Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 557

Forumkategorier

Användare Inlägg  
y not2008-09-12 22:48
Antal inlägg: 9014

jag tycker man borde köns och ålderskvotera spelrummen

Vikage2008-09-12 22:50
Antal inlägg: 579

Det hade som Van Kantig påpekar varit kul med en simulering av IRL där man kan få spela upp och ner. Det spelrummet borde även ha utmaningsfunktion istället för 3 försök

-Lala-la2008-09-12 22:52
Antal inlägg: 1825

jag tycker vi ska ha olika rasrum.

bara giraffer får spela i giraffrummet!

jag får spela i vit-rummet.

Birgerkung - Spelvärd2008-09-12 22:56
Antal inlägg: 2392

Om man testar att vända en skärmdump från betapet uppochner märker man att denna bild inte alls påminner om hur det ser ut när man spelar IRL med felvänt bräde. Jag vet inte varför, men det har väl med betraktningsvinkeln att göra kanske. Det skulle nog krävas en 3D-rendering av brädet för att få det att se ut som IRL.

Men ett standard-rum tycker jag låter som en trevlig idé.

-bara Ann - Ej medlem längre2008-09-12 22:57
Antal inlägg: 1029

har du provat att rendera den uppochnervända skärmdumpen?

Nemi2008-09-12 23:01
Antal inlägg: 5952

Jag brukar spela mina standard-spel i krokodilen och det kan ju även fler välja att göra :) Skulle ju kunna bli ett inofficiellt "tillhåll" för standardianer.

PreQ2008-09-12 23:12
Antal inlägg: 13

Ok, det är bestämt (inofficielt)

Snurt2008-09-13 01:52
Antal inlägg: 1304

Flyttat till support är det ingen som tänkt på?
=)
_________________________ _____________________
Jag vill ha streamade utlägg så att jag inte får musarm. Skrev om detta i förändringsförslag IV.. Upprepar...

Klickar och drar i första rutan- bokstäverna flyter ut så långt som jag drar. och om jag drar nedåt eller i sidled spelar ingen roll, hakar man i båda ändar kan man dra över befintliga bokstäver.

Trycker man på rensa läggs bokstäverna tillbaka i samma ordning.
Tackar

Van Kantig2008-09-13 09:15
Antal inlägg: 190

Utmaningsfunktion, den vore ockås kalasbra! Bra förslag Vikage tycker jag.
Nemi: tidigare ialla fall, kanske nu oxå, var det lättast att hitta standardspelare att spela mot i Girafffen, inte Krokodilen. Det har kankse ändrats i och med ditt inlägg. Det väsentliga är att det måste framgå någonstans vilket standardrummet är, utöver i denna tråd alltså.
PreQ: det låter som en enkel ändring, ditt förslag att bara ändra namn på spelrum så det framgår att det framförallt standardister som spelar, MEN inte ens det har intresserat Odin .... vi är för få etc. Det borde som sagt inte vara sååå svårt att ordna, med tanke på att det finns redan för Grisen och Musen.

Jag förstår att de som tävlar IRL är en liten skara och de kan inte få bestämma, men våra förslag berör ju inte de andra så mycket, de får ju ha kvar allt som tidigare, utom att ha kvar alla sina kompisar samlade i ett och samma spelrum möjligen. Men de skulle fortfarande kunna komma in i ett standradrum får att få prata med sina kompisar, som Bitte talar om, precis närhelst de vill.

Så vad är problemet med att ändra ett spelrums namn till STANDARSPEL eller vad nu blir?

Tycker som Snurt, att bokstäverna ska tillbaka i samma läge på brickstället när man tryckt "rensa" är önskvärt oxå! Som en finjusteringsdetalj.

Håller med Krikelina, oberoende av spelbräde och rum vore det nice (!) med inställning av upp- och nerspel. Men om det nu inte går som Birgerkung uppger, ja då får det väl vara. Fast Bara Ann kanske kom ett tips där...?

Y not och _Lalala roligt att ni finner ironi allt.

Franförallt dock ett spelrum för standardspelare, så man slipper sitta och vänta på en motspelare i evigheter för att få spela.

Mouche - Administratör2008-09-13 09:26
Antal inlägg: 24193

Jag flyttade denna till Support.

Mouche

Marie082008-09-13 09:42
Antal inlägg: 292

---> TS

Varför?

