Spelrum
Giraffen38
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade74
Mobilspel
Pågående19 842

Forumkategorier

Användare Inlägg  
trashone - Ej medlem längre2008-09-18 19:59
Antal inlägg: 18678

:D

TazzRat2008-09-18 21:10
Antal inlägg: 268

Tant Tiger; Men det gör det hela ännu mer oförståeligt. Om fler personer trakasserar dig så undrar jag ännu mer VARFÖR? Vad är det ni har kommit ihop er om så innerligt att de stalkar dig?

Tant Tiger - Ej medlem längre2008-09-18 21:28
Antal inlägg: 8

TazzRat , Ja du kan fortsätta och undra varför . För du kommer inte att få det svaret.

uffe6y2008-09-18 21:35
Antal inlägg: 267

It takes two to tango

Marie082008-09-18 21:42
Antal inlägg: 292

Nog är det ett ganska tydligt fenomen här att det häcklas?

Som ny är det tydligt iaf....en väl etablerad grupp som vänder diskussionen till ngt mer personligt där det blir tillåtet att häckla kring ngns nick personlighet, skrivsätt, ev. yrke eller vad som helst.
Och vad personen än skriver så går det inte att få dessa personer till att sakligt argumentera.

Kanske t.o.m. att nytt inlägg startas om nicket/personen ifråga...allt för att roa sig på ngn annans bekostnad.

Detta om debattsättet här...om privata pm eller mejl...är det ju bara att skicka till sidans ansvariga!

Med hopp om att de väljer att stå utanför dylikt häcklande;)

Nykoket2008-09-18 21:53
Antal inlägg: 9

Tazzrat !!!!

Din argumentation är helt osaklig och lägger skulden på offret - vilket är samma metod som används genomgående i samhället rörande våldtäkt.

Det är aldrig person A:s fel att person B agerar på ett visst sätt. Person B har alltid, alltid, alltid, ansvar för sina handlingar. Förutom i två fall : omyndig samt psykiskt störd.

Slutsatsen man måste dra är alltså given.

Nykoket2008-09-18 21:53
Antal inlägg: 9

Stalkers har inte "kommit ihop det",
stalkers lider av psykiska problem.

Porslin - Ej medlem längre2008-09-18 21:56
Antal inlägg: 108

Jag har haft flera konto här och hängt en del i forumet och i main men aldrig haft den typen av problem som Tant Tiger pratar om. Så kanske man själv har en viss del i att man blir utsatt för påhopp? Vill man inte ha det ska man kanske inte sticka ut hakan i tid och otid utan isåfall ägna sig mer åt spel. Man har ju sina aningar om vem som döljer sig bakom Tiger-nicket :)

lejonmix - Ej medlem längre2008-09-18 21:58
Antal inlägg: 2692

shit, ding ding

trashone - Ej medlem längre2008-09-18 21:59
Antal inlägg: 18678

Ja våldtäkt är samma sak :P

Ingen är oskyldig på ett forum

stefanf2008-09-18 22:11
Antal inlägg: 1744

Det här forumet kommer aldrig kunna användas för att påverka/förändra användarnas sätt att skriva eller argumentera.

Med all respekt för upplevelserna och problemet så är det ändå totalt fruktlöst att starta en sån här tråd om ett vagt beskrivet problem som ska få... vem? att (sluta) göra... vad?

Det enda rimliga är givetvis att använda de kanaler som finns att protstera och anmäla oacceptabla påhopp och beteenden - dvs. direkt till de ansvariga på sajten.

Visserligen är det en form av rättighet att starta vilka trådar som helst, och det finns givetvis ingen anledning till censur, MEN jag har hittills inte läst någon enda tråd med den här inriktningen som lett till en positiv och konstruktiv diskussion.

Marie082008-09-18 22:13

Oupps....härlig inställning många har här när det kommer ngn som berättar att h*n känner sig utsatt på olika sätt.

Sen undrar man varför mobbing existerar...

Det ÄR svårt att lära barn ngt teoretisk som att det är fult att mobbas, den mobbades känslor är de som gäller mm...
Det barn tar efter är vad de ser och hör....och hur det funkar i praktiken är det här inlägget ett bra exempel på.

Den 'mobbade' ifrågasätts, tas inte på allvar, får höra att h*n är lika skyldig(hur vet ni det?).

Tjohej:)

Precis så Nykoket!

illiterate - Ej medlem längre2008-09-18 22:22
Antal inlägg: 6521

Det är väl ingen som undrar varför mobbning eller andra pöbelaktiviteter existerar? De är ju typiska flockbeteenden, och människan är ett flockdjur som försöker passa in i flocken. Den som avviker från flocken blir oftast ivägjagad.

