Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Zickzacker | 2008-11-29 12:33 | |
![]() | Tack bobo. | |
| Måns_E | 2008-11-29 15:40 | |
![]() | Så har det verkligen inte alltid varit, så har det varit nån dryg månad eller två. Jag tycker också att det var bättre förr. Usch för slumpat. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-11-29 15:58 | |
![]() | Det finns alltså flera trådar på precis samma ämne, med förslag om att bland annat ha en "redo"-knapp i förrummet, innan spelet startat, just för att slippa det irriterande fenomenet att man hamnar i fel spel. Förslaget hamnade dock inte i god jord, om jag minns rätt. | |
| Kirkelina | 2008-11-29 18:27 | |
![]() | Att det inte föll i god jord vet jag inte om det stämmer. I den här tråden: www.betapet.se/forum...=- 0#686153 svarar i alla fall odin att han tycker en redo-knapp är en bra ide. | |
| Aleu | 2008-11-29 21:18 | |
![]() | Det är väl så att om båda spelarna passar sej ur spelet så går ingen back. Det är ju en lösning om man hamnat i fel spel, men det går ju bara om man träffar på nån som är villig att göra så. Rätta mej gärna om jag har fel! | |
| Gungner | 2008-11-29 21:27 | |
![]() | Du har fel Aleu, poängavdraget räknas på de bokstäver spelarna sitter på handen. Den som har flest högpoängare i starten förlorar således. | |
| vindsus86 | 2008-11-29 21:35 | |
![]() | och om man inte lagt några ord utan bara passar slut på spelet och den med minst poäng kvar på stället vinner brukar det handla om ratingförluster och -vinster på kanske 100 poäng. men man kanske kunde haft det så att om båda passar slut på matchen innan något ord lagts så blir det inga ratingskillnader. för då är båda med på det, så då är det förmodligen inte så att någon vill avbryta matchen för att den andre fått bra upplägg utan för att man exempelvis kanske kommit in på fel spel. (och ja, det finns risk för att folk skulle missbruka något sådant och påstå att den råkade gå in fel då motståndaren fått bra upplägg, men det är upptill motståndaren isf att bedöma. plus att det ändå vore en bättre lösning än den nu. eventuellt att övervakare kunde få statistik på hur ofta folk gör så och varna dem om folk verkar missbruka.) | |
| Kirkelina | 2008-11-30 09:34 | |
![]() | Där finns ju en osäkerhet genom att den som skapade spelet ju kan få starta och hinna lägga första ordet innan man kommit överrens. Då är det väl bättre med en redo-knapp så har man ju en möjlighet att kolla om man kom in i rätt spel innan spelplanen visas. Detta kan ju omöjligtvis missbrukas. | |
| Veldarron - Ej medlem längre | 2008-11-30 11:32 | |
![]() | Hur går man tillväga med "redo-knapp" vid följande exempel...? Spelare A klickar av misstag in sig i ett slumpat spel enl falluckeprincipen som bobo flux beskriver härovan. Spelare B som VILL spela slumpat och dessutom får starta har ett smaskigt läge och vill naturligtvis fortsätta. Vad hjälper det då att bara h*n klickar "redo"? Ska det finnas nån tidsram inom vilken båda måste göra det? Eftersom det bara är (?) slumpspelare som önskar denna korkade regel som innebär att man inte ska kunna dra ens före första ordet lagts, så tycker jag att vi övriga kan få ett eller flera rum, där man endast kan spela standard och där denna dumma regel inte finns! Tack | |
| tanya g | 2008-11-30 11:34 | |
![]() | Äh, så vanligt att man "hamnar" i fel spel kan det väl inte vara??? Det har iaf aldrig hänt mej. Mer irriterande då folk hoppar in i spel och hoppar ut precis då man startat... | |
| tanya g | 2008-11-30 11:35 | |
![]() | och på slupad skulle det verkligen inte funka med "redoknapp", då skulle ju den med kasst läge dra??? | |
| Veldarron - Ej medlem längre | 2008-11-30 11:40 | |
![]() | Nej. Just därför kan slumpmänniskorna som vill ha det fina läget själv (givetvis utan att erkänna det, höhö) ha kvar den här "ingen-får-dra"regeln. Och jo - det händer titt som tätt att jag ramlar in i fel spel pga av den däringa falluckeprincipen... | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-11-30 11:49 | |
![]() | Visst har man ramlat in i "fel" spel ibland. Men det är ju just ett spel och ingeting annat. Visst kan det kännas tungt att tappa lite ratingpoäng men tack o lov är det ju inte så att den som har högst rating när h*n dör är den som vinner... Men absolut att tanken på "rena" slumpade spelrum är god | |
| Kirkelina | 2008-11-30 12:06 | |
![]() | Veldarron: Poängen med redo-knappen är att den ska finnas på sidan innan man ser spelplanen. Alltså en möjlighet för den som ansluter att kolla att man anslöt till rätt spel innan spelskaparen hinner starta spelet. | |
| Veldarron - Ej medlem längre | 2008-11-30 12:09 | |
![]() | Oki. Då låter det bra :) (Fast jag skulle ändå föredra några klassiska rum!) | |
| Kirkelina | 2008-11-30 12:09 | |
![]() | kaparen: Visst, i de flesta fall har det väl ingen större betydelse. Men säg att du råkar hamna i ett spel som inte är tidsbegränsat och du egentligen hade tänkt dig att spela panik. Lite irriterande kanske. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-11-30 12:14 | |
![]() | Lite irri, kirkelina, absolut... Men då får jag väl förklara för motspelaren att jag råkade gå fel och därför kommer ge upp. De tappade poängen tar jag tillbaka i det panik-spel jag själv startar sen :) Men som sagt; flera rena spelrum kan vara en god tanke | |
| Aleu | 2008-11-30 22:44 | |
![]() | Men jag gjorde så förra veckan att jag och motspelaren passade oss ur innan något ord lagts och den matchen finns inte med i statistiken!! Varför?? Om det nu är så att det är brickorna på stället som avgör vem som "vinner"??? | |
| vindsus86 | 2008-12-01 06:54 | |
![]() | men innebär redo-knappen då att det kommer upp något "är du säker på att det var följande spelsort du var ute efter: Hets/Slumpbräde/Rankat" eller menar ni att man bara skall kunna lämna spelet innan det startats? för det kan man ju redan. man kan ju gå ur när man gått in på ett "nytt spel" sålänge motståndaren inte tryckt på start än. | |
| Kirkelina | 2008-12-01 07:28 | |
![]() | Jag tänkte att det räcker att man bara trycker på knappen när man har sett att man är rätt. Ibland är ju spelskaparen så snabb och trycker direkt när man kommer in så man inte hinner gå ur. I praktiken blir det alltså så att båda måste trycka på Starta-knappen. Egentligen kanske man inte ens behöver en ny knapp utan bara ändra funktionen lite på Starta-knappen så båda måste trycka innan spelet startar. | |