Van Kantig2008-09-14 07:53

Blir det spelrum för standrardister tror ni?
Som det är nu håller de flesta som svarat i dennatråd med trådskaparen, men det kommer inte riktigt farm varför det vore bra. Inte trådskaparen haeller har motiverat sin önskan.
Jag skulle gärna se att de som önskar ett standardrum även motiverar varför, kanske det går då...?

Softarman2008-09-14 09:04
Antal inlägg: 122

Tycker det som saknas mest är turneringsfunktion. Därefter förklaringar till ord.

Van Kantig2008-09-14 10:35

Ni som spelar i turneringar förstår jag är beroende av en turneringsfunktion. Om det nu är svårt att ordan är det dock inte första prioritet som jag ser det, möjligen andra eller tredje :).

Vad gäller ordförklaring så finns ju utmärkta andra hemsidor (gratis), CD (inte gratis) att använda. För att inte tala om vanliga ordböcker. Ordförklaringar kan jag förstå om det inte kommer till stånd på den här sajten, sett till arbete och nedlagd tid. Andra prioriteringar går före den tycker jag.

y not2008-09-14 11:20

Den största nackdelen som jag ser det med standardrum eller specifika rum är att man fråntas valfriheten just i stunden. Jag spelar helst standard/normal tex, men så öppnar någon jag gärna spelart mot en annan spelstil, då finns inte längre den möjligheten att möta denna person i det rummet. (det var alltså vad jag ville säga med min tidigare ironi över önskan att dela upp)
Nemi däremot uttrycker det jag också tidigare frågat efter, nämligen att man söker sig till vissa rum där den typen av människor man helst möter normalt finns. Alltså en kutym som kan förändras över tid snarare än fastlåsta regler.

(sen Van Kantig, när du påstår att jag alltid finner ironi, bör du nog läsa samtliga mina inlägg för att kunna verifiera att ett sådant påstående är sant. Nu är det det inte ens om du hade garderat dig med oftast, däremot om du nöjt dig med ofta)

Van Kantig2008-09-14 11:32

Blev hjärteligen trött på onödiga ironiska kommentarer, Y not. Vare sig de förekommer alltid eller bara här i tråden en gång.

vintage2008-09-14 11:42
Antal inlägg: 120

jag måste bara fråga: varför vill ni ha separata rankingsystem?

i så fall finns säkert önskningar om separat ranking för specialbrädet och de olika speltidsvalen.. hm.. bara en fråga och lite funderingar...

skrabban2008-09-14 11:48
Antal inlägg: 1031

Det är bra med de rum som redan finns. Vi har ett spelrum, grisen för ojgl-ordlistan och vi har ett för data ord, musen och de andra för saol.

Angående statusen eller ratingen så kan man se hur mycket poäng man har tjänat på musen, grisen och saol. Man går in på min sida så kan du kolla detta.

y not2008-09-14 12:30

Van Kantig, jag anser inte min kommentar för mer onödig än din. Jag tycker diskussionen om ett rum för normal/standrad, en annan gång för rejtingnivåer, en tredje för åldersindelning är diskussioner som har besvarats ganska tydligt från adminsitrationen i ett flertasl trådar och att även flertalet av spelarna är av samma åsikt, att det bara blir ett meningslöst uppdelande utan slut och som försämrar möjligheterna att finna en partner att spela med snarare än tvärtom.
Sen kan man argumentera för eller emot det på olika sätt, men att dissa någons argumentationsteknik såsom onödig och dessutom med ett lögnaktigt påstående tycker jag att jag med rätta kan protestera emot. Sen om den protesten faller dig på läppen eller ej må vara osagt och i så fall kanske vi bör fortsätta vår metadiskussion i en annan tråd eller privat. Det valet låter jag falla på dig.

Men argumentera hellre emot alla de argument jag kommit med i stället för att angripa hur jag argumenterar.

Nemi2008-09-14 13:01
Antal inlägg: 5952

Van Kantig:
Tja, jag har inte alltid haft det lät att hitta standardspelare i krokodilen men jag ville bara föreslå att man inofficiellt kan tipsa varandra om att gå dit för att spela standardspel :) I giraffen är det alltid fullt och olika sorters spel och jag tänkte då att man kan försöka "paxa" ett spelrum och se om det går att göra en samlingsplats för oss standardianer där.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?