Skuleboda2008-09-18 22:25
Antal inlägg: 11

Håller med stefanf..Det måste ju vara bättre ifall personen, i det här fallet Tant Tiger, vänder sig med konkreta bevis till spelvärdarna och får dessa personer avstängda och inte startar en tråd med inga bevis elr ens vad det handlar om konkret. Om man inte vill få meddelande så måste man väl inte skriva in sin mail..men under matcherna kan man ju visserligen chatta men att man i flertal fall möter "nåt dumhuvud" känns väldigt avlägset då jag aldrig har mött nån under min tid på Betapet..men som nån sa..spela bara och ge dig inte in nån hetsig diskussion på forumet..där kan säkert känslorna svalla för vissa, kanska oss alla ibland, men man får både ta och ge där..har hon bevis för dessa otrevligheter så skicka detta till en spelvärd så ska nog problemet lösa sig..det bästa med internet och forum/mail/pm är att man enkelt kan spara en kopia på det och ha ett "bevis"

//Micke

mommesfrites - Ej medlem längre2008-09-18 22:26
Antal inlägg: 7605

Hoppas ingen tror att det är jag som är tant tiger. Så paranoid är jag inte, att jag skulle starta en tråd och anklaga div medlemmar och admins för diffusa nesligheter.
Råder ts att skriva meddelande till någon värd som ofta är inne, be om svar och anmäla ev otrevligheter.
Otrevligt att tassa maskerad i korridoren och klaga över saker, utan att ens klargöra vad det handlar om, tycker jag.

bobo flux2008-09-18 22:29
Antal inlägg: 11371

Nu ska jag ägna mig åt vild spekulation.

Om man utgår ifrån att TS hela tiden har varit anonym, och inte känner sina plågoandar i verkliga livet så inbillar jag mig att den sortens förföljelse hon beskriver har sin grund i frågor av etisk och moralisk karaktär, t ex abortfrågan. Inte sällan finns det människor som brinner så extremt för vissa livsavgörande frågor (och även andra frågor) att de ser inte sina meningsmotståndare som människor med en avvikande åsikt, utan mer som företrädare av den yttersta ondskan som måste förföljas och förintas för att med alla till buds stående medel komma till insikt med vilka vidriga människor de är.

Marie082008-09-18 22:52

Skuleboda
Ngn bevisning krävs faktiskt inte...den mobbades känslor räcker. Iaf utefter hur skolor och dagis borde arbeta.

Illiterate...min var en allmän undran eftersom mobbing är ett fenomen som motarbetas.

Mouche..."2) Värdar är alla olika personligheter och agerar också olika.
Jag tror dock inte att någon värd med vett och vilja loggat ut pga att någon bett om hjälp."
Svarar du för alla värdar eller garanterar du för alla.....som om ni vore en och samma person ändå?

(O.o)

bobo flux2008-09-18 23:03
Antal inlägg: 11371

"Ngn bevisning krävs faktiskt inte...den mobbades känslor räcker. Iaf utefter hur skolor och dagis borde arbeta."

Marie08, utan att förringa den fruktansvärda företeelse som mobbing faktiskt är så håller jag inte med dig. Givetvis ska man ta den som anser sig vara mobbad på fullaste allvar, men man är samtidigt enligt min mening faktiskt oskyldig till motsatsen bevisas. Med ditt resonemang skulle det vara väldigt lätt för folk som t ex känner sig underlägsna i en saklig argumentation att peka ut mobbare till höger och vänster bland de som står för den motsatta åsikten, och sedan enbart referera till sina egna känslor som bevis. Det finns jättemånga människor som utsätts för den allra vidrigaste mobbing, men det finns faktiskt också människor som ser sig som offer i varenda uppkommen situation, utan att de för den skull blivit illa behandlade av omgivningen.

Nemi2008-09-18 23:38
Antal inlägg: 5952

Marie08:
Var nånstans i det citatet du nämnde hittar du något som tyder på att Mouche talar för alla spelvärdar? :)

Vi spelvärdar (vi = det gäng som är spelvärdar. inte vi=alla individer som dessutom råkar vara spelvärdar) gör vad vi kan för att betapet ska vara ett sjysst och trevligt ställe att spela på. Vi hanterar en stor mängd pm,mail och forumfrågor varje dag och det är nog väldigt få som blir "missade". Precis som för alla andra kan det bli så att pm-rutor kan missas (pga internetstrul, datornedstängning, frånvaro från datorn eller liknande). Ifall någon märker att denne inte får respons, testa att maila istället, eller kon takta någon annan spelvärd (det finns lista på vilka vi är i "support") eller maila support@betapet.com.

micro1132008-09-18 23:53
Antal inlägg: 17542

Bobo flux

Du talar som om du mött min barnskara :))

Jag har sett just det fenomen du talar om där -- ett syskon har alltid varit kraftigt mobbat, men försökt att få höra till. Ett annat syskon har aldrig varit mobbat, men alltid känt sig utsatt i varje uppkommen situation även om det gällt helt andra.

Lite kul att du drog upp den situationen tycker jag...

och tillägger att både omtalade barnen givetvis ropat på sitt behov av uppmärksamhet, och vi har försökt möta det,

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?