Ett eget rum för dem kanske vore en idé? Finns det redan och jag inte upptäckt det så led mig gärna dit, så jag kan visa mina. I början är det ju svårt att endast möta vuxet motstånd. Spela ordspel är ju jättebra för både rättstavning och matematik. | |
| Bitte - Administratör | 2011-11-30 23:08 | |
![]() | Tyvärr så finns det inget sådant rum Bitte | |
| Lill-IT | 2011-11-30 23:09 | |
![]() | Frågan har varit uppe förut. Men ett barnspelrum är ingen bra idé, kan locka till sig fel slags folk. Det bästa dina barn kan göra är att spela med sina kompisar.. eller sådana de känner. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-11-30 23:09 | |
![]() | Jag hoppas inte att det finns ett eget rum för barn eftersom det skulle attrahera PEDOFILER. | |
| Jonisen | 2011-12-01 20:30 | |
![]() | Tyvärr så hade det nog issbrukats ja. Tråkigt att man ska behöva skrota idén bara för att vissa missköter sig så totalt. Tills vidare får de kanske spela mot de ed låg rating eller hitta andra barn som spelar här. | |
| Perra92 | 2011-12-01 20:34 | |
![]() | Hm, man behöver väl inte svara på alla "konstiga" frågor som ställs i spelchatten. Så nog går det att skapa ett rum, men tror inte efterfrågan är så stor. Problemet som SP yppar finns nog överallt på nätet så det gäller att uppfostra barnen om den s.k risken. | |
| anderberg8 | 2011-12-01 20:37 | |
![]() | Ja, barnen borde öka massvis i rating eftersom alla miljontals pedofiler kommer förmodligen att ge upp spelet när de märker att barnen ignorerar dem i chatten. | |
| _uranus_ | 2011-12-01 20:39 | |
![]() | ...eller så bara stänger man av chatfunktionen? | |
| Bitte - Administratör | 2011-12-01 20:41 | |
![]() | Problemet är väl att ingen kan kolla åldern på de som spelar där , det kan ju vara Kalle 52 som inser att det går att höja sin raiting enkelt Bitte | |
| anderberg8 | 2011-12-01 20:42 | |
![]() | Utan chat!? Men hur ska man då kunna säga "hh" och "tfgm"? | |
| Perra92 | 2011-12-01 21:31 | |
![]() | hehe den var bra anderberg8 :) | |
| Partyhatt | 2011-12-01 22:40 | |
![]() | Det finns väl redan spelsidor för barn som innehåller ordspel osv? Tror inte det är så kul för barn att spela här, är väl roligare med communities utan vuxna/där deras kompisar hänger. | |
| Perra92 | 2011-12-01 23:50 | |
![]() | Hm, Partyhatt var finns dessa med säkerhet? Det här är en utmärkt sajt för barn som är från 10 år och äldre. | |
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2011-12-02 00:00 | |
![]() | Jag tror att det är ganska många barn som spelar här faktiskt. Eftersom jag är en Dumblondin tog det mig ett tag att greppa det. Men till slut insåg jag att många av de här som kan ansluta med en jäkligt låg rating och så kommer det bara ett urcharmigt "Hej!" eller "Spela!" eller så där - det är inte galna vuxna utan just barn. Det brukar stämma med tiden på dygnet också. Tror också att det vore kanon med ett speciellt barnrum, typ bollhavet på Ikea. Och precis som i bollhavet på Ikea kunde man väl ha rummet öppet bara vissa tider och kanske ta bort chatfunktionen i det. Det får väl vara en väldigt påhittig pedofil som lyckas skriva något då.....förstås det finns ju mess men är den risken realistisk ens? Betapet är väl en jättebra intellektuell träning för barn! Tycker att man borde försöka hjälpa till här. | |
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2011-12-02 00:04 | |
![]() | Tillägg innan lillan lägger huvudet på kudden: Såg nu att Bitte skrivit att äldre skulle kunna ansluta till ett barnrum för att snabbt höja sin rating. Klart det finns patetiska typer på Betapet, de finns ju överallt. Men jag tror knappast att de är särskilt många. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2011-12-02 10:44 | |
![]() | Må så vara att det är svårt att möta vuxet motstånd i början, men när barnen hittat sin rating, så räcker väl det? | |
| gnill | 2011-12-02 10:51 | |
![]() | Det finns barn som kan klå vuxna så det ryker också... www.vk.se/Article.js...cl e=392587 | |
| AMF | 2011-12-02 11:07 | |
![]() | Jag brukar spela med en 11-åring. Spelar alltid orankat med honom. Vi är inte så poängfixerade så vi är nöjda. | |
| AMF | 2011-12-02 11:09 | |
![]() | Tilläggas kan att vi spelar obegränsat för vi har också mycket att prata om. | |
| susila | 2011-12-02 11:19 | |
![]() | Man kunde ha ett barnrum utan chattfunktion och där man har en separat rating som bara gäller i barnrummet. När ungarna fått kläm på spelet kan de kasta sig ut i vuxenrummen och bygga upp en rating där, precis som alla andra. Om detta skulle missbrukas av vuxna som vill öva först så gör det kanske inte så mycket? | |