Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 720 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mysteriet - Ej medlem längre | 2008-09-25 15:06 | |
![]() | Bitte: Men herregud. Jag är medveten om problemet med att folk lämnar slumpade spel. Jag är inte dum. Men det är ändå helt uppåt väggarna för oss som spelar standard. Att förlora 137 i rating på EN avbruten match är ett löjligt straff. Bara för att det finns ett gäng snorungar som inte kan sköta sig. Dra inte upp argument som inte har med mig att göra är du snäll. Och jag förstår ärligt talat inte problemet. Börja en ny match då, om nån drar sig ur. Så jag ska lida för att du och dina gelikar ska få kompensation för ett missat läge? | |
| keyboard_000 - Ej medlem längre | 2008-09-25 15:06 | |
![]() | Att hänvisa till att man efter tre passningar från vardera spelaren kan gå ut ur ett spel som man inte vill köra igång, är onödigt, eftersom det på ett slumpat bräde knappast funkar om den som anslutit får ett fint startläge. Den som ansluter till ett öppnat spelbord gör ju det sällan av misstag, har jag för mig. Denne ser väl det snarare som sin chans (undantag finns säkert också...) om motståndaren meddelar att han vill avsluta med att passa eftersom h*n aldrig brukar spela på slumpad spelplan? | |
| Mysteriet - Ej medlem längre | 2008-09-25 15:13 | |
![]() | Kan tillägga att min irritation beror på att jag har förlorat nära 1000 i rating sedan förändringen | |
| vulcan | 2008-09-25 15:18 | |
![]() | Det är klart att det hade varit bra med information på startsidan. Sen är väl en annan sak att det inte hade hjälpt i många fall ändå. Många människor läser inte ens anslag man kör upp under näsan på dem. Kan hålla med om att regeln är mest motiverad på slumpbrädet - det ligger med stor säkerhet sällan "taktiska" skäl bakom att man bryter en match på klassisk spelplan. Nu är det ju dock så att man får lov att prioritera saker här i världen. Och då önskar nog jag att herrar programmerare ägnar sig åt viktigare saker, t ex en utmaningsfunktion. Förlorad eller orättmätigt vunnen rating rättar till sig ganska snabbt igen hur som helst och snart har alla lärt sig det här ändå genom trial and error. | |
| Caligatia | 2008-09-25 15:39 | |
![]() | Wohoo!! Äntligen!!! TACK! :D | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-25 16:02 | |
![]() | Ni som smiter gör väl knappast om tilltaget sen eller? | |
| Bitte - Administratör | 2008-09-25 16:06 | |
![]() | Sant Mommes,, en gång och aldrig mera,, =)) och man slipper bli sittandes där med ett superläge som bara blir, sk*t Bitte | |
| vintage | 2008-09-25 21:57 | |
![]() | ja varför ge valmöjligheter. hoppas bara man aldrig råkar halka in på ett obegränsat spel. för nu får man inte göra nåt misstag inte. hejja storebror. | |
| Måns_E | 2008-09-25 22:02 | |
![]() | Jag har inget emot att programmerarna ändrade till att man får en massa avdrag, däremot så tycker jag att det känns lite onödigt att samtidigt ändra så att slumpat är förvalt när man startar spel. Just de två ändringarna ihop tror jag gör att många som brukar spela på standardbrädet (eller klassisk som det numera heter) startar fel spel, får krupp och snabbt stänger ner fönstret, i förvissning att man ändå kan avsluta ett ej påbörjat spel utan avdrag. Jag tror att det kan reta en och annan, å andra sidan så är ändå rejting förgänglig, och inte viktigast i världen. Men visst, man får lära sig den hårda vägen, att noga läsa vad som står på skärmen och tänka till en extra gång innan man startar ett spel. | |
| Bitte - Administratör | 2008-09-25 22:06 | |
![]() | Fast det drabbar ju även oss som valt slumpat tidigare ,, Bitte | |
| Måns_E | 2008-09-25 23:14 | |
![]() | Jo, men eftersom slumpat är förvalt numera så är det lätt att göra misstag. Jag vill inte spela slumpat överhuvudtaget, därför så tycker jag att det är dumt att göra just de två förändringarna samtidigt. Jag struntar i reglerna för slumpat för jag vill nämligen inte spela slumpat, men nu tvingas jag till det om jag har startat ett slumpat spel av misstag. | |
| Vrooom | 2008-09-26 07:50 | |
