Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade33
Mobilspel
Pågående19 171

Forumkategorier

Användare Inlägg  
katalias - Ej medlem längre2009-01-20 00:32
Antal inlägg: 2032

Har kollat och jo det stämmer ju!
Jag föredrar att ha spellistan expanderad hela tiden, vilket inte skulle göra någon skillnad eftersom jag då skulle hamna på samma "ledigt"-fält i spelet under, men jag kan alltså komma undan problemet om jag klickar bort det alternativet och använder den gröna pilen om jag vill se vilken rating en spelöppnare har. Tja, det är en variant. Men jag vill hellre ha en redoknapp.

ANDERStG2009-01-20 08:20
Antal inlägg: 7560

katalias: Du behöver inte välja bort den inställningen, bara lär dig att äntra via "ledig plats"-skylten.

Problemet är löst, en redo-knapp väckar bara hela diskussionen om orättvist Slumpat.

ANDERStG2009-01-20 08:22
Antal inlägg: 7560

My bad, du skulle förstås halka ända till nästa "ledig"... Äh, träna upp reflexerna gott folk. Jag hoppas innerligen att Odin "prioriterar annat före".

Göllefjön2009-01-20 11:10
Antal inlägg: 203

Jag vet inte hur ni gör, men för mig är alla spel "stängda", dvs jag ser inget ledigt-fält. På de spel jag är intresserade av klickar jag på den gröna pilen, tittar vilken rating de har och om jag inte vill spela stänger jag igen. Vill jag spela klickar jag på ledigt-fältet och missar jag gör det inget för då hamnar jag ju bara på den blå rutan på ett "stängt" spel som jag inte expanderat.

Jag är EMOT en godkänn-knapp som jag sagt tidigare, för jag tycker att detta system löser problemet på ett mycket enklare sätt och alltförmånga steg för att ta sig in i ett spel gör bara att det tar längre tid och blir krångligare. Som det är nu kan an ju få vänta nog länge innan spelet ens startas från det att man klivit in i det.

katalias - Ej medlem längre2009-01-20 17:06

Anders, jag tycker det är alldeles kristallklart att Odin prioriterar annat före en redoknapp. Tror inte knappen någonsin blir verklighet. Vilket jag förstås tycker är synd, men som sagt, gångerna jag hamnar i fel spel är lätt räknade och hur irriterande det än är så står jag ut.

Göllefjön, inställningen finns på Min sida. Du bockar i ett alternativ för att alltid se spelen expanderade. Jag tycker att det är mera värt att se spelare och deras rating direkt i stället för att klicka på den där triangeln hela tiden. Eftersom jag spelar nästan uteslutande klassiskt får jag leta rätt länge efter någon med någorlunda matchande rating och det var jobbigt att hålla på med de gröna pilarna.

Ett steg till (en redoknapp) innan spelet startar tycker jag absolut är värt mödan för att slippa hamna i fel spel. Och så värst krångligt att klicka på en knapp är det väl inte.

Du, och många med dig, vill inte ha en redoknapp. Det säger jag inget om. Jag vill ha det. Jag och många med mig. Så är det ju med allt här i världen. Alla kan aldrig bli nöjda.

Tommy 19792009-01-20 22:39
Antal inlägg: 1188

Det optimala vore väl i så fall att göra bruket av redoknapp frivilligt, på samma sätt som t ex övertidsvarningen?

Kirkelina2009-01-21 08:10
Antal inlägg: 972

Anders: Förstår inte varför en redo-knapp skulle väcka upp diskussionen om orättvist slumpat. Redo-knappen ska naturligtvis vara i "mellanrummet" efter man anslutit men innan man ser spelplanen. Det vill säga både skaparen och utmanaren får alltså en knapp att trycka på innan spelet startar. Det innebär ju även en del andra fördelar. Man kan t.ex. hinna säga några ord till varandra innan spelet startar. Vilket kanske kan vara användbart.

Aurora Aurum2009-01-23 20:49
Antal inlägg: 296

jag har också varit med om det förargliga att hamna i fel spelrum, allra helst när man har kommit överens med någon att spela, iofs kliver jag ur
men nu har jag förstått hur inbjudningsknappen funkar så nu slipper jag iaf DET problemet

Elvisp Resly2009-02-05 17:32
Antal inlägg: 162

Hände mig idag. Skulle spela en stillsam snabb, klassiskt. Hamnade i ett slumpat panik!

Det enda vettiga vore en kontrollknapp som båda måste trycka på för att ett spel ska starta.

Att man inte hinner backa ur i tid är väl inta så konstigt om det sitter en panikare i andra änden.

katalias - Ej medlem längre2009-02-05 22:28

Elvispen, du har väl hittat till Papegojan..?
Större chans att du åtminstone hamnar i ett klassiskt spel om du skulle hamna i fel.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2009-02-06 22:16
Antal inlägg: 4814

....men han riskerar då fortfarande att hamna i hets- och panikspel.

Delight20022009-02-06 22:23
Antal inlägg: 122

Men klicka på gröna pilen och sen på den lediga platsen. Använd inte "dörren", jag har aldrig kommit in i "fel" spel....

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2009-02-06 22:42

Det går att hamna fel även när man klickar på gröna pilen först, men det förutsätter nog att man går uppåt i listan.

Delight20022009-02-06 22:43
Antal inlägg: 122

Det förutsätter att man klickat på gröna pilen i ett till spel. Jag provade nu. Dörren så kommer man direkt in, annars grön pil + dubbelklick. Easy as that!

sanns88 - Ej medlem längre2009-02-06 22:47
Antal inlägg: 179

hehe irriterande när de händer. oftast hinner ja klicka mig ur spelet innan de startar. men jag har lärt mig, jag orkar inte stänga dörren.

sanns88 - Ej medlem längre2009-02-06 22:47
Antal inlägg: 179

lr rättare sagt, jag stänger inte dörren. får då händer det inte :)

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2009-02-06 23:03

Jag menade alltså bortsett från dörren och dubbelklick (?).

katalias - Ej medlem längre2009-02-07 00:31

Jag har klickat i alternativet att se alla spel expanderade. Det innebär att även om jag klickar på ledigfältet så hamnar jag i fel spel om spellistan hoppar till. Visst, jag skulle kunna bocka av expanderingen, expandera valt spel och sedan gå in genom ledigfältet, men då måste jag klicka många gånger på en massa gröna pilar hit och dit innan jag hittar en spelare med matchande rating. Det är betydligt lättare att ha spelen expanderade och på så vis se ratingen direkt.

katalias - Ej medlem längre2009-02-07 00:33

Hade visst redan skrivit det en gång här i tråden.
Ursäkta.

Caligatia2009-02-07 01:07
Antal inlägg: 2187

En tanke slog mig just, tack vare göllefjöns uppmaningar om att trycka på "ledig plats". Skulle man möjligen kunna bocka i sina inställningar typ "Expandera slumpade spel" eller liknande kanske? Eller kanske fokusera på tiderna? Typ "Expandera snabba spel", då kan man ju åtminstone inte klicka in sig fel till spel som är helt uppåt väggarna fel; samtidigt slipper man en extra knapp... Som en liten extra bonus hittar man dessutom just de spelen man är ute efter snabbare. :)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?