Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 84 |
Mobilspel
| Pågående | 19 445 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pewa | 2012-05-06 01:20 | |
![]() | App. Förslag På iPhone kan var starta spel automatisk med slumpade person. Efter att ha spelar med några som enligt mig får spelet att bli tråkigt önskar jag ha en "icke" lista över spelare man gärna inte spelar mot igen... Antar att det finns det som tycker samma om mig :) | |
| odin - Administratör | 2012-05-06 12:16 | |
![]() | Låter som en bra idé. Vi kollar på den. | |
| schmuppisch | 2012-05-14 16:41 | |
![]() | Vill också slänga in ett förslag till appen. Skulle gärna vilja kunna se hur många bokstäver min motståndare har kvar under spelets gång. Är klurigt i varje spels slutskede när jag inte vet riktigt vad jag "har att göra med". Tacksam för eventuell hjälp :) (Har android) | |
| try me - Ej medlem längre | 2012-06-04 16:21 | |
![]() | Håller med schmuppisch, jag vill också veta hur många bokstäver motståndaren har kvar. Sen tycker jag spelen som spelas på mobilen borde ingå i den vanliga statistiken. | |
| med | 2012-06-04 16:29 | |
![]() | Går det inte att tidsbegränsa ett spel på något sätt tex ett dygn. Som det är nu, kan man ju få vänta i evigheter på att ett spel ska ta slut. | |
| try me - Ej medlem längre | 2012-06-04 16:42 | |
![]() | Det är ju tidsbegränsat nu, till 72h. Du får helt enkelt starta flera spel så kommer du inte behöva bry dig så mycket om att du får vänta på en spelare. | |
| med | 2012-06-04 18:19 | |
![]() | Jag tycker att 72 timmar är alldeles för lång tid | |
| Sakyamuni | 2012-06-04 22:20 | |
![]() | Hej hej, nu kanske det här redan har nämnts, men det vore fint om man kunde välja motståndare inom ett visst ratingintervall. Om man kommer upp en liten bit över 2000 i mobilen (och inte vill spela med tex böjningar) är det väldigt svårt att överhuvudtaget få motståndare. Urvalet begränsar sig till kanske fem spelare om man dessutom vill undvika slumpad plan när man väljer alternativet "matcha min rating". Jag har inga problem att spela med folk från kanske 1500 och uppåt, men det är inte särskilt kul när det ploppar upp spelare som har 149 när man väljer alternativet spelar ingen roll. | |
| monk - Administratör | 2012-06-04 22:41 | |
![]() | saky: i den första appen kunde man välja motstånd efter intervall. Det visade sig dock att väldigt många ville spela mot högrankade vilket gjorde att det blev svårt att få motståndare... Därför ändrade vi det till "matcha min rating". Problemet med att det finns få högrankade löser sig förhoppningvis med tiden, när folk hunnit jobba upp sin rating.. :) | |
| try me - Ej medlem längre | 2012-06-05 07:06 | |
![]() | Vet inte om denna fråga är app.relaterad. Men varför kan man inte se utökad statistik på "Betapet i mobilen" ? | |
| monk - Administratör | 2012-06-07 19:31 | |
![]() | try me: av prestandaskäl lagras mobil-matcherna i en annan databas än för spel på websiten. Det är möjligt att mer statistik från mobil-matcher tillgängliggörs på webben i framtiden.. | |
| gullviva1980 | 2012-06-16 16:38 | |
![]() | Har just skaffat en android, såklart även beta-app! Och å vad roligt det är! Superbra för det mesta men har börjat reta mig lite på en sak jag aldrig tänkt på på webbsidan, eftersom på webbsidan spelar man sin match på en gång, men i appen så hoppar man ju in och ut i matcherna. Jag gillar att leka med bokstäverna och provlägga medan motståndaren tänker. I och med att man i appen hoppar in och ut ur spelet (och mellan flera matcher) kommer jag inte ihåg var jag lade dem, de har samma färg som utlagda brickor. Senast officiellt lagda brickor har ju annan nyans. Skulle gilla att brickor man lägger ut men inte "lagt" ännu hade en annan nyans så jag hittar min bokstäver lätt utan att behöva trycka på rensa varje gång.. Då kunde man enkelt se om det man tyckte var bra sist man var inne fortfarande är bra och bara kunna trycka på lägg, istället för att först rensa (för att hitta brickorna) och sen lägga ut dem igen.... | |
| Phynx | 2012-06-17 01:00 | |
![]() | Gäller iofs både appen och ordinarie forum men det blir särskilt påtagligt i appen: Det vore väldigt bra om man kunde komma till sista sidan i forumtråden när man går in på den. Det blir ofta många extra klick enbart på grund av detta. De flesta skriver frekvent i trådarna och är föga intresserade att alltid komma till förstasidan av tråden och vill man se den kan man alltid klicka sig dit istället. Jag vet att det nämnts tidigare och att det helt säkert borde finnas intresse av att göra det hela mycket smidigare. (?) | |
| Mindfire | 2012-07-23 06:33 | |
![]() | Förslag: Behåll de 72 timmarna för ett drag, men låt spelstartaren välja om det också ska finnas en total maxtid per spelare gällande betänketid. Typ 10 dagar. Lite som i schack alltså. Visst kan man starta en massa spel för att på så vis känna att man inte väntar så länge på vissa, men då riskerar man ju själv att bli en sådan när man sedan måste hålla alla dessa matcher i liv. :-D | |
| Hallonkungen | 2012-07-23 09:37 | |
![]() | Håller med pewa som startade tråden. Man borde kunna spärra vissa spelare som på ett eller annat sätt förstör glädjen i spelet. Håller just nu på med ett spel som startade för 10 dagar sen. Kul jättekul. | |
| kajix | 2012-07-23 21:33 | |
![]() | på ordinarie forum kommer man till sista inlägget genom att klicka på länken som finns längst till höger. hur det ligger till i mobilappen vet jag ej. | |
| kajix | 2012-07-23 21:40 | |
![]() | istället för att kunna välja slumpad motståndare utifrån rating skulle man kunna välja utifrån spelares dragfrekvens. om det är något som lagras. | |
| lurmopp | 2012-08-01 13:45 | |
![]() | Jag tycker att det är synd att man får en ny rating på appen. Jag skulle hellre spela med samma raring som jag har på Betapet.se speciellt eftersom man loggar in med samma användarnamn och lösenord på appen som på betapet.se men detta går kanske inte att ändra på men jag vet om andra betapetare som tycker likadant. Jag vet att jag kan spela på datorn om kan vill ha min vanliga rating men det vore fantastiskt om man även kunde ha den på appen. | |
| lurmopp | 2012-08-01 13:54 | |
![]() | Ps jag spelar på iPad när det gäller appen, vet inte om det är något speciellt med den jämfört med de andra | |
| Mindymoo | 2012-08-08 14:02 | |
![]() | Jag är helförtjust i androidappen, och det känns som att jag gnäller - men jag vill kunna gå in i ett spel och välja parametern böjningar eller grundform. Jag bryr mig inte om var folk bor eller vilket kön de har... Har frågan fått svar i annan tråd ber jag om ursäkt, jag har iaf inte hittat det. | |