Spelrum
Giraffen44
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade76
Mobilspel
Pågående19 866

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ryssbrud - Ej medlem längre2008-09-05 12:50
Antal inlägg: 1972

haha läste: "Dålig förlorare....ibland!! När man bara får skitbrickor i slutet av spelet och ingen vodka!"

LOOOL

ElectricEye - Ej medlem längre2008-09-05 13:07
Antal inlägg: 3604

Det vore kul om sajten kunde hålla reda på om man började i sin senaste match eller inte. På så sätt skulle mjukvaran bara behöva lotta om färgen när båda spelarna antingen har börjat eller inte börjat i matchen innan. Det ger betydligt mindre svingar i färgfördelningen och vore trevligt speciellt när man spelar mot samma spelare flera gånger. Så särskilt svårt att implementera kan det ju inte vara heller.

Annars är det ju bara att scrabble precis som andra skicklighetsspel med ett visst mått av tur (poker, backgammon) kan vara frustrerande ibland. Gillar du inte läget får du väl börja med schack.

DennisPlz2008-09-05 13:33
Antal inlägg: 4031

Måns_E: eftersom pseudoslumptal används, så är det inte "100% slump".

Jag har föreslagit det förr och gör det nu igen: starta insamling till en riktig slumpgenerator åt Betapet. Det finns några att välja bland, t ex www.protego.se/sg100_en.h tm eller www.protego.se/sg200_d.ht m

Eftersom ingen någonsin kommer märka nån skillnad, så är dock nyttan aningen tveksam.

illiterate - Ej medlem längre2008-09-05 17:50
Antal inlägg: 6521

Det läste jag också ryssbrud, hehe :)

Lillsvinet2008-09-06 09:07
Antal inlägg: 5

Att alltid få Z i slutet av spelet behöver inte bara vara slump. Det kan ju vara så att motspelaren sitter på z ett tag och byter bort den när brickorna börjar ta slut. Om det är bra taktik vet jag inte men fullt tänkbart i vart fall.

Palini2008-09-06 09:57
Antal inlägg: 1381

Lite konstigt är det om alla motståndare anammar den taktiken. Då är det nog troligare att man själv alltid byter bort Z.

Min förklaring är att man oftast lägger det på minnet och irriterar sig på, de gånger när man får Z precis i slutet, medan man inte ens reflekterar över det, alla de andra gångerna man får Z precis i början av spelet tillsammans med brickorna GRÅONO eller nåt liknande.

Birgerkung - Spelvärd2008-09-06 11:43
Antal inlägg: 2392

Det är ganska ofta som jag sitter med Z på stället ett bra tag, för att sedan byta bort det i sista stund, när det är sådär 8-10 brickor kvar i påsen. Sen fegspelar jag genom att bara lägga ut en bricka i taget i slutspelet, så att min motståndare med stor sannolihet får upp det.

Om motståndaren inte genomskådar den taktiken kan han många gånger bli sittande kvar med Z och förlora matchen på det. Men då vill faktiskt jag ha äran för att ha förstört hans dag, skyll inte på slumpgeneratorn.

Men det var en intressant tanke att någon skulle ha suttit och programmerat slumpgeneratorn till att i perioder ge vissa spelare sämre brickor, eller många brickor av samma sort. En sjuk men intressant tanke.

lejonmix - Ej medlem längre2008-09-06 12:46
Antal inlägg: 2692

Är TS Polis? Med tanke på de känslor han klarar av att ha, men ändå sköta sitt jobb galant.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?