Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 457 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| canvas | 2010-08-28 00:46 | |
![]() | kanske inte är relevant men, är det inte bättre att ha en alarmknapp vid spel där motståndaren inte klarar av att uppföra sig som folk, för att kunna få omgången ogiltigförklarad i efterhand av en spelvärd? | |
| modeplutten - Ej medlem längre | 2010-08-28 00:49 | |
![]() | canvas ; va? alarmknapp vid spelandet? varför ska man ha det? Eller jaha.. om den inte uppför sig. | |
| kolbjörn | 2010-08-28 00:56 | |
![]() | canvas: går du ut till ett fik försöker du väl inte lyssna på vad alla säger? och retar du dig på någon på det fiket mår du väl bäst av att slippa lyssna på denne? Ser inget fel i att lista ut vilka man inte har något utbyte av... livet är för kort för att vara kommunist i det privata. | |
| canvas | 2010-08-28 01:03 | |
![]() | jag skulle inte jämföra ett forum med ett fik, nej jag försöker inte lyssna på vad alla säger, men jag håller heller inte för öronen när en viss person på fiket talar. | |
| canvas | 2010-08-28 01:22 | |
![]() | jag är egentligen för trött för att vara uppkäftig, men jag gör ett försök. Om man utesluter vissa individer från diskussioner är det lätt hänt att gruppmentalitet uppstår, och så vitt jag vet brukar inte gruppmentalitet leda till nårgra givande slutsatser | |
| kolbjörn | 2010-08-28 19:35 | |
![]() | Det här forumet är stort nog för att inte läsa alla poster. Man läser ju ändå inte allt, och man skummar ju ändå förbi vissa medlemmar som man vet bara blajjar på. En funktion som den jag föreslog ändrar ju ingen gruppdynamik, den gör bara forumet mer...användarvänligt. Om man inte orkar tvingas på trams från en och samma person som spammar loss överallt så är det perfekt. Och man behöver ju inte använda funktionen om man inte vill. | |
| canvas | 2010-08-29 11:59 | |
![]() | jag ser poängen med funktionen, men det finns även en ytterligare aspekt. Om du nu blockat en användare som ställer frågor till allt & alla så och personen i fråga inte får några svar på sin fråga, för att alla blockat den, kan det ses som mobbing. Fast just nu skriver jag bara emot för att jag kan, vilket bara bevisar din poäng. | |
| bobo flux | 2010-08-29 12:20 | |
![]() | Jag får en känsla av att trådarna med en sådan funktion skulle bli väldigt röriga och osammanhängande för de användare som väljer att inte blockera någon alls. | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-08-29 12:55 | |
![]() | /:-) Om alla faktiskt försöker hålla med mej i allt jag tycker så blir det ju en problemfri gruppmentalitet, visserligen helt utan fritt tänkande och därmed dynamik men ändå ,tänk va... | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-08-29 12:59 | |
![]() | Spelade backgammon och ngn US-amerikan, typ finnig pubertoriking öste invektiv med provokativt syfte. Så visst finns det oönskat uppträdande när anonymiteten blir ett skydd för ordmissbrukare. | |
| le-lou | 2010-08-29 20:53 | |
![]() | usel ide. | |
| Liz1 | 2010-08-29 20:55 | |
![]() | Det är väl inte uselt? Man kan ju blocka folk man inte tycker om på de flesta andra sidor så varför inte här med? :) Me like! | |
| kolbjörn | 2010-08-30 03:14 | |
![]() | jeeez... är man så korkad att man använder en sån funktion till att blocka alla som TYCKER annorlunda är man ju riktigt korkad. Jag vill inte att forumet ska bestå av bara kolbjörnar, skulle vara roligt i högst några timmar. Även jag inser det. Om man inte orkar med nån så gör man inte det oavsett om funktionen finns där eller ej. Det har för övrigt inget med mobbning att göra. Att inte trivas i allas sällskap innebär inte att man mobbas. Det där med att frysa ut är bara giltigt i en grupp som förväntas hålla ihop, som ett arbetslag eller en skolklass. På fritiden väljer man sina vänner själv. Jag behöver inte bjuda grannen på kaffe varje dag även om han enträget försöker bjuda in sig själv. Jag kan till och med välja att undvika att gå ut i trapphuset om jag hör att han är där. Det är ok. Det är inte farligt. Grannen har säkert nån som han vill undvika också. Det är inget man måste skämmas över. Alla har rätt att sätta sin egen gräns. Tror det är av godo i längden för alla inblandade att inte hålla på att spela teater. Och vill man inte slänga det i fejset på grannen kan det vara skonsammare för alla inblandade att bara ligga lågt. | |
| Bitte - Administratör | 2010-08-30 06:58 | |
![]() | Jag gillar den INTE heller,, man får väl bara helt enkelt låsa sig själv att ignorera det man ogillar Bitte | |
| le-lou | 2010-08-30 07:10 | |
![]() | ja alltså, jag tycker att skriver man på forum så får man ta det dåliga med det bra. varför ska man "censurera" vissa inlägg? Trådarna kommer bli jättekonstiga och osammanhängande, där vissa svarar bara på vissa inlägg och andras inlägg hänger i luften? Det kommer se jättegalet ut för alla och det blir en trasig debatt där vissa helt enkelt bara diskuterar sinsemellan. En forumtråd ska ju vara allmän, då får man väl helt enkelt ta att se inlägg där åsikter man kanske inte sympatiserar med. | |
| kolbjörn | 2010-08-31 00:39 | |
![]() | men kära le-lou, bara för att jag själv kommer blockera gunnar65 som skriver ordet bajskorv i varannat inlägg så betyder det inte att du måste blockera hans inlägg och få en osammanhängande tråd. din tråd kommer vara jättefin, för jag skulle inte ha replikerat hans bajskorvs-inlägg även om jag hade sett det. | |
| -Nephelia- | 2010-08-31 00:48 | |
![]() | men om gunnar65 nu skriver bajskorv hela tiden så är det ju bara att hoppa över och skita i att läsa hans inlägg? Det funkar för mig och räcker bra, att skita i att läsa inlägg som är från användare som jag inte gillar. | |
| kolbjörn | 2010-08-31 00:51 | |
![]() | man läser ju inte alltid användarnamnet innan inlägget. | |
| -Nephelia- | 2010-08-31 01:10 | |
![]() | jag gör det, om det inte finns en bild | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-08-31 01:33 | |
![]() | Blockfunktionen som jag hittade (på annat håll) va toppen. Verkligen! Så mkt lugnare att läsa nu o slippa massa ofrivilligt lästa inlägg. | |