Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 720 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bodhiswatwa - Ej medlem längre | 2008-09-17 19:44 | |
![]() | Bra initiativ. Men självklart måste det också bli en ratingförlust annars tror jag inte att man kommer åt problemet. | |
| odin - Administratör | 2008-09-17 19:57 | |
![]() | Läs ovan, vi börjar utan extra ratingförlust utöver den man ev. får när man ger upp. | |
| bodhiswatwa - Ej medlem längre | 2008-09-17 20:56 | |
![]() | Isåfall; lysande! | |
| noRnoS | 2008-09-17 22:39 | |
![]() | Du borde börja på noll i så fall bodhiswatwa. | |
| bodhiswatwa - Ej medlem längre | 2008-09-17 22:47 | |
![]() | LOL vilket skitsnack. Jag har aldrig avbrutit för att min motspelare fått en bra början. | |
| noRnoS | 2008-09-17 22:53 | |
![]() | Du verkar ha några tomtar på loftet. | |
| Softarman | 2008-09-17 23:04 | |
![]() | ärligt talat bodhiswatwa, du är min idol! :) Kung av hetsslump. Tyvärr är jag för seg för hets än så länge men om några 1000 matcher till så.. :) | |
| Sourcream | 2008-09-18 11:51 | |
![]() | Det behövs verkligen att det blir något straff för den som bara drar. Exempel från alldeles nyligen. Person A bokar hets slumpad. Jag går in. Jag får börja. Tredje brickan från start är en röd...Annars ingen färgad på långt håll. Jag har AZER och det tar mig SJU sekunder att lägga det. Då har motståndaren redan dragit. Jag går ur spelet och redan då har personen åter bokat ett spel... Jag ifrågasätter det hela och personen säger att han inte spelar matcher som kan avgöras i första draget. Lustigt nog så rullar han i första draget i den match han då bokat och får således en massa poäng. Han är uppenbarligen, vilket han också säger, en av dem som utnyttjar möjligheten att avbryta matcher innan ord lagts om spelplanen inte gynnar honom. Sådana spelar tycker i alla fall jag borde åka på straff i ratingen också. | |
| le-lou | 2008-09-18 11:57 | |
![]() | yes - spelar man slump så borde det innebära att man faktiskt tar en risk, både att vinna stort från drag ett och att förlora stort på drag ett. Speciellt i Slumpad = borde ge minuspoäng att dra så fort spelbrädet syns. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-09-18 13:37 | |
![]() | Jag anser nog utan tvekan att man kan motivera ett minus vid avbruten match. -20 i "avbrottsstraff". Dvs ett spel där inga brickor lagts så får "smitaren" -20. Däremot ett spel där brickor redan hunnit läggas anser jag isf skulle kunna vara utan straff, ofta så är det problem med uppkopplingen som gör att vissa ofrivilligt "avbryter". Och i de fallen blir ju ratingförlusten ofta "straff" nog ändå. | |
| Suds McDuff | 2008-09-18 14:03 | |
![]() | Jag tycker faktiskt att den bästa idén är att fixa till spelet så att det inte går att få såna där monsterlägen på första draget. Bara kanske att det kan finnas 1 röd inom räckhåll eller nåt. | |
| run-marie | 2008-09-18 14:08 | |
![]() | Håller helt med Grönöga både i det med minus och att uppkopplingen ibland är orsak till att man inte kan fortsätta. | |
| panikångest - Ej medlem längre | 2008-09-18 14:15 | |
![]() | Larvigt förslag. Öppna ett nytt spel bara om motst sticker. Jag tycker att man ska få minus 20 i rating om man inte säger hej eller tackar för matchen. | |
| Wide Meadow | 2008-09-18 15:06 | |
![]() | Om ingen lagt någon bricka och man avbryter ska väl inte det rendera minus i rating. Öppnar någon med ett maffigt ord är det väl bara att köra ändå. Det är ju ändå en lek, eller? | |
| Softarman | 2008-09-18 16:23 | |
![]() | tja även om det är en lek så är det väl bra med regler som inte kan utnyttjas av personer som inte vill leka på lika villkor. | |
| MetallIQa | 2008-09-20 14:45 | |
![]() | Jag fick minus poäng idag då jag gick ur innan ord lagts pga av att jag gått in på fel speltyp standard ist slumpad. | |
| serendipity6 - Ej medlem längre | 2008-09-20 14:54 | |
![]() | Förslaget är gott. Det finns ett gäng omoraliska ratingfanatiker som bara börjar spel när de har bra läge. Gör man det beteendet ens litet olönsamt tar det genast slut. | |
| Kirkelina | 2008-09-20 15:09 | |
![]() | Nu är ju plötsligt slumpat förvalt och naturligtvis upptäckte jag inte det utan råkade skapa ett slumpat spel av misstag. Gick ur innan första ordet lagts och trodde att allt då var gott och väl, men fick 12 minuspoäng. | |
| ANDERStG | 2008-09-20 15:19 | |
![]() | Är det skillnad på slumpat och standard (sätt tillbaks standard som första val) i det här hänseendet? Någon skapade en standardmatch, blev sur när det inte var slumpad plan och gick ur. Han fick maximal ratingförlust. | |
| Kirkelina | 2008-09-20 15:24 | |
![]() | Nej, jag skapade ju ett slumpat av misstag och fick ratingförlust och en avbruten match i statistiken trots att inget ord var lagt. | |