![]() | Faktum kvarstår, Beta har inte informerat spelarna om förändringarna och det tycker jag är nonchalant. Det blir ju inte mer begripligt i mina ögon, när jag nu inser att förändringarna är fler än vad jag först trodde. | |
| glozz | 2008-09-26 08:11 | |
![]() | Jag undrar om det är något att bli upprörda på? Om man måste avbryta en match, förlorar man i rating. Är det hela världen? Jag tycker att betacrew har gjort ett bra jobb i och med införandet med avdrag. Hur många har inte gnällt om det tidigare, att många sticker när motspelaren får ett bra läge? Nu har dem rättat till det, och ingen klappar dem på axel och säger bra gjort. Lite positiva synpunkter också. Jag spelar betapet för att det är skoj. Det är väl inte på blodigt allvar? | |
| Bitte - Administratör | 2008-09-26 08:28 | |
![]() | Är väl bara att ha ögonen öpnna läsa i forumet och se sig för då man ska starta ett spel.. Sean håller jag med glozz,, många har velat ha regeln nu finns den ,, BRA Bitte | |
| bobo flux | 2008-09-26 08:47 | |
![]() | Det är faktiskt ganska lätt att råka klicka in sig i ett spel som man absolut inte vill spela. Exempel: Jag är i Valrossen, och tittar i listan över startade spel. Jag ser en klassisk bräda startad av Spelare A. Jag vill veta vilken rating Spelare A har, så jag trycker på den gröna pilen ute till höger, och får fram de underliggande fönstrena. Spelare A har en rating som ligger i linje med min, och jag väljer att gå in och spela mot honom. Samtidigt är det väldigt stor rörelse i listan över startade spel, det startas många spel som försvinner ur rullistan och hamnar under fliken "startade spel". Helt plötsligt hoppar Spelare A:s spel upp ett snäpp i listan, samtidigt som jag håller kvar muspekaren på samma ställe och trycker. Spelet som låg under Spelare A:s Klassiska bräde är en slumpad plan. Jag trycker, och hamnar på en slumpad plan som jag inte vet vem som har startat. Jag kommer in i lobby-rummet precis innan matchen kör igång. Oftast så väljer folk att starta spelet direkt, så jag hinner inte protestera. Vips, så befinner jag mig ljusår ifrån min batalj med Spelare A på klassisk plan, bara för att möta Dag-Otto på slumpat bräde. Detta har hänt mig några gånger, dock inte sedan nya reglerna infördes, men jag bävar för den dag då det sker. Jag avskyr att spela slumpad, men då skulle jag nog plåga mig igenom en match, hellre än att ge upp och åka på 100 minus. Det här problemet tycker jag borde ligga högt på prio-listan över saker att korrigera. För övrigt är detta en suverän sajt! Ha en bra dag alla betapetare :) | |
| bobo flux | 2008-09-26 08:50 | |
![]() | Jag bör kanske förtydliga mig, det är problemet med startade spel som rör sig i main-rummet som bör korrigeras. Själva regeln med ratingavdrag är jag positiv till. Jag var nog otydlig på en annan punkt också. De gånger jag har hamnat i slumpat bräde har jag spelat klart dem. Tally-hoo :) | |
| Bitte - Administratör | 2008-09-26 08:57 | |
![]() | bobo flux , Du kan gå in under din profil och göra en inställning så det i listavisar spelan öppna,, då behöver du inte klicka för att se Bitte | |
| glozz | 2008-09-26 09:03 | |
![]() | Jag förstår dig bobo flux och de andra som inte vill spela slumpad. Ett alternativ är att begränsa vissa rum till standard och andra till slumpat. Vi säger att i Flodhästen spelar man bara standard. Då slipper man detta problem. Givitvis kan man inte begära av betacrew att dem ska ordna det. Men om det är fler som har liknande problem som du, kan man som spelare "komma överens". Detta är ingen omöjlighet, se möjligheterna :D Vad tycker ni? Jag vill att betapet ska vara en sajt där alla trivs och att det ska vara rättvist. | |
| Jack Sparrow - Ej medlem längre | 2008-09-26 09:04 | |
![]() | Det spelar just ingen roll, för spelen rör sig oavsett och kan, som bobo flux skriver, precis när jag klickar in mig i det "perfekta gamet" förflyttas det och i stället hamnar man i något man absolut inte vill vara... | |
| glozz | 2008-09-26 09:05 | |
![]() | Jag vill påpeka att jag mycket sällan spelar standard. Jag tycker om att spela slumpad. Men som sagt vill jag att spelare ska vara nöjda och glada. Ha en trevlig dag